בשעה שמדינות אירופה מתעמתות סביב השאלה אם לפתוח את אתרי הסקי בחופשת חג המולד, שווייץ הודיעה שאתרי הסקי שלה יישארו פתוחים גם בסוף דצמבר - תחת הגבלות. במקביל אסרה המדינה לשיר "מחוץ למסגרת המשפחה או בית הספר" במהלך החג.
"אתרי הסקי בשווייץ יכולים להישאר פתוחים במהלך חופשת חג המולד", הודיעה אתמול הממשלה, שהדגישה שהאתרים חייבים להגביל את מספר המבקרים ולעמוד בהנחיות קפדניות כדי למנוע התפשטות של הנגיף באזורי התיירות.
4 צפייה בגלריה
סקי שווייץ קורונה
סקי שווייץ קורונה
אתר סקי בשווייץ
(צילום: EPA)
בהודעת הממשלה נאמר שלא תהיה הגבלה על כמות האנשים באתרים, אך מספר הנוסעים ברכבות וברכבלים יהיה בתפוסה של שני שלישים בלבד. כמו כן יש לשמור על ריחוק חברתי, ובאתרים הגולשים והמבקרים יהיו חייבים לעטות מסכות.
המסעדות באתרי הסקי רשאיות להישאר פתוחות בחג המולד, אך הסועדים יוכלו להיכנס למסעדות רק אם יש שולחן פנוי. הם לא יורשו להמתין בפנים. "הצעדים האלה יפחיתו את ההתקהלויות וכך גם את סכנת ההידבקות", אמרה הממשלה.
4 צפייה בגלריה
סקי שווייץ קורונה
סקי שווייץ קורונה
מחלוקת באירופה לגבי פתיחת אתרי הסקי בחג המולד
(צילום: EPA)
מדינות באירופה חוששות שהתקהלות באתרי הסקי בסוף דצמבר תחריף את התפשטות הנגיף, בגל השני שמכה ביבשת. גרמניה, צרפת ואיטליה דורשות לאסור על תיירות סקי עד תחילת ינואר.
שר הבריאות השווייצרי, אלן ברסה, אמר שארצו נמצאת בקשר עם המדינות השכנות שלה, והדגיש שלא הופעלו עליה לחצים כלשהם לפני שקיבלה את ההחלטה שנוגעת לאתרי הסקי. השר ציין כי שווייץ "לא רוצה לפתות אנשים ממדינות שבהן הסקי אסור".
4 צפייה בגלריה
שווייץ קורונה מופע יודל קונצרט ארכיון
שווייץ קורונה מופע יודל קונצרט ארכיון
מופע יודל בשווייץ. ממוקדי ההתפרצות בגל השני
(צילום: shutterstock)
בנוסף הודיעה שווייץ בסוף השבוע שהיא תצמצם את מספר האנשים שרשאים להיות בחנויות, ותמליץ לעבוד מהבית במהלך חג המולד. המדינה גם הטילה הגבלות על הפסטיבלים שבהם מתכנסים התושבים לשיר את מזמורי חג המולד.
"שירה, בחללים סגורים או פתוחים, אסורה מחוץ למסגרת המשפחה או בתי הספר. האיסור תקף על מקהלות וקהלים בטקסים דתיים ובחגיגות מסוימות של השנה החדשה שיש בהן שירה", הודיעה הממשלה, וציינה שהאיסור לא חל על מקהלות מקצועיות וזמרים מקצועיים.
4 צפייה בגלריה
אילוס אילוסטרציה יודל שווייץ
אילוס אילוסטרציה יודל שווייץ
"מותר לשיר רק במסגרת המשפחה או בתי הספר"
(צילום: shutterstock)
עד כה 344,497 בני אדם נדבקו בשווייץ בקורונה. מספר המתים עומד על 5,293 בני אדם. מספר הנדבקים זינק בתחילת אוקטובר, ובסוף אותו חודש הגיע לשיא. במדינה העריכו כי אחת הסיבות לגל השני במדינה היא מופע יודל – שירת הרים מסורתית – שנערך בסוף ספטמבר. המופע, בהשתתפות 600 בני אדם, נערך בקנטון שווייץ, אחד מ-26 הקנטונים שמהם מורכבת המדינה השווייצרית בכללותה.
המשתתפים במופע התבקשו אמנם לשמור על ריחוק חברתי, אך הם לא נדרשו לעטות מסכות. תשעה ימים אחר כך התברר שכמה מהם היו נשאים של הנגיף, אבל בשלב הזה כבר היה מאוחר מכדי לעצור את שרשרת ההדבקה.