(צילום: אבי חי)

שר האוצר ישראל כץ פנה הבוקר (רביעי) לשר הביטחון בני גנץ וקרא לו לאפשר את אישורה של תוכנית המענקים שהציג עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. "בני, אם אתה תמשיך להיאבק בתוכנית הסיוע הכלכלית אתה לא תעבור את אחוז החסימה ולא תהיה חבר כנסת", אמר כץ בריאיון באולפן ynet.
4 צפייה בגלריה
ישראל כץ
ישראל כץ
ישראל כץ באולפן ynet
(צילום: קובי קואנקס)
כץ המשיך: "אם אתה כאיש ציבור תמשיך למנוע מהמובטלים והעצמאים לקבל סיוע שמגיע להם לא תהיה איש ציבור, ואם תמשיך עם המערכת המשפטית למנוע את זה לא תוכל לייצג את הציבור. אף אחד לא תומך במה שהקמפיינרים שלך אומרים לך. זו תוכנית שיש לה מענקים גדולים, יש בה סיוע לעסקים".
"אני שומע את ג'נט ילן, שרת האוצר של ארה"ב, שאומרת שצריך לסייע כמה שיותר כדי למנוע משבר כלכלי. אנחנו עושים את זה ומקבלים שבחים. אני הבאתי לראש הממשלה את התוכנית, ובסופו של דבר החלטנו ביחד מה המרכיבים של התוכנית. אמרנו לגנץ בוא נביא אותה לממשלה, תביא את ההערות שלך, תפריד בין העניין הממלכתי והפוליטי. הקמפיינרים שלו אומרים לו 'תתקוף וככה תקבל קולות של אנטי ביבי'. אנטי ביבי יש מספיק בחוץ, אתה בתוך הממשלה תעמוד על העקרונות שלך, אבל תן סיוע".
כץ גם דחה את הדיווחים שלפיהם נתניהו והוא שוב ניסו לקיים דיון בתוכנית אתמול בתום ישיבת הממשלה שעסקה בנושא ביטחוני רגיש ונערכה תחת איפול הצנזורה. "אני יכול להכחיש שהיה ניסיון מחטף, אני מנוע מלהגיד מה היה בישיבה", אמר.
4 צפייה בגלריה
בני גנץ
בני גנץ
"עמוד על העקרונות שלך, אבל תן סיוע". בני גנץ
(צילום: ערוץ כנסת)
מכחול לבן נמסר בתגובה: "מעולם לא היה שר אוצר שמנע תקציב מאזרחי ישראל רק כדי לנסות לחלץ את הבוס שלו ממשפט. לא נעביר פייק תוכנית בלי מקורות, בלי אישור היועמ"ש ובניגוד לעמדת הדרגים המקצועיים. כמו שגנץ מנע מנתניהו חסינות, הוא ימנע את שוחד הבחירות הזה".
כץ גם הוסיף כי הסגר השלישי, שממנו יוצאת ישראל, היה הסגר האחרון. "בנתונים הקיימים, בשילוב של בריאות, של כלכלה, של כל ההחלטות שקיבלנו, זה הסגר האחרון. חיכינו וחיכינו ואנחנו פותחים את המשק עכשיו בצל התו הירוק. זה אומר שכל הזמן נפעל, לא נסגור, אבל נצטרך לשמור ולהתאים את עצמנו. וזאת הכוונה שלי כי זאת המציאות בגלל החיסונים
מוקדם יותר במשדר התייחס גדעון סער להתעלמות מצד הליכוד ואמר: "נתניהו מבין שמי שיכול לאיים על שלטונו, ומי שנתפס על ידי הציבור כמועמד לראשות ממשלה זה אני". כץ נשאל על האיום מצד מפלגתו של סער - שעשויה לפגוע בסיכויי הליכוד להרכיב ממשלה - ואמר: "יש אתגור של אדם שיצא מהליכוד ומנסה לקחת קולות בוחרי הליכוד. זה קורה באופן מצומצם בסקרים, ואנשים בישורת האחרונה יצטרכו להחליט את מי הם רוצים. נתניהו או לפיד, אלה המועמדים".
4 צפייה בגלריה
גדעון סער
גדעון סער
"לא מפחדים". גדעון סער
(צילום: קובי קואנקס)
למה לא סער? למה כל הזמן לפיד? "כי זו המציאות, גם אם זה לא נוח למועמד כזה או אחר. לפיד הוא ראש הגוש שהיה והתפורר ונתניהו הוא ראש הממשלה וראש הגוש הימני".
אז אתם לא מפחדים מסער כמו שהוא טוען? "לא, בוודאי שלא. גם לא עוסקים בזה. כשאני מקבל החלטות עם שר הבריאות והקבינט, אני לא רואה אותו לנגד עיניי כאופוזיציה. הדבר המכריע יהיה מה יחשבו אזרחי ישראל. מתוך הקושי העצום במאה שנים האחרונות, מי הביא את הדברים בדרך הנכונה, נושא החיסונים הוא מפתח גם בהיבט של הערכה לפעילותו של ראש הממשלה וגם באפקט הבריאותי שקורה כאן".
אבל ישראל במצב לא אידיאלי. היה מחדל בנתב"ג. "בגלל פעילותו האישית של נתניהו ישראל קיבלה את החיסון לפני מדינות אחרות בעולם. ביום ראשון פותחים את המשק. יוכלו לראות מופעי תרבות לפני כל העולם ואפילו ללכת למשחקי ספורט. אלו הם הישגים משמעותיים. אתמול פורסם שהתוצר הישראלי ירד רק ב-2.4% וכל הזמן העריכו בין 6% ל-7%. כל חברות הדירוג המובילות בעולם שמרו את דירוג האשראי החיובי של ישראל".
4 צפייה בגלריה
ניר ברקת
ניר ברקת
"אפילו הוא לא לוקח את עצמו ברצינות". ניר ברקת
(צילום: אבי מועלם)
מחירי הדירות עלו ב-4%. נראה ששר השיכון לא עובד להוריד את המחירים וכנראה שגם אתה לא. "ראיתי שאמרו שהוצאתי את עצמי מהדיון על נושא הדיור. מטה הדיור עבר למשרד השיכון. כשתהיה מציאות נורמלית אני ארצה ליישם את התוכנית שלי, אני מאמין בתחרות חופשית. אני מאמין בהגדלת ההיצע. מה עשו קודם? הטילו מסים על אזרחים על דירה שנייה ושלישית וראשונה למה להקטין את הביקוש? אם יבנו ויבנו אז בסוף המחירים יתאזנו".
תוכל להמשיך כשר אוצר בקדנציה הבאה? תרצה להמשיך? "בוודאי. ברגע שהליכוד מקבל את אמון הציבור ונתניהו ראש הממשלה אני ממשיך את תפקידי כשר אוצר. אני לא מפסיק אותו לרגע".
לא נראה את ברקת מקבל את התפקיד? או בנט? "אפילו ברקת לא לוקח את עצמו ברצינות בקמפיין הזה. בנט היה שר כלכלה וחינוך ולא עשה שום רפורמה. שיבחתי אותו כששיפר את מצב המתמטיקה".