צעיר צפון קוריאני לבש חליפת צלילה וסנפירים, וחצה בשחייה את הגבול שנחשב למבוצר ביותר בעולם. אחרי שחייה של שש שעות הוא הגיע לדרום קוריאה, ונתפס רק אחרי שנרדם. הכוחות לא עצרו את הצעיר מהצפון, למרות שהופיע כמה פעמים במצלמות האבטחה אחרי שהגיע לחוף. בסיאול תקפו את כוחות הביטחון על מחדל אבטחה חמור.
בשלישי שעבר, בשעות הלילה, יצא הצעיר הצפון קוריאני למסע המסוכן למדינה השכנה. הוא שחה לחוף המזרחי של דרום קוריאה, מצפון לעיירה גוסונג. גורם בצבא המקומי אמר שהצעיר "שחה במשך כשש שעות, ולבש מעיל בתוך חליפת הצלילה שלו ששמר על חום גופו ואפשר לו להמשיך לצוף". כשהגיע לחוף הוריד את ציוד הצלילה והחביא אותו, ואז זחל בתעלת ניקוז מתחת לגדרות התיל בחוף. במשך יותר משלוש שעות הוא אותר במצלמות האבטחה שמונה פעמים. פעמיים נשמעו אזעקות, אך שומרי הגבול לא שמעו אותן.
2 צפייה בגלריה
ארכיון חיילים מ דרום קוריאה עמדת שמירה האזור המפורז גבול צפון קוריאה
ארכיון חיילים מ דרום קוריאה עמדת שמירה האזור המפורז גבול צפון קוריאה
חיילים דרום קוריאנים באזור המפורז, ארכיון
(צילום: AFP)
בסופו של דבר נפתח מצוד אחרי העריק הצפון קוריאני. בתום שלוש שעות של מצוד העריק אותר, ולפי הדיווחים נרדם אחרי המסע המפרך לדרום. הגורמים בסיאול אמרו שהצעיר מהצפון הביע רצון עז לברוח ממדינתו. הצבא פתח בחקירת האירוע והודה שכוחות הביטחון לא עמדו בנהלי הבטיחות. הצבא הבטיח להגביר את האבטחה באזור המפורז בחצי האי.
רק צפון קוריאנים מעטים מנסים להסתנן דרך האזור המפורז, או לשחות לדרום קוריאה. הפעם האחרונה שבה דווח על עריקה הייתה בנובמבר: בתחילת אותו חודש תפסה דרום קוריאה צעיר צפון קוריאני בגבול. הוא סיפר שהגיע לשטח המפורז וערק לדרום בקפיצה מעל הגדר, שגובהה 3 מטר. הוא הסביר שהצליח לעשות זאת מכיוון שהוא מתעמל לשעבר.
רוב העריקים הצפון קוריאנים מתחילים את המסע לדרום קוריאה בנסיעה לסין השכנה. בחלק מהמקרים הם נשארים כמה שנים בסין לפני שהם ממשיכים לדרום קוריאה, דרך מדינה שלישית. יותר מ-30,000 צפון קוריאנים ערקו לדרום במשך עשרות שנים. בשנה שעברה המספר צנח ל-229 בלבד, אחרי שפיונגיאנג סגרה את גבולותיה בעקבות מגפת הקורונה, שהתפרצה בסין – בעלת הברית הגדולה ביותר של צפון קוריאה המבודדת.
בעיתון הדרום קוריאני "צ'וסון אילבו" נכתב שהתקרית בגבול היא עדות לכך שהצבא הדרום קוריאני "קרוב לקריסה מוחלטת". במאמר המערכת של העיתון, שמזוהה עם השמרנים בדרום קוריאה, נכתב: "האם רק היחידה הזאת לא עושה את עבודתה כראוי? לא נראה לנו".