ויקטור ומוניקה קטן בבית המשפט המחוזי בלוד
(צילום: אבי חי)

אשתו של הנאשם ברצח בחניון ברמלה על דוכן העדים: מוניקה קטן, אשתו של ויקטור קטן שנאשם ברצח אופיר חסדאי ביולי בשנה שעברה, עלתה הבוקר (יום חמישי) להעיד במסגרת שלב ההוכחות במשפטו - כשמולה אשתו של המנוח, ובאולם גם בעלה הנאשם שנמצא במעצר בית. קטן, בן 75, נאשם ברצח חסדאי, אב לשלושה, לאחר ויכוח בחניון ברמלה.
בתחילת עדותה סיפרה מוניקה קטן: "אנחנו נשואים 47 שנה. יש לנו שני ילדים ונכדים". התובעת, עו"ד עינת בניטה, שואלת על פגישה בפרקליטות, טרם העדות. "הודעתי לפרקליטות שאני לא מעוניינת לענות לשאלות שלכם כי זה יכול לפגוע בי ובבעלי. זה היה הפחד שלי ובזה זה נגמר. התחלתי לבכות, אמרתי שלא צפיתי את האירוע", סיפרה.
6 צפייה בגלריה
ויקטור קטן בבית המשפט
ויקטור קטן בבית המשפט
ויקטור קטן ואשתו מוניקה בבית המשפט
(צילום: אבי חי)
6 צפייה בגלריה
דקלה חסדאי בבית המשפט
דקלה חסדאי בבית המשפט
"רק אני ניגשתי לאופיר". אשת המנוח דקלה חסדאי בבית המשפט
(צילום: גלעד מורג)
לדבריה, "אנחנו אנשים פשוטים מאוד, חיכינו לזקנה כדי לצאת לשתות איזה קפה וגלידה וליהנות מהנכדים. מה הולך בבית עכשיו? מאוד קשה, אנחנו לא בריאים. ויקטור סובל מסיוטים, קשה לו מאד להתמודד עם זה. אנחנו ביחד, אושר לי להיות המפקחת שלו. אני מטפלת בכל עבורו. הוא כל הזמן בבית. הוא בקושי שומע. הוא הידרדר מאד מרגע האירוע. יש לו פחדים ובכי".
לאחר מכן הוצג למוניקה קטן סרטון תיעוד ממצלמת גוף של שוטר שהגיע לזירה דקות לאחר הירי, ובו רואים אותה בוכה ומחובקת עם בעלה, ואומרת לשוטר: "אני רוצה להיות איתו". השוטר ענה לה: "אי אפשר". בעת הצפייה פרצה מוניקה קטן בבכי על הדוכן, גם דקלה חסדאי צופה ובוכה.
"הוא שאל אותנו למה אנחנו חונים בשתי חניות", אמרה מוניקה קטן כשהיא מתכוונת לחסדאי. "עניתי לו שאין אפשרות אחרת כי הרכב הקודם חנה לא נכון וגם הרכב השני. הוא עשה לי תנועת גוף ואני עשיתי לו גם תנועה. אני הייתי בחוץ, כיוונתי את ויקטור. ואז הוא עצר את האוטו ובא אליי. לא צפיתי לזה שהוא יבוא. הוא בא באיום, אמרתי לו 'אני לא פוחדת ממך'. הוא אמר לי 'כדאי לך' ונתן לי סטירה מצלצלת. אמרתי לו - 'אתה לא תרים עליי ידיים!'. הרמתי את התיק שהיה לי, והוא התעצבן והפיל אותי, זרק אותי".
6 צפייה בגלריה
בית משפט מחוזי לוד- יום עדותה של מוניקה קטן אשתו של ויקטור קטן אשר חשוד ברצח אופיר חסדאי בחניון ברמלה
בית משפט מחוזי לוד- יום עדותה של מוניקה קטן אשתו של ויקטור קטן אשר חשוד ברצח אופיר חסדאי בחניון ברמלה
ויקטור קטן מנחם את אשתו, בבית המשפט
(צילום: אבי חי)
6 צפייה בגלריה
זירת הירי ברמלה
זירת הירי ברמלה
"שמעתי רעש ולא קלטתי שזו ירייה". זירת הירי בחניון
6 צפייה בגלריה
זירת הירי ברמלה
זירת הירי ברמלה
הרכב של אופיר חסדאי בחניון ברמלה, יולי 2019
הגשת כתב האישום נגד ויקטור קטן, אוגוסט 2019
(צילום: שמוליק דודפור)

"נפלתי, נפגעתי", המשיכה מוניקה לספר. "לא ראיתי בשלב זה את ויקטור. הייתי על הרצפה, פחדתי. ראיתי את אופיר שבא אליי עוד הפעם ופחדתי שהוא ייתן לי מכה נוספת. אחרי זה נראה לי שהוא הלך. שמעתי את אופיר אומר 'מה אתה עושה?', את בעלי לא ראיתי בכלל. כשאני חצי כבר מנסה לקום, אז אני רואה שאופיר פונה לבעלי באיום, בא אליו ואז שמעתי רעש. את בעלי לא ראיתי".
אז הדגימה מוניקה קטן כיצד חסדאי התקרב אל קטן ואמרה: "הם היו אז אחד מול השני. שמעתי רעש ולא קלטתי שזה ירייה. לא הבנתי את זה. לא ראיתי את בעלי עם אקדח בכלל. שמעתי פעם אחת כמו בום כזה. ראיתי את אופיר עושה כמה צעדים ונופל, על בעלי לא הסתכלתי. פניתי לאופיר לראות מה קרה לו, שאלתי אם הוא צריך עזרה - 'אדוני אתה צריך עזרה'. התחלתי לצעוק - 'תקראו למד"א שיבואו לעזור, למשטרה'. רק אז הסתובבתי לבעלי".
או אז התפרצה דקלה חסדאי ואמרה: "זה לא נכון! את לא ניגשת לאופיר! רק אני".
מוניקה eyi נשאלה על-ידי התובעת על הגרסאות הראשוניות שמסרה בזירה, אז לא הייתה בטוחה אם המנוח נתן לה סטירה או לא, והשיבה: "הייתי מבולבלת, בשוק, לא הבנתי הכל. הסברתי הרבה פעמים שאני לא מסבירה את עצמי נכון". במהלך עדותה היא לא חשה בטוב ויצאה מאולם המשפט.

קטן לקח את האקדח מהרכב, שלף וירה

באוגוסט אשתקד הוגש כתב אישום נגד קטן, בן 74 מלוד, בגין רצח חסדאי. על פי האישום, החזיק קטן ברישיון אקדח ומחסנית מלאה בכדורים. ב-28 ביולי אשתקד הוא הגיע ברכב שברולט עם אשתו לקניון עזריאלי ברמלה והשניים החלו לחפש חנייה בחניון.
6 צפייה בגלריה
צוות הפרקליטות במשפט ויקטור קטן בבית המשפט
צוות הפרקליטות במשפט ויקטור קטן בבית המשפט
נציגי התביעה. מימין: עו"ד עינת בניטה
(צילום: גלעד מורג)
באותה עת, הגיעו לקניון חסדאי, אשתו ושתי בנותיהם הקטנות ברכז מאזדה והחלו גם הם לחפש חניה בחניון. אשתו של קטן יצאה מהשברולט והחלה לחפש חנייה כשהנאשם נוהג ומחפש חניה בעצמו.
בשלב מסוים איתרה האישה מקום חניה. קטן הספיק להגיע לחניה זו, חנה את רכב השברולט עם החזית לקיר, כאשר הרכב חורג מהקווים המסומנים על הכביש. בשלב זה עצר חסדאי את המאזדה, יצא ממנה, התקרב אל אשתו של קטן שעמדה מאחורי השברולט, וצעק לעברה: "למה אתם חונים בשתי חניות?!".
בין השניים התפתח דין ודברים, שבמסגרתו הכתה אשתו של הנאשם את חסדאי באמצעות התיק שלה ובתגובה הוא צעק: "מה את מרימה עליי ידיים?!" והדף אותה בשתי ידיו. אשתו של קטן נפלה ארצה על ישבנה וחסדאי התרחק מהמקום לעבר המאזדה.
קטן יצא מהשברולט לאחר שאשתו נפלה, התקרב לחסדאי, נעמד ביניהם וצעק לעברו: "למה אתה מרביץ לאשתי?!", הוא פנה לרכבו, ניגש לתיק שלו, שלף את האקדח מהנרתיק, התקרב לחסדאי ובלי כל אזהרה ירה בו מטווח קצר, ופגע בו בחלק העליון של ירכו הימנית.
חסדאי שנותר עומד על רגליו זעק לעבר קטן: "מה אתה יורה בי?!", כשאף אשתו של הנאשם צעקה לעבר קטן לחדול. אבל הוא לא שעה לקריאות אלו, כיוון את האקדח לפלג גופו העליון של המנוח וירה לעברו ירייה נוספת, אשר פגעה בחזהו של המנוח, בריאותיו ופילחה את ליבו. מותו נקבע תוך זמן קצר.
את קטן מייצגים במשפט עורכי הדין אבי כהן, יפה זמיר ופרידה וול מהסנגוריה ציבורית.