3 צפייה בגלריה
משפחת נתניהו בטיול משפחתי
משפחת נתניהו בטיול משפחתי
משפחת נתניהו
(צילום: קובי גדעון, לע"מ)
ועדת השרים לענייני שירות הביטחון הכללי (שב"כ) אישרה היום (ב') להאריך את האבטחה על רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו וילדיהם יאיר ואבנר למשך שנה מתום סיום כהונתו של בנימין נתניהו. ההחלטה שהתקבלה בוועדה בראשות השר לענייני מודיעין אלי כהן (הליכוד) לא תחול על רעייתו וילדיו של שר הביטחון בני גנץ.
ההחלטה בנוגע לקרובי משפחתו של ראש הממשלה התקבלה בניגוד להמלצת הוועדה הממלכתית לאישור נוהלי אבטחה לאישים רמי דרג בראשות איש העסקים יוסף צ'חנובר - להאריך את האבטחה למשך שישה חודשים בלבד.
3 צפייה בגלריה
אלי כהן
אלי כהן
יו"ר הוועדה השר כהן
(צילום: דולב ג'ולי)
אלון חלווה, ראש אגף ביטחון וחירום במשרד ראש הממשלה שמקורב מאוד לבני הזוג נתניהו, המליץ להאריך את האבטחה על רעיית ראש הממשלה וילדיו למשך 24 חודשים מסיום הכהונה בשל "איומים ביטחוניים עדכניים".
בסופו של דבר החליטה הוועדה להאריך את האבטחה למשך שנה. בעד ההחלטה שנדונה בוועדה זה זמן רב הצביעו השרים כהן והשר לביטחון הפנים אמיר אוחנה (הליכוד). השר חילי טרופר (כחול לבן), שהתנגד להחלטה שהתקבלה, הסכים להמלצת שב"כ והוועדה בראשות צ'חנובר לאבטחה למשך חצי שנה מסיום הכהונה של נתניהו.
במקביל החליטה הוועדה גם להאריך את האבטחה על שר האוצר ישראל כץ והשר לביטחון הפנים אוחנה במשך שנה מתום סיום כהונתם, בשל איומים עליהם ברשתות החברתיות. עם זאת, נקבע שההחלטה תיבחן מחדש לאחר הרכבת הממשלה הבאה בשל האפשרות שהשניים לא יישארו בתפקידיהם.
3 צפייה בגלריה
השר כץ. יאובטח שנה מסיום כהונתו
השר כץ. יאובטח שנה מסיום כהונתו
השר כץ. יאובטח שנה מסיום כהונתו
(צילום: אבי מועלם)
בישיבה הבאה תדון הוועדה בהמלצה להאריך את האבטחה על ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק בשנה נוספת (מ-20 שנה ל-21 שנה עד אחרי סיום הכהונה). כמו כן ידונו השרים בבקשת שב"כ להסיר את האבטחה מיו"ר האופוזיציה יאיר לפיד - שהוא אחד משבעת סמלי שלטון שזוכה לאבטחה צמודה של היחידה לאבטחת אישים. לפיד הוא סרבן אבטחה ולכן בשב"כ מבקשים את אישור הוועדה שלא להמשיך לאבטח אותו.
בישיבותיה הבאות צפויה הוועדה לאשר את הארכת האבטחה על ראש הממשלה נתניהו למשך 20 שנה מסיום כהונתו. כיום ישנה הארכה אוטומטית ל-10 שנים עם הארכה לחמש שנים ועוד חמש שנים. במקרה של נתניהו - הכוונה לאשר את הארכת האבטחה עליו אוטומטית למשך 20 שנה מסיום הכהונה.
ממשרד ראש הממשלה נמסר כי "לראש הממשלה אין שום קשר או מעורבות כלשהי בשיקולי האבטחה וזו נקבעת על פי הגורמים הביטחוניים המקצועיים בלבד".
מאגף הביטחון והחירום במשרד ראש הממשלה נמסר כי "לאור איומים ביטחוניים עדכניים נגד רעיית ראש הממשלה ובניו שיפגעו בהם אחרי סיום כהונתו של ראש הממשלה, אושר על דעת כל גורמי הביטחון לתת מענה אבטחתי בהתאם לתמונת המצב המודיעינית".
מלשכות שר האוצר והשר לביטחון פנים נמסר כי "מי שמקבל החלטות בענייני אבטחה הם הגופים המוסמכים לכך, בהתאם לשיקולים העומדים בפניהם ואין לאישיות המאובטחת כל קשר לקבלת ההחלטות".