2 צפייה בגלריה
המרכז בראשון לציון
המרכז בראשון לציון
מרכז חיסונים של כללית בראשון לציון
(צילום: עידו ארז)
למעלה הודעה על ציות לנהלי משרד הבריאות – למטה אפשרות לזימון תור. יממה לאחר שקופת החולים כללית הודיעה כי סגרה את האפשרות לבני 35-40 בריאים לזמן תור לחיסון נגד נגיף הקורונה, מבדיקת ynet עולה כי זו טרם נסגרה - ובניגוד לסיכום עם מנכ"ל משרד הבריאות מבוטחי הקופה בגילים הללו עדיין יכולים להזמין תור.
בכללית מסרו בתגובה: "עדכון הגדרות הגיל במערכות המידע אורך זמן. בסיומו תחסם האפשרות לזימון תור לגילי 35-39".
2 צפייה בגלריה
למעלה הודעה על ציות לנהלי משרד הבריאות – למטה אפשרות לזימון תור
למעלה הודעה על ציות לנהלי משרד הבריאות – למטה אפשרות לזימון תור
למעלה: הודעה על ציות לנהלי משרד הבריאות. למטה: אפשרות לזימון תור לחיסון
באפליקציה של הקופה אמנם מצוין כי "תוכל להזמין תור אם אתה בן 40 ומעלה, עובד הוראה או אם קיבלת את המנה הראשונה", אך מתחת להודעה זו נמצא הכפתור שמוביל לזימון התורים, שעובד כרגיל כך שניתן לזמן את החיסון.
"נכנסתי לאפליקציה כדי לברר אם אני יכול סוף סוף להתחסן על אף שאני בן 35", סיפר ים, בן 35 מתל אביב המבוטח בכללית, "בכניסה להזמנת התור רשום בבירור שרק אנשים מגיל 40 יכולים לעשות זאת, אבל החלטתי לנסות את מזלי בכל מקרה והפלא ופלא - הצלחתי להזמין תור לשני החיסונים.
"מס השפתיים בהודעה של כללית על חיסון רק לבני 40 ומעלה מקומם", הוא המשיך, "במקום לאפשר לכולם להתחסן, יש תחושה שהחיסונים מבוצעים בשיטת 'מצליח', במנטליות של שוק. למה אני צריך לשקר לגבי הגיל שלי ולהסתנן למרכז החיסונים, ולא פשוט לקבוע תור ולהגיע כמו במדינה מתוקנת?".
מבוטחת נוספת של הקופה ממרכז הארץ בטווח גילים זה הצליחה אף היא לקבוע תור לחיסון נגד הנגיף.
מבוטחים מגיעים להתחסן, השבוע בבאר שבע
(צלם: בראל אפרים)

אתמול הודיעו קופות החולים כללית ומאוחדת כי הן מרחיבות את מבצע החיסונים לבני 35 עד 40, וזאת על אף שמשרד הבריאות לא הורה על כך. קופות החולים מכבי ולאומית הבהירו כי יפעלו על פי הנחיות המשרד ולא ירחיבו את המבצע בשלב זה.
בהודעת משרד הבריאות לאחר מכן צוין כי "תכנון משטר החיסונים וקבוצות המחוסנים הוא תכנון מרכזי שנעשה על ידי משרד הבריאות, יחד עם הקופות, והוא נקבע על פי כמות החיסונים ויכולת החיסון. בשלב זה, ההוראה שניתנה לשטח היא לחיסון בני 40 ומעלה".
כפי שנחשף לראשונה ב-ynet, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי שוחח עם מנכ"לי קופות החולים וביקש ממנכ"לי כללית ומאוחדת לפרסם הודעת תיקון להודעה הקודמת שלפיה ניתן כעת לחסן בני 35 עד 40.
אכן, לקראת שעות הערב פרסמה כללית הודעה שלפיה הזימון ייסגר - אולם כעת מתברר כי עדיין ניתן לקבוע תור לחיסון. יש לציין כי מי שקבע תור יוכל להתחסן.
מנתונים שהוצגו הבוקר בהערכת המצב עולה כי עד כה התחסנו כ-2.4 מיליון בני אדם בישראל, וכמעט 200 אלף מהם כבר זכאים לקבלת "תו ירוק" בתום שבוע ממועד החיסון השני. יש להדגיש כי הדרכון הירוק טרם הונפק.
עוד עולה מהנתונים כי 77% מבני ה-60 ומעלה חוסנו, 69% מגיעים להתחסן כעבור 21 ימים ממועד החיסון הראשון ופחות מאחוז אחד לא מגיעים להתחסן במנה השנייה כעבור יותר מ-25 ימים ממועד קבלת המנה הראשונה.