יואב קיש ואמו אריאלה
(צילום: משי בן עמי, שחר גולדשטיין)

סגן שר הבריאות יואב קיש ואמו אריאלה התחסנו הבוקר (יום ה') יחד נגד קורונה. "זו התרגשות אחת גדולה כשאני חושבת לאן הגענו – יש אור גדול בקצה המנהרה. זה פשוט נהדר", אמרה אריאלה לאולפן ynet. "זו הייתה חוויה מרגשת, אני שמח שיכולתי להיות פה, לתמוך באמא", אמר קיש.
3 צפייה בגלריה
יואב קיש
יואב קיש
"התרגשות גדולה". קיש ואמו אריאלה אחרי שהתחסנו
(צילום: משי בן עמי)
"החיסון הזה מסמל אור גדול. אנחנו, בני הגיל שלי ושאר אזרחי ישראל שיש להם את האפשרות להתחסן, זה פשוט נהדר. אנחנו יושבים בבתים ודואגים ופה יש לנו אור גדול", אמרה אריאלה.
- ואיך זה לבוא עם הבן שלך לחיסון, זה עזר להתמודד עם החששות? "לגמרי, לגמרי. האמא מגדלת את הילד, אבל מגיע הזמן שבו הילד שומר על האמא".
- מה דעתך על הממשלה, על ראש הממשלה, על שר הבריאות ועל סגן שר הבריאות? "אני מאוד מודה בשמי ובשם כל בני גילי לראש הממשלה בנימין נתניהו, לשר הבריאות יולי אדלשטיין ולבן שלי, שהוא סגן שר הבריאות יואב קיש. זה פשוט אור גדול".
רגע לפני הכניסה לסגר השלישי, קיש התעקש כי ניהול המשבר בארץ הוא "הצלחה גדולה מאוד". לדבריו, "ההתנהלות פה היא מהטובות בעולם. יש קשיים ודברים לתקן ואנחנו עובדים עליהם כל הזמן".
3 צפייה בגלריה
העיר אלעד
העיר אלעד
"במגזר החרדי יש התפרצות, יש חשש שאולי קשורה למוטציה". מחסום משטרתי באלעד
(צילום: שאול גולן)
סגן שר הבריאות אמר כי הגנים יפעלו בסגר רק עד השעה 13:00 "כדי שעד 15:00 המדינה תחזור לסגר מלא. זה היה השיקול. אם הגנים יפעלו עד 16:00, אתה תראה עד 17:00 אנשים מסתובבים ויש לזה מחיר כבד גם ביכולת הסגר להצליח. סגר שהוא קשוח ומשמעותי, פרק הזמן שלו יהיה קצר. סגר חלש ומוחלש עם הרבה התקהלויות, לא בטוח שיספיקו שבועיים-שלושה".
קיש אמר שהסגר הוא לא תוצאה של אי-יישום תוכנית הרמזור. "כשהייתה התפרצות במגזר הערבי, כל הערים שהיו תחת הגבלות, עוצר, יציאה, בלי חינוך – היו ערים עם תחלואה, וזה אכן היה במגזר הערבי. אפשר להגיד שניתן היה לעשות אכיפה יותר טובה ולעצור את התנועה משם יותר טוב, בהחלט, אבל מבחינת משרד הבריאות, זה נוהל בצורה הכי דיפרנציאלית שאפשר", הוא אמר.
3 צפייה בגלריה
חיסון קורונה בישראל תל אביב
חיסון קורונה בישראל תל אביב
"עובדים להגדיל משמעותית את הקצב". חיסון נגד קורונה
(צילום: AFP)
"הבעיה שהתחלואה כבר מזמן לא שם. במגזר החרדי יש התפרצות שיש חשש שאולי קשור למוטציה. R של 1.74 בשבועיים – קשה להבין איך נוצר הדבר הזה", הוסיף קיש. לדבריו, גם במגזר הכללי "ההתפרצות מאוד גדולה. פחות מ-10% מישראל ירוקה. אנחנו באירוע כלל-ארצי שמחייב סגר. יש לנו בערך חודשיים-שלושה עד שהחיסונים יסגרו את אוכלוסיית הסיכון כולה. בזמן הזה אסור לשלם מחיר התפרצות מטורפת כמו שקורה במדינות רבות באירופה".
על חיסון האוכלוסייה כולה אמר קיש: "אנחנו עובדים להגדיל משמעותית את קצב נתינת החיסונים שלנו, נעזרים גם בכוח אדם שמספק חיל הרפואה בצבא, ובנוסף לכך הליך רישום התורים והארגון יתחיל כנראה בשבוע-שבועיים הקרובים. מה יהיה הזמן המדויק בו כל אחד יוכל לבוא ולהתחסן – זה עדיין בבדיקה. אין לי תשובה ברורה בשלב זה".