לפני יותר משבוע הודיעה שרת התחבורה מירי רגב כי מערך התחבורה הציבורית יתוגבר לנוכח העומס והצפיפות שתועדו באוטובוסים, אשר העמידו בסיכון את הנוסעים. בשבוע שעבר אף התקיימה הערכת מצב מיוחדת במשרד התחבורה לאחר הפרסום ב-ynet, אך התגבור המיוחל יתקיים רק ביום ראשון, וגם הוא יהיה במתכונת מצומצמת.
העומסים בתחבורה הציבורית
(צילום: נדב אבס, עידו ארז, גיל יוחנן, אסף זגריזק, חגי ינקוביש)

2 צפייה בגלריה
קו 19 בירושלים
קו 19 בירושלים
צפיפות שמסכנת את בריאות הנוסעים. העומסים בתחבורה הציבורית
(צילום: 15 דקות)
משרד התחבורה פרסם הודעה מסודרת בנושא רק היום (חמישי) ובה צוין כי החל מראשון יופעלו מרבית הקווים העירוניים עד השעה 20:00, לצד תגבור חלק גדול מהקווים הבינעירוניים.
ביום שלישי תתקיים ישיבת הערכת מצב נוספת שתדון בהתפתחויות ובשינויים. במשרד התחבורה כבר הורו לחברות המפעילות את שירותי התחבורה הציבורית להאריך את שעת פעילות הקווים עד לשעה 22:00, וזאת החל מיום שלישי. הסיבה לעיכוב בתגבור שרבים כה ציפו לו היא הוצאת נהגי אוטובוסים לחל"ת.
במשרד התחבורה מיהרו להסביר שמדובר בשני תגבורים שונים, התגבור הראשון שאליו התכוונה רגב נוגע לקווים ספציפיים שבהם נצפו עומסים, ואולם כעת מדובר על תגבור ברמה של החזרת הרשת לתפעול כמעט דומה לזה שהונהג בשגרה.
חרף זאת, מאחר שהחברות המפעילות את התחבורה הציבורית הסתמכו על החלטת משרד התחבורה לצמצם באופן אגרסיבי את השירות עד כדי 25%, הן שחררו כאמור נהגים רבים לחל"ת. לכן, עד לחזרת הנהגים, היכולת של החברות לתגבר את הקווים עמדה על אחוזים בודדים מהשירות. בחברות מסוימות שמצבן הכלכלי מאפשר זאת, ספגו את ימי החל"ת והחזירו את הנהגים מוקדם יותר לעבודה.
2 צפייה בגלריה
מירי רגב
מירי רגב
"התחבורה הציבורית תחזור לפעילות כמעט מלאה". רגב
(צילום: עמית שאבי)
על פי גורמים בענף התחבורה הציבורית, השינוי הקיצוני בעמדת השרה רגב ומשרד התחבורה הוא שהוביל לדחייה בביצוע התגבור.
ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "אין שום קשר בין התגבור עליו הוחלט ובוצע לפני עשרה ימים לבין ההנחיה להחזיר את התחבורה הציבורית לפעילות כמעט מלאה. עם תחילת הסגר תגבר משרד התחבורה קווי אוטובוסים שבהם התברר כי ישנם ביקושים רבים לנסיעות, במטרה למנוע צפיפות של נוסעים.
"התגבור נעשה בהתאם לבקרה ופיקוח של חדר מצב שהופעל ברשות הארצית לתחבורה הציבורית עם תחילת הסגר. בנוסף, הועבר מידע ממפעילי התחבורה הציבורית ועל סמך מידע זה תוגברו הקווים. היום, בעקבות הערכת מצב שקיימה השרה עם בכירי משרדה הוחלט כי מיום ראשון הקרוב תחזור התחבורה הציבורית לפעילות כמעט מלאה".