יחיא סינוואר אחרי הפגישה האחרונה עם שליח האו"ם

ארגוני הטרור השונים ברצועת עזה נועדו אמש (שלישי) בלשכתו של מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר, ובסיום הפגישה פרסמו אזהרה ואיום לישראל: אם ההקלות האזרחיות, בהן פתיחת המעברים, הכנסת המענק הקטארי והרחבת מרחב הדייג לא יבוצעו בקרוב - התשובה תגיע בהפרחת בלונים ופעילות אלימה על גדר הגבול, ואף רמזו לחידוש ירי הרקטות.
2 צפייה בגלריה
פגישת הפלגים בלשכתו של מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר
פגישת הפלגים בלשכתו של מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר
נציגי ארגוני הטרור בעזה בפגישה עם סינוואר
"אנחנו מזהירים את האויב הישראלי ובעלי בריתו מדחיינות והתמהמהות בהסרת המצור, מאי-עמידה בצעדי הסרת המצור שבוצעו כבר בעבר ומעיכוב תהליך השיקום", אמרו הפלגים בעזה. "עמנו וההתנגדות לא ישתקו, והאויב יראה שאנחנו מוכנים לכל האפשרויות. נתנגד בכל האמצעים העממיים והנוספים". עוד ציינו כי "האויב לא יצליח במדיניות הסחטנות ולא נסכים ללחץ על עמנו או לניסיון לקשור בין סוגיות שונות - שבויים בתמורה לשבויים".
רק שלשום נפגש סינוואר עם שליח האו"ם למזרח התיכון, תור וונסלנד. הפגישה תוארה על-ידי מנהיג חמאס ברצועה "רעה", והפגישה עם ארגוני הטרור נקבעה בעקבות האכזבה מהמגעים עם ישראל. וונסלנד וסינוואר דנו במשא ומתן לרגיעה עם ישראל, אך הפגישה הסתיימה מבלי שחמאס קיבל את תנאי הסף שהציב לישראל. בשיחה קצרה שערך עם עיתונאים בעזה בתום הפגישה אמר סינוואר כי "יש כוונה לסיים את המשבר ההומניטרי ברצועת עזה. ישראל ממשיכה ליישם את מדיניותה נגד העם הפלסטיני, נגד האסירים ונגד רצועת עזה - ומנסה לסחוט אותנו בסוגיית ההקלה על תנאי החיים של תושבי הרצועה. הודענו לנציגי האו"ם שלא נקבל זאת. הפגישה הייתה רעה, היא לא הייתה חיובית בכלל".
פורסם לראשונה: 21:25, 22.06.21