4 צפייה בגלריה
צוות רפואי קורונה בית חולים מאיר כפר סבא
צוות רפואי קורונה בית חולים מאיר כפר סבא
צוות בבית החולים מאיר בכפר סבא
(צילום: AFP)
513 חולי קורונה במצב קשה בישראל. כך עולה מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר (יום א') במקביל לכינוס ישיבת הממשלה שאמורה להכריע על הסגר בחגים. בעדכון הראשון בבוקר פרסם משרד הבריאות כי בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 490 חולים שמצבם קשה. כמה שעות לאחר מכן עדכן המשרד כי מספר החולים הקשים הגיע לשיא חדש והוא עומד כעת על 513.
2,715 חולי קורונה אובחנו אתמול. מחצות אומתו עוד 653 נדבקים. מספרם הנמוך באופן יחסי של החולים המאובחנים בסופי שבוע נובע ממספר הבדיקות הנמוך יחסית (30,322 אתמול לעומת יותר מ-40 אלף באמצע השבוע). שיעור החיוביים בבדיקות עומד על כ-9%. דו"ח אמ"ן שפורסם הבוקר מצביע על עלייה בתחלואה ומזהיר כי טווח הביטחון של בתי החולים הצטמצם עד כדי "סכנה ליציבות מערכת הבריאות".
1,108 בני אדם נפטרו בישראל מתחילת המגפה. 153,759 נדבקים אובחנו מאז הגיעה המגפה לישראל.
דו"ח מרכז המידע והידע הלאומי של אמ"ן שפורסם הבוקר קובע כי מספר החולים במצב קשה נמצא בעלייה וכי "טווח הביטחון מגבול הקיבולת של בתי החולים הצטמצם משמעותית, ויוצר סכנה ליציבותה של מערכת הבריאות". עוד נאמר כי "המגפה מתפשטת בישראל במהירות. קצב התפשטות הנגיף הוא המהיר ביותר שנראה בחודשיים האחרונים ואף נרשמה מגמת האצה בשבוע האחרון. יודגש כי אחוז הבדיקות החיוביות שהוא מהגבוהים בעולם, מעיד על תחלואה גוברת בקרב האוכלוסייה הכללית".



ביום שישי אובחנו כמעט 4,000 חולים חדשים, ובמהלך סוף השבוע הגיע מספר המאומתים בישראל מפרוץ המגפה ליותר מ-150 אלף. שיעור הבדיקות החיוביות נותר גבוה במהלך סוף השבוע - בשישי הוא עמד על 9.3% ואתמול, עד מוצאי שבת, על 8.7%.
נקודת ציון שלילית נוספת נרשמה אתמול, לראשונה מאז פרוץ המגפה בישראל - יותר מאלף חולי קורונה מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ, מתוכם כמעט 500 שמצבם מוגדר קשה מתוכם 136 מונשמים.
בשל נתוני התחלואה הגבוהים בשבועות האחרונים, במהלך היום תעלה בישיבת הממשלה הצעת ההחלטה להטיל סגר כללי מיום שישי ולסגור את מוסדות החינוך כבר מיום רביעי. שרים כבר הודיעו שידרשו תיקונים להצעת ההחלטה, ובהם שניים שאף ציינו כי יתנגדו לסגר מלא, שר הכלכלה עמיר פרץ (העבודה) ושר התיירות אסף זמיר (כחול לבן). פרץ תומך בסגר לילי בעוד זמיר טוען כי "חובה לתת צ'אנס לתוכנית הרמזור של גמזו".
פורסם לראשונה: 08:33, 13.09.20