אמה של הנערה: "הוא שרט לה את הנשמה"
(צילום: שחר גולדשטיין)

עם פתיחת הדיון בהארכת מעצרו של ירין שרף, החשוד באונס נערה בת 13 במלונית לחולי קורונה של משרד הרווחה במרכז הארץ, פנתה אמה לשופט אור ממון: "החיים שלה נמחקו לחלוטין, המעשה הזה הוא מעשה נבזה. אני מבקשת להעניש את הפושע האכזרי במלוא חומרת הדין על זה שגמר לילדה את החיים וצילק אותה לעולם ועד. לילדה שלי נגמרו החיים".
עוד אמרה האם: "אני פה ברגליים רועדות ובלב נשבר. שלא יראה אור יום אותו פושע, אותה ילדה עוד לא בת 13, ילדה תמימה וטהורה שלא עשתה כלום. נטרפה על ידי חיית אדם שלא שלט ביצרים שלו".
הדיון בהארכת המעצר של ירין שרף

המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של שרף ב-10 ימים, אולם בית המשפט קבע כי הוא יישאר מאחורי סורג ובריח עוד ארבעה ימים. לפי החשד, שרף אנס את הנערה בשתי הזדמנויות, הכה וחנק אותה וניסה לשדל אותה לצרוך איתו סמים ואלכוהול.
2 צפייה בגלריה
ירין שרף
ירין שרף
ירין שרף בבית המשפט וחוקרים בזירה במלונית הקורונה
(צילום: מוטי קמחי)
ירין שרף, החשוד באונס במלונית הקורונה

נציג המשטרה, יבגני קפילביץ, אמר בדיון: "המארג הראייתי התחזק נגד החשוד ויש לנו התכתבות בין החשוד לקטינה שבה הוא כתב שהוא רוצה לבוא והיא אמרה לו לא להגיע אליה לחדר". לפי המשטרה, שני אירועי האונס התרחשו ביום שהחשוד הגיע למלונית ולמחרת. "מהשיחות ביניהם ניתן ללמוד שהיא לא הייתה מעוניינת שהוא יגיע אליה לחדר אבל הוא הגיע אליה ואנס אותה באלימות", אמר נציג המשטרה.
פרקליטו של החשוד, עו"ד ניר דוד, אמר בדיון: "אתם (המשטרה, א"ב) מנסים לייצר יש מאין ויש כשלים חמורים בתיק. התיק הזה הוא תיק מוזר מכל כיוון כי מדובר בקומות נפרדות לנערים ולנערות. הנערות למעלה ונערים למטה. בשעות הצהריים עולה החשוד לחדר של המתלוננת בקומה העליונה והוא מוכנס לחדר, הוא לא דוחף או מתפרץ. הוא נכנס לחדר על פי הזמנה מראש".
הפרקליט המשיך בטיעוניו ואמר לשופט: "למרבה הדאבה יש מקרים של יחסים בהסכמה של בנות 13-14 אפילו שזה בניגוד לחוק ואני אומר את זה ללמד על האטמוספרה לעומת מה שהיה לפני 20 שנה. אם היה מעשה סדיסטי או אלים היינו מצפים שישמעו ממנה קריאות מצוקה".
השופט ממון קבע כאמור כי מעצרו של שרף יוארך בארבעה ימים, וציין בהחלטתו כי "החקירה נמצאת בראשיתה. היחידה החוקרת ביצעה פעולות באופן יעיל שהביאו לפעולות חקירה נוספות שיש בהן לסייע בהבנת הסיטואציה הנטענת, אבל נותרו עדיין פעולות שמטרתן גילוי האמת בעיקר בשאלת ההסכמה". החשוד טען מתחילת החקירה שהנערה הסכימה ושהוא לא ידע מה גילה. המשטרה עדיין מנסה לבדוק את הטענה הזו.

"הילדה במצב קשה, היא מתמודדת עם תופת"

בתום הדיון אמרה אמה של הנערה: "אנחנו עדיין בהלם, אנחנו מזועזעים מהסיפור. ילדה, זאת גור קטן בת 13, שיצור נתעב שרט לה את הנשמה ופצע אותה, ומי יודע אם תהיה לזה איזושהי רפואה. אנחנו מקווים לטוב, אנחנו כרגע נעזרים בעורכי דין ומלווים את התיק כדי לבחון ולראות באמת שהפושע והחלאה הזאת לא יראה אור יום. אנחנו כואבים ברמות שאי אפשר לתאר. הילדה במצב קשה. היא מתמודדת עם תופת ואנחנו מקווים מאוד מאוד לצאת מזה באיזושהי דרך ולהקל עליה במה שאפשר".
עו"ד אורי קינן שמלווה את משפחת הנערה מסר כי "האירוע קשה ביותר, ברור שאנחנו מלווים את המשפחה והנערה כדי להביא את התוצאות המיטביות. אני סומך על הפרקליטות והמשטרה שימצו את ההליך, אבל בנוסף לא צריך לשכוח - יש פה תקלה אמיתית גם מצד המדינה שלא דאגה להפריד בין בוגרים לבין קטינים במוסד שמטופל על ידה".
עורך הדין ניר דוד שמייצג את ירין שרף אמר בתום הדיון כי "בית המשפט אמר היום בקול צלול וברור - הדרך עדיין רחוקה, גילוי האמת עדיין בעיצומו, ונותרו עוד פעולות רבות לביצוע כדי לברר את שאלת ההסכמה, שהיא השאלה המשמעותית והמכרעת בתיק הזה. אני אומר לכם, המילה האחרונה עדין לא נאמרה. זה ברור שיהיו כאן התפתחויות, כמובן לטובת החשוד, ככל שהחקירה תתעצם ותעמיק אז אתם תראו שכנגד החשוד לא יהיה דבר וחצי דבר".
מה הלקוח שלך אומר על זה שהיא בת 13?
- "הלקוח שלי אומר שהיא נראית הרבה מעבר לכפי גילה, ושהיא אמרה לו שהיא בת 16 וחצי. הלקוח שלי אומר שהוא לא אנס, המעשים התבצעו בהסכמה, צריך לדעת שהוא הוזמן לחדרה פעמיים, פעם אחר פעם בהפרש של 5-4 שעות. זה לא מקרה של אונס קלאסי".
אבל היום הציגה המשטרה תכתובות שהיא אומרת לו במפורש "לא"
- "השוטר הציג תכתובות חלקיות ומקוטעות, סלקטיביות בלבד, ולא בכדי. כשיראו את כל חילופי הדברים, הם יבינו שהדברים היו בהסכמה. צריך להבין, גם אם יש אמירה של 'אל תעלה אליי', לבסוף הוא עולה ונוקש והדלת נפתחת והיא מזמינה אותו פנימה, האמירה של 'אל תעלה אליי', לא אומרת שום דבר".

חשבון הטיקטוק נחסם

שמו של שרף, בן 21 מיישוב בנימין, פורסם לאחר שסנגורו לא הגיש התנגדות לכך. שרף הפעיל דף ברשת טיקטוק שמונה יותר מ-10 אלפים עוקבים ופרסם שלל התבטאויות אלימות, פוגעניות ומחפיצות כלפי נשים. בעקבות פרשת החשד לאונס, נחסם חשבון הטיקטוק של שרף.
2 צפייה בגלריה
חשבון הטיקטוק של החשוד באונס, ירין שרף, נחסם
חשבון הטיקטוק של החשוד באונס, ירין שרף, נחסם
חשבון הטיקטוק של החשוד באונס נחסם
התבטאויותיו של שרף הובילו לא אחת לתגובות ביקורתיות שנמתחו עליו מצד נשים ונערות. בתחילת השבוע ענה לקטינות שהגיבו לסרטונים שלו: "אני רוצה לדעת מי קבע שמה שאני עושה זה לא תקין? ילדות בנות 13 שמגיבות לאנשים שלא מסכימים איתן בדעות שלהן שהם מביכים ומבוטלים? תבינו, אתן לא מנהלות את טיקטוק, תפנימו את זה כבר. אני אכניס פה סדר חדש".
בסרטון אחר הגיב לנערה שהגיבה לו על סרטון: "הנה הנה כל הפמיניסטיות קמו עליי, בקיצור שבי כו*ראבאק, שבי תסתמי את הפה שלך - ואל תגידי שום דבר. אני קורא את התגובות ובא לי להוריד לך סטירה לפנים, אני אגיד מה שבא לי מתי שבא לי".
לפני שנתיים כתב בפייסבוק פוסט שבו סיפר שפגש שתי ילדות בנות 13 בוכות בתחנה המרכזית לאחר שאחת מהן אמרה לו שגבר זר פגע בה מינית: "לאט לאט הן נפתחו בפניי וסיפרו לי מה קרה, את האמת? היו לי דמעות בעיניים. היא ילדה בת 13! סך הכול ילדה תמימה שלא עשתה שום דבר לאף אחד הותקפה מינית בידי חולה נפש. אולי הבן אדם נעלם והוא בטח שכח מאותה ילדה בת 13 אבל הילדה בת 13 בהחלט לא תשכח אותו".