2 צפייה בגלריה
המסמך המזוייף
המסמך המזוייף
המסמך המזויף
(צילום: AFP)
המרפאה הפרטית בירושלים שעשרות טפסים שנשאו את שמה הוגשו לנציגי רשות האוכלוסין וההגירה הגישה בסוף השבוע תלונה במשטרה בעקבות זיוף הצהרות בריאות. המקרה פורסם לראשונה ב-ynet.
כזכור, מתחילת השבוע שעבר, ישראלים המבקשים לצאת לשלוש מדינות "ירוקות" שהסכימו לקבל ישראלים: יוון, בולגריה וקרואטיה, נדרשים להציג טופס שעברו בדיקת קורונה שלילית דבר שהוביל על פי החשד להתפתחות תעשייה של זיופי בדיקות קורונה.
האזינו לשיחה עם המרפאה ששמה הוצג בטפסים
(צילום סטילס: מוטי קמחי )

בשבוע שעבר הוגשו לידי נציגי רשות האוכלוסין וההגירה בנתב"ג טפסים רבים שנחשדו כמזויפים. בין היתר נמצאו עשרות טפסי בדיקה שכביכול מעידים שמציג המסמך חלה בקורונה ומאז עבר שתי בדיקות שיצאו שליליות - כך שלא יצטרך להיכנס לבידוד. בנוסף נמצאו טפסים עם פרטי רופאים שאינם קיימים במאגרי משרד הבריאות.
המרפאה מסרה בתגובה כי "בבדיקה שערכנו נמצאו אישורים שאינם מוכרים לנו ונושאים את שם רופא המרפאה. מיד עם ברור הנושא הוגשה תלונה במשטרת ירושלים על זיוף".
2 צפייה בגלריה
פתיחת שמיים חלקית בנתב"ג
פתיחת שמיים חלקית בנתב"ג
נתב"ג מתחיל לחזור לפעילות
(צילום: מוטי קמחי)
המרפאה הגישה בסוף השבוע, באמצעות משרד עורכי הדין חדד רוט שנהר ושות', תלונה במשטרה. עורך הדין עמית חדד שמייצג את המרפאה אמר כי "מיד עם קבלת המידע על חשד לזיוף מסמכי המרפאה, הגישו לקוחותינו תלונה במשטרה. המרפאה עומדת בכל דרישות משרד הבריאות ונותנת שירות מקצועי ומסור למטופליה על הצד הטוב ביותר. אנו רואים בחומרה רבה את הנזק שנגרם למרפאה, וסמוכים ובטוחים שמשטרת ישראל תבדוק את האירועים לאשורם, ותמצה את הדין עם האשמים".
עוד נודע כי בשבוע האחרון הוגשו הצהרות למשרד הבריאות מנוסעים ששבו ממדינות "אדומות" עם פרטים שגויים במזיד, דוגמת מספרי דרכון פיקטיביים, כתובות בידוד שאינן קיימות ושמות בדויים. גורם ברשות האוכלוסין אמר כי הם רואים את התופעות הללו בחומרה.