ערוץ חדשות חדש עלה לאוויר בבריטניה שלשום (יום א'), במטרה "לטלטל את הנוף התקשורתי" שלטענת הערוץ משרת את האליטות. GB News ישדר שבעה ימים בשבוע ברחבי בריטניה ואירלנד ויהיה זמין ברחבי העולם בפלטפורמות דיגיטליות.
2 צפייה בגלריה
השקת ערוץ חדשות חדש בריטניה GB News  אנדרו ניל
השקת ערוץ חדשות חדש בריטניה GB News  אנדרו ניל
"גאים להיות בריטים". השקת הערוץ החדש
(צילום: AP)
GB News, שממצב את עצמו כמתחרה של רשתות BBC ו"סקיי ניוז", מכחיש את הטענות כי יהיה המקביל הבריטי של "פוקס ניוז". עם זאת, הערוץ, שקיבל גיבוי מ"דיסקברי" הניו יורקי ומהמשקיע הבריטי פול מרשל, רוצה בבירור לעשות דברים אחרת ולדבריו מציע לצופים שירות "דעתני" יותר מזה שהיו רגילים לקבל עד כה.
"אנחנו גאים להיות בריטים", אמר השדרן הוותיק אנדרו ניל בהשקת הערוץ. "הרמז נמצא בשם". ניל, מנכ"ל הערוץ החדש שערך בעבר את העיתון "סאנדיי טיימס" והיה מראיין פוליטי שנים רבות ב-BBC, אמר לצופים כי חדשות GB "יתנו קול לאלו שמרגישים שנדחקו לשוליים או הושתקו".
2 צפייה בגלריה
השקת ערוץ חדשות חדש בריטניה GB News  אנדרו ניל
השקת ערוץ חדשות חדש בריטניה GB News  אנדרו ניל
רוצה לעשות דברים אחרת. ניל
(צילום: AP)
במונולוג הפתיחה שלו הוסיף ניל, בן 72, כי הערוץ יסקר את "הסיפורים החשובים לכם ולאלה שהוזנחו" ויספק "מגוון עצום של קולות המשקפים את דעותיה וערכיה של הממלכה המאוחדת שלנו". עוד אמר כי הערוץ "לא יעקוב בהכנעה אחר סדר היום החדשותי הקיים, ולא יהווה עוד תיבת תהודה של הלך הרוח המטרופוליטי שכבר שולט בתקשורת".
על פי נתונים שפורסם אתמול המגזין הבריטי Broadcast, מספר הצופים במשדר ההשקה היה גבוה יותר מאשר מספר הצופים בערוץ BBC וב"סקיי ניוז", למרות כמה תקלות טכניות. הרייטינג של הערוץ היה בשיאו בדקות הראשונות של השידור שהחל ב-20:00 עם 336 אלף צופים, לעומת מאה אלף שצפו ב-BBC לאורך כל השעה ו-46 אלף שצפו ב"סקיי ניוז". עם זאת, ברייטינג של כל הערב ביום ראשון עדיין הובילו ערוצי החדשות הראשיים, כאשר הרייטינג של BBC עמד על יותר מ-30%.