אזהרה חריגה מכניסה למים בכל הארץ בעקבות הגשם הכבד שירד ביומיים הקודמים: משרד הבריאות קרא היום (א') לציבור לא לרחוץ בכל חופי הים בארץ עקב חשש מזרימת מי נגר וניקוז מזוהמים לים כתוצאה מהגשמים.
1 צפייה בגלריה
זיהום בחופי תל אביב
זיהום בחופי תל אביב
זיהום בחופי תל אביב, בתחילת החודש
(צילום: מוטי קמחי)
במקביל, הזהיר משרד הבריאות את הציבור מרחצה סמוך לשפך נחל פולג ובחופים הסמוכים, עקב זרימת זרימת שפכים לנחל פולג. אתמול קרס קו כניסת השפכים במכון טיהור השפכים קולחי השרון וכתוצאה מכך לא נכנסו ביממה האחרונה שפכים למכון הטיהור, אלא זרמו לנחל - ומשם לים. מבדיקה של רשות הטבע והגנים והמשרד להגנת הסביבה עולה כי מקור הזיהום הוא צינור ישן, שכבר היה בו שבר בעבר.
מהמשרד להגנת הסביבה נמסר כי "משעות הבוקר המוקדמות פועלים במקום מפעילי מכון הטיהור על מנת לבצע מעקף לקטע שקרס, במטרה לסיים את האירוע בדחיפות. המשרד להגנת הסביבה עוקב אחר פעילותם על מנת לוודא כי מבוצעות כל הפעולות הנדרשות במטרה להפסיק במהירות האפשרית את המפגע הקשה. המשרד רואה את האירוע בחומרה, ומברר לעומק את נסיבות המקרה. המשרד יחליט, בהתאם לממצאים, אם יש מקום לנקוט באמצעי אכיפה בגין האירוע החמור".
חילוצים בעקבות נזקי הגשמים, אתמול

שיא הגשם אתמול ירד בת"א, שם נמדדו 36 מ"מ. קיבוץ עין כרמל הסמוך לחיפה, שם ירדה כמות כמעט זהה, הוא שיאן הגשם במערכת הנוכחית. שלשום נמדדו שם 114 מ"מ (שני ברשימה אתמול אחרי זכרון יעקב, 118 מ"מ), ובסך הכול ירדו בעין כרמל תוך יממה וחצי לא פחות מ-150 מ"מ גשם.
המערכת החורפית הביאה, כצפוי, להצפות באזורים שונים ברחבי הארץ, במיוחד כאלו שבהם מתלוננים תושבים כבר זמן רב על תשתיות לקויות. לפי רשות הכיבוי במהלך השבת חולצו יותר מ-50 אזרחים ב-200 אירועים שונים, אם כי איש לא נפגע. אחד מאירועי ההצפות הקשים נרשם בנס ציונה, שם לפי ההערכה נגרם נזק בשווי של מיליוני שקלים.
גם בתחילת החודש הביאו הגשמים לסגירת חופים עקב זיהום, אם כי אז רק באזור תל אביב. בעקבות הגשם החזק שירד במרכז הארץ בתחילת החודש, ואי ספיקה של מערכת הניקוז שמובילה ביוב למכון השפכים של גוש דן, הוחלט אז בצורה יזומה להזרים מי ביוב למי הים - דבר שהוביל לזיהום כבד. בחופי תל אביב נוצר אז ריח חריף של ביוב ומים שחורים, וגם פגרי בעלי חיים נראו בהם.