4 צפייה בגלריה
מחממים מנועים? מתמודדים בטוחים ואפשריים במרכז-שמאל
מחממים מנועים? מתמודדים בטוחים ואפשריים במרכז-שמאל
מחממים מנועים? מתמודדים בטוחים ואפשריים במרכז-שמאל
(צילום: קובי קואנקס, שאול גולן, אבי מועלם, מוטי קמחי, AFP)
אחרי הודעתו של ח"כ עפר שלח על הקמת מפלגה חדשה אתמול (חמישי) והצהרתו של עמיר פרץ שיפנה את מפלגת העבודה לטובת מועמד חיצוני חדש שישקם אותה, במרכז-שמאל החלה ההיערכות לקראת יום הבחירות. שאלת השאלות בגוש היא שאלת החיבורים ומי מהשחקנים הפוליטיים ייכנסו לבסוף לזירה.
הצהרת עפר שלח על הקמת מפלגה חדשה
(צילום: נדב אבס)

מלבד שלח ופרץ שהתניעו מהלכים ראשונים, מתקיימים בימים האחרונים מגעים ושיחות בין ראש העיר תל אביב רון חולדאי לבין גורמים אפשריים שיוכלו להצטרף אליו, אם יודיע כי יתמודד. גורמים פוליטיים אומרים כי חולדאי מצוי בקשר עם השרה לשעבר ציפי לבני ובודק אפשרות שהיא תרוץ עמו.
לבני, לפי שעה, מכחישה וטוענת כי היא לא חוזרת לחיים הפוליטיים, למרות שבתקופה האחרונה לקחה חלק בהפגנה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו סמוך למעונו הרשמי ברחוב בלפור בירושלים, וכן נאמה בהפגנה אחרת בתל אביב.
4 צפייה בגלריה
רון חולדאי אבי ניסנקורן
רון חולדאי אבי ניסנקורן
רון חולדאי ואבי ניסנקורן
(צילום: קובי קואנקס, אבי מועלם )
גם בכחול לבן החלו אתמול להתכונן למערכה שבדרך. יו"ר כחול לבן בני גנץ הבהיר למקורביו כי בניגוד לדיווחים וההערכות שנשמעו השבוע - אין לו כל כוונה לפרוש מהחיים הפוליטיים. בסוף השבוע הקרוב, או לכל המאוחר בתחילת השבוע הבא, הוא יקיים הצהרה לתקשורת ויסמן נקודת יציאה רשמית לדרך.
4 צפייה בגלריה
ציפי לבני
ציפי לבני
מכחישה את חזרתה לחיים הפוליטיים. לבני
(צילום: AFP)
בנוסף, מעל גורלם הפוליטי של יתר חברי רשימת כחול לבן מרחפים עדיין לא מעט סימני שאלה. כך למשל, שר המשפטים אבי ניסנקורן עדיין בודק אפשרויות ויש הטוענים שהוא מנהל שיחות עם עמיר פרץ על הובלת מפלגת העבודה ואף בוחן אפשרות לרוץ עם חולדאי.
4 צפייה בגלריה
גבי אשכנזי
גבי אשכנזי
לאן מועדות פניו? גבי אשכנזי
(צילום: מוטי קמחי)
כמו כן, בכחול לבן עדיין מקווים שאחרי המערכה האחרונה במשרד המשפטים, ניסנקורן יישאר במפלגה וירוץ תחת גנץ. שאלה אחרת נוגעת לשר החוץ גבי אשכנזי - שלא ברור לאן מועדות פניו.
גורמים פוליטיים אומרים כי אשכנזי בוחן מספר אפשרויות: פרישה מהחיים הפוליטיים לפרק זמן מסוים, הקמת מפלגה חדשה עם גורמים חדשים שיצטרפו וכן אפשרות אחרת בעלת סיכויים נמוכים יותר - להישאר בתוך כחול לבן במתכונת הנוכחית.
פורסם לראשונה: 23:23, 24.12.20