כוח צה"ל חשף הבוקר (יום ג') מטענים בשטח ישראל בדרום רמת הגולן, סמוך לגדר הגבול עם סוריה.
3 צפייה בגלריה
כוחות צה"ל ב רמת הגולן גבול סוריה
כוחות צה"ל ב רמת הגולן גבול סוריה
טנק של צה"ל בגבול סוריה
(צילום: AFP)
כוחות הנדסה קרבית נטרלו את זירת המטענים שנחשפה, סמוך למרחב שבו סיכל כוח צה"ל ניסיון הנחת מטענים לפני כשלושה חודשים. צה"ל מסר כי הוא "רואה במשטר הסורי אחראי לכל פעולה הנעשית בשטחו ולא יאפשר כל פגיעה בריבונות ישראל". דחפורים של חיל ההנדסה פינו את המטענים לאחור, והם טופלו על-ידי לוחמי יחידת יהל"ם. המטענים זוהו בפעילות יזומה של כוח צה"ל הבוקר, ומניחיהם ניצלו ככל הנראה ערפל ועננות נמוכה כדי להניחם.
פעילות נטרול המטענים התקיימה לאחר מעקב מודיעיני אחר הנחות המטענים באזור, שבו פעל בעבר בית חולים הומניטרי של צה"ל לטיפול בפצועים ממלחמת האזרחים בסוריה. מדובר במובלעת ישראלית בדרום רמת הגולן, בשטח מפורז ממזרח לגדר הגבול.
באזור פועלים כוחות בשליחות איראנית. בצה"ל בודקים כעת אם תשתית חיזבאללה שמוקמת בגולן הסורי ונהנית מחסות של הצבא הסורי, קשורה לזירת המטענים.
3 צפייה בגלריה
מטען החבלה
מטען החבלה
התיק עם מטען החבלה שאותר באוגוסט האחרון
(צילום: דובר צה"ל )
בחודש אוגוסט האחרון תקף צה"ל חוליית מחבלים שהניחה מטעני חבלה על קו הגבול עם סוריה, באזור מושב אליעד שבגולן. החוליה מנתה ארבעה מחבלים, בהם אחד שהיה חמוש, והם חוסלו בזמן שניסו להניח את אחד המטענים. אותה תקרית אירעה ליד נחל רוקאד, אזור שבו יש שטחים מתים רבים שמנוצלים כנתיבי חדירה לצד הישראלי. באזור הוקמה בשנתיים האחרונות תשתית של חיזבאללה.
בסיור באזור התקרית אז נמצאו כלי נשק ותיק שבתוכו כמה מטענים, שהיו מוכנים להפעלה נגד כוח צה"ל. המטענים אותרו במרחק 25 מטר מגדר המערכת, בשטח מובלעת ישראלית. בצה"ל לא קישרו אז את החוליה לארגון כלשהו.