עורך הדין של חלק מהחשודים: "אין הרשעות קודמות"
(צילום: אורי דוידוביץ')

בית המשפט הורה לשחרר היום (רביעי) למעצר בית בפיקוח למשך שמונה ימים וערבות כספית חמישה מששת הקטינים שנעצרו אתמול בחשד להתעללות בעובדים סינים. חשוד נוסף יישאר במעצר למשך יממה נוספת בשל העובדה כי קרובי משפחתו שביקשו להיות מפקחיו במעצר הבית לא הורשו להיכנס לבית הדין מכיוון שהתעמתו עם אנשי משמר בית המשפט אתמול. המשטרה הגישה ערעור על ההחלטה ובו בקשה לעיכוב ביצוע. מחר ידון בית המשפט המחוזי בבקשה.
השחרור של החמישה התקבל לאחר שחוקרי המשטרה התקשו לספק לשופט בית משפט השלום בראשון לציון ארז מלמד את המסמך המצביע על התפתחות בחקירה. נציג המשטרה אמר בדיון כי החקירה טרם מוצתה והפעולות שבוצעו מחזקות את החשדות נגדם. "יש מספר חשודים שעוד לא איתרנו ולא חקרנו", אמר נציג המשטרה. ״אחרי חקירתם ייתכן שהם ייעצרו".
בהחלטתו כתב השופט מלמד: "לפניי בקשה שנייה של הארכת מעצר (של הנערים - ר"ר) שעל פי החשד היו מעורבים בתקיפת עובדים זרים ללא כל הסבר ומניע תוך שימוש באלימות.
1 צפייה בגלריה
אילוס אזיקים נער
אילוס אזיקים נער
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
"המשטרה ביקשה שבעה ימים במהלך הדיון שהתקיים אתמול וגם בדיון היום. בדיון היום נחשף בית המשפט למסמכים שקושרים את כולם לאירועים. היחידה ביצעה את מרבית פעולות החקירה בדו"ח הסודי ותוצרי החקירה הוצגו לי ובכוחם לעבות את החשד הסביר נגד החשודים". השופט הוסיף: "מדובר בחשודים צעירים נעדרי כל עבר פלילי ולכן יש לבחון את שחרורם לחלופת מעצר".
אתמול אמר נציג המשטרה כי החקירה החלה ב-4 בפברואר לאחר שהתקבלו מספר תלונות בנושא שבעקבותיהן הגיעו החוקרים אל הפועלים הסינים - שסיפרו על שאירע לכאורה. אתמול הפכה החקירה לגלויה עם מעצרם של הקטינים. על-פי המשטרה, במהלך החקירה נמצאו סרטונים שבהם נראים פעולות החשודים. על-פי החוקר המשטרתי מדובר בלפחות שישה מעשי אלימות.
"זה אחד התיקים המכוערים והמסוכנים ביותר שעסקתי בהם בשנים האחרונות", אמר נציג המשטרה בהתייחסות לכל התיק. "מדובר בתקיפה על בסיס שנאה רק בגלל היותם סינים. תקיפות, הצקות, הצתות שנמשכו במשך חודשיים. זה תיק מאוד חמור".
על-פי נציג המשטרה, בחלק מהמקרים הקטינים הפילו את הפועלים וזרקו עליהם אבנים בזמן שנסעו על אופניים. השופט, שצפה בסרטונים, אמר באחד הדיונים: "צפיתי בחלק מהסרטונים. הם קשים. לאן הגענו? זה מה שעושים בגיל 16 במקום ללכת לבית ספר?".
כחלק מפעולות החקירה הראו החוקרים לנערים החשודים סרטונים מאירועים שונים והם זיהו את עצמם בהם. עורכי הדין של הנערים, בהם עו"ד ירון פורר, ניסו לבדל ביניהם - אך החוקר המשטרתי טען כי גם במקרים שבהם לא נראים כל הנערים מרביצים או מבצעים עבירות אחרות, הם עדיין בסביבה.
עו"ד ירון פורר, המייצג שניים מחמשת החשודים, מסר אתמול: "מבלי להתעלם מחומרת העבירה, יש לזכור שמדובר בחבורה של חשודים קטינים, כולם מתחת לגיל 16 ללא הרשעות קודמות, והחשד הוא התעללות בעובדים סינים - ומאידך גם האלימות איננה ברף החמור. בית המשפט עשה את מלאכת האיזון, כאשר בהתחשב בשתי פעולות חקירה בנות שיבוש האריך את מעצרם עד מחר".