2 צפייה בגלריה
שיטת גמליאל- הסתירות ביומני השרה גילה גמליאל
שיטת גמליאל- הסתירות ביומני השרה גילה גמליאל
שיטת גמליאל- הסתירות ביומני השרה
(צילום: אבי מועלם)
בעקבות תחקיר מוסף "7 ימים" של "ידיעות אחרונות" פנתה עמותת "הצלחה" ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בבקשה לבדוק את זיופי היומנים של השרה גילה גמליאל מהליכוד.
בתחקיר, שפורסם שלשום, נחשפה התנהלות בעייתית של גמליאל בעת כהונתה כשרה לשוויון חברתי בממשלה הקודמת וכשרה להגנת הסביבה בממשלה הנוכחית.
התחקיר המלא מ"7 ימים" - למנויי ynet+
התחקיר חשף כי גמליאל נהגה בשנים האחרונות "לשפץ" יומנים שאותם נאלצה לחשוף לציבור מכוח חוק חופש המידע. לפי הטענות, היא ואנשיה הוסיפו ליומנים פגישות רבות שלא התקיימו וזאת כדי להקנות לה דימוי של שרה פעילה ועסוקה.
2 צפייה בגלריה
אביחי מנדלבליט
אביחי מנדלבליט
יחליט על חקירה? היועמ"ש מנדלבליט
(צילום: עמית שאבי)
עמותת "הצלחה" עוסקת בבדיקת יומנים של אישי ציבור. יועמ"ש העמותה, עו"ד אלעד מן, טוען כי "המעשים המיוחסים לגמליאל גובלים בפלילים".
במכתב למנדלבליט, שהועבר גם לממונה הממשלתי על יישום חוק חופש המידע, כתב מן: "הפרסום ב'ידיעות אחרונות', ולפיו בוצעו רישומים כוזבים ושינויים שאינם תואמים את המציאות או את רישומי המקור ביומניה של השרה, ככל שנכונים הדברים ולו במעט, מעלים חשד לביצוע עבירות פליליות ולקיומה של אי-תקינות מנהלית חמורה ונמשכת בעניין זה".
מן הוסיף: "מתיאור הדברים עולה חשד לביצוע עבירות שונות ובכללן מרמה והפרת אמונים, אי־מילוי חובה רשמית, הפרת חובה חקוקה, שימוש במסמך מזויף, זיוף בידי עובד ציבור ועוד". בסיכום פנייתו למנדלבליט כתב: "נבקשך להורות למשטרה לפתוח בחקירה בעניין זה". גמליאל טוענת בתגובה לתחקיר: "זה מסע הכפשות".
גמליאל לא השיבה לשאלה שהצגנו לה השבוע על השינויים ביומנים ואמרה בתגובה לתחקיר: "אין ממש בדברים ובטענות המופרכות. הדברים מהווים עבירת לשון הרע בהתאם לחוק. תמוה מאוד כי בשעה שהשרה גמליאל נאלצת להתמודד עם מחלת הקורונה ועם מסע הכפשות, העיתון מנסה להמשיך את הקמפיין המרושע נגדה גם לאחר שהתברר שאמת דיברה".