5 צפייה בגלריה
חנויות סגורות וריקות מקונים ברחוב בלפור בת ים
חנויות סגורות וריקות מקונים ברחוב בלפור בת ים
חידוש המסחר עדיין בסימן שאלה
(צילום: אסף קמר)
קבינט הקורונה יתכנס מחר (חמישי) בשעה 08:00 לדיון על הקלות נוספות שיחולו בשבוע הבא - אך פיצוץ הישיבה בין נציגי משרדי האוצר והבריאות מעמיד שוב את הפעימה השנייה של ההקלות בסימן שאלה.
5 צפייה בגלריה
אינפו משרד האוצר קורונה יציאה
אינפו משרד האוצר קורונה יציאה
המתווה שבמחלוקת
בפגישה, שבה השתתפו שר האוצר ישראל כץ, שר הבריאות יולי אדלשטיין, נציגי המטה לביטחון לאומי (מל"ל), ראש שירותי הבריאות במשרד הבריאות ד"ר שרון אלרעי-פרייס ופרויקטור הקורונה היוצא פרופ' רוני גמזו, התגלעה מחלוקת בין הצדדים בעיקר סביב שאלת ההפעלה החלקית של המסחר וחנויות הרחוב.
בעוד שבמשרד הבריאות מתעקשים להיצמד למתווה המקורי של אלרעי-פרייס, שבמסגרתו חזרת המסחר תהיה חלק מהפעימה השלישית ולא מהפעימה השנייה – במשרד האוצר דורשים למעשה להקדים את חידוש המסחר בשלב אחד, ולהתירו כבר מיום ראשון הקרוב.
5 צפייה בגלריה
ד"ר שרון אלרעי פרייס
ד"ר שרון אלרעי פרייס
מסרבת להקדים את חידוש המסחר. אלרעי-פרייס
(צילום: יריב כץ )
5 צפייה בגלריה
מתווה יציאה סגר קורונה אינפו אינפוגרפיקה
מתווה יציאה סגר קורונה אינפו אינפוגרפיקה
המתווה של אלרעי-פרייס. כבר לא יצא לפועל
בסביבתו של השר אדלשטיין כבר הבהירו בימים האחרונים כי הוא לא מתכוון לסגת משלושת השלבים הראשונים של התוכנית המקורית של ראש שירותי בריאות הציבור ולהוציאם לפועל בהתאם לתכנון. הוא אף עשוי להצביע נגד מתווה האוצר. גם בסביבתו של השר כץ הבהירו הערב כי אין בכוונתם לשנות את דרישתם לפתיחת חנויות הרחוב החל מיום ראשון הקרוב.

גמזו כבר לא מתנגד לבתי הכנסת

כמו כן, גמזו, שעם כניסתו לתפקיד הפרויקטור בסוף חודש יולי היה אחד הקולות הבולטים בעד צמצום התפילות בבתי הכנסת, מסיים את תפקידו כשהוא מקדם עמדה שונה לחלוטין. בסביבתו של הפרויקטור היוצא אמרו הערב כי הוא לא צפוי להתנגד לפתיחת בתי הכנסת ביום ראשון הקרוב במתווה של עד עשרה מתפללים בחלל סגור ועד ל-20 מתפללים מחוץ לבית הכנסת.
5 צפייה בגלריה
רוני גמזו
רוני גמזו
שינה את עמדתו לגבי בתי הכנסת. גמזו
(צילום: נדב אבס)
בשלב זה כבר ברור כי תוכניתה המקורית של אלרעי-פרייס, שכללה תשעה שלבי יציאה, למעשה קרסה ובפועל היא תכלול חמישה עד שישה שלבי יציאה.
לפי המתווה המקורי של אלרעי-פרייס, חידוש התפילות אמור להתרחש רק בפעימה השנייה - אך הסרת ההתנגדות של גמזו להקדמת התפילות בשלב אחד עשויה לסלול מחר את הדרך בישיבת הקבינט לפתיחת בתי הכנסת כבר ביום ראשון.