התיעוד ממצלמות השוטרים, והשיחה למוקד 100

זה כמעט נגמר ברצח. אור סאלי כהן, צעיר בן 25 מלוד, דקר במרץ האחרון את חברתו לשעבר 15 פעמים בכל חלקי גופה וניסה לרצוח אותה. שני פועלים שעברו במקום שמעו את הצעקות ואת קריאות השכנים וחילצו אותה.
הצעירה הובלה לבית החולים, הורדמה, הונשמה ונותחה פעמיים, אבל שרדה. משפטו של כהן עדיין מתנהל והוא הופנה לבדיקה פסיכיאטרית כדי לבחון אם הוא כשיר לעמוד לדין.
העדויות בתיק, שהגיעו לידי ynet, חושפות מה סיפרה החברה לחוקרים וכיצד הגיב כהן בחקירה. בנוסף, נחשפים לראשונה השיחות למוקד 100 של המשטרה והתיעוד ממצלמות הגוף של השוטרים, זמן קצר לאחר ניסיון הרצח.

"בחודש האחרון הוא התחרפן, אבל לא התקשרתי למשטרה"

ב-17 במרץ השנה הגיעה הצעירה לביתו של כהן, שם התגורר יחד עם סבתו ומטפל זר. אביו של כהן, אלי, הורשע בעבר ברצח גרושתו ואם ילדיו.
"ישנו אצלו בבית בלוד", סיפרה לחוקרים ממיטתה בבית החולים יומיים לאחר ניסיון הרצח. "הלכנו לישון. הוא רצה שנחזור להיות זוג, אבל אמרתי לו שלא מתאים".
10 צפייה בגלריה
השוטרים בביתו של הנאשם אור זאלי
השוטרים בביתו של הנאשם אור זאלי
כהן בעת מעצרו על ידי השוטרים
"היה לנו מקרה אלימות בעבר. ריחמתי עליו כי הוא לבד", הוסיפה. "בבוקר היה לנו ריב מיותר. יצאתי מהבית והוא רדף אחריי עם סכין והתחיל לצעוק 'יא בת זונה', וזהו, אז התעוררתי בבית חולים". לדבריה, היא ניצלה מכיוון ש"בן אדם התערב כי צעקתי 'הצילו' והוא הציל אותי ממוות".
חודש לפני ניסיון הרצח כהן שלח לחברתו לשעבר הודעה באינסטגרם: "זה לא הזמן להתחנפויות, את תקבלי את שלך, כמו בומרנג זה יגיע אלייך".
10 צפייה בגלריה
אור סאלי כהן
אור סאלי כהן
כהן, ימים ספורים לפני ניסיון הרצח. "ריחמתי עליו כי הוא לבד"
(מתוך חשבון האינסטגרם של כהן)
"אתה חולה נפש, ואני כל פעם מאמינה שאתה הגיוני וטוב לב", ענתה לו הצעירה. "אבל אתה לא! אתה עושה את המעשים הכי גרועים שיש בעולם!! שאף בן אדם הגיוני לא מעז לעשות בחיים!! ואחרי זה אני עוד כמו מטומטמת עונה וסולחת ונותנת לך לגיטימציה לעשות את זה שוב".
בשיחה עם החוקרים היא הוסיפה שבאה לבית כדי להיפרד ממנו סופית, "התחלתי לצאת עם מישהו אחר". כשנשאלה איך הותקפה סיפרה: "עם סכיני מטבח. לא ראיתי עם איזה סכין כי הוא בא מאחוריי. הוא דקר בכל הגוף".
"הוא חכם, אני לא יודעת אם תכנן את זה", הוסיפה. "לא האמנתי שיעשה לי ככה יום אחד, שהוא מסוגל להרוג אותי. הוא בחיים לא הרים עליי ידיים, אבל בחודש האחרון הוא התחרפן, זרק אותי על הרצפה ולא דיווחתי למשטרה". היא סיפרה שהמטפל של הסבתא, שהיה בבית באותו הזמן צעק "סאלי מה אתה עושה?".

"לא זוכר, יש לי מחלת נפש"

באותו היום שבו נעצר כהן הוא שתק בחדר החקירות וטען שלא קיבל בעבר טיפול נפשי. שבוע לאחר מכן החל לטעון לבעיות נפשיות וסיפר קצת ממה שקרה לטענתו.
"היא באה אליי יום לפני האירוע, ישבנו וראינו סרט או סדרה, פאודה, ונרדמנו", שחזר." היינו זוג".
10 צפייה בגלריה
הבית של הנאשם  אור סאלי
הבית של הנאשם  אור סאלי
החדר של כהן. "היא באה אליי יום לפני האירוע, ישבנו וראינו סדרה או סרט"
כשנשאל מה קרה באותו יום ענה: "אני לא יודע, שמעתי קולות שאמרו לי לעשות דברים רעים. אני לא זוכר. הקולות אמרו לפגוע, לפגוע, הכל מעורפל". הוא הוסיף שלקח בעבר כדורים פסיכיאטריים אבל הפסיק, שלקח מריחואנה ושהיו בחדרו שאריות חשיש בזמן האירוע.
החוקרים שאלו אותו כיצד הגיב כשהצעירה רצתה להיפרד ממנו, אך הוא טען שאינו זוכר "לא מודע, יש לי מחלת נפש". גם את הדקירות הוא טען שלא זכר.
אבל כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד נעמה תור-זאבי מפרקליטות מחוז מרכז, מתאר בפירוט את שאירע. כהן תקף את חברתו לשעבר עד לזוב דם, וכשהמטפל של סבתו ניסה להפריד הוא תקף גם אותו. לאחר מכן הוא החל לדקור את הצעירה, שניסתה להימלט.
10 צפייה בגלריה
השוטרים בזירה
השוטרים בזירה
השוטרים בביתו של כהן. "אנשים עוצרים אותו והוא לא עוצר"
במוקד 100 של המשטרה הגיעה שיחה, שמתפרסמת כעת לראשונה, שבה דיווחה אחת השכנות על המקרה. "יש לי שכן שמרביץ לאישה", סיפרה. המוקדנית שאלה: "את רואה את זה בעין?", השכנה ענתה: "כן. אנשים עוצרים אותו והוא לא עוצר".
פועלי בניין שעבדו בסמוך למקום שמעו את הצעקות ורצו לתוך הבית. "חבר שלי עלה ראשון ואני אחריו. הדלת הייתה קצת פתוחה ובקומה הראשונה עמדה בחורה שצעקה 'תצילו אותה', וראיתי שהבחור ניסה לסגור את הדלת, אז שמתי רגל והכנסתי ראש", שחזר לחוקרים אחד הפועלים, מחמוד. עדותו פורסמה לראשונה ב"ידיעות אחרונות".
הפועל סיפר לחוקרים שראה את הבחורה יושבת על הברכיים ואת כהן תופס בשיערה ודוקר אותה בעורף. "הוא העביר את הסכין לכיווני. החבר שלי נבהל ורצה ללכת, אמרתי לו 'איזה נלך', ונכנסתי בכל הכוח לבית. הבחור משך אותה בשיער למרכז הדירה, ישב עליה ודקר אותה בגב. כל הבניין שמע את הצעקה שלה".
10 צפייה בגלריה
מחמוד אבו עריבאן
מחמוד אבו עריבאן
מחמוד. "עוד כמה דקות והיא הייתה מתה"
(צילום: יאיר שגיא)
10 צפייה בגלריה
שי רודה וירון פור
שי רודה וירון פור
סניגוריו של הנאשם, עורכי הדין ירון פורר ושי רודה
(צילום: אבי מועלם, שאול גולן)
"נתתי לו בעיטה בגב והוא נפל. כשקם נפלו לו כל הסכינים מהיד והוא בא לכיווני עם אחד מהם. החטפתי לו והוא החליק על הדם", סיפר. "ריחמתי עליה כי חשבתי איך בן אדם יכול לעשות ככה לאישה. בעיניים שלי, עוד כמה דקות והיא הייתה מתה".
מחמוד הוציא את הצעירה לחדר המדרגות, והלך לקחת את חפירה, כשחזר ראה את כהן יושב עליה ודוקר אותה. "נתתי לו מכה אחת בכל הכוח והוא נפל על הרצפה". מחמוד לקח את הצעירה הוציא אותה לדשא ונשאר איתה עד שהמשטרה ומד"א הגיעו למקום.
10 צפייה בגלריה
הבית של הנאשם  אור סאלי
הבית של הנאשם  אור סאלי
חדר המדרגות. "נתתי לו מכה אחת בכל הכוח והוא נפל על הרצפה"
עורך הדין ירון פורר, שמייצג את כהן יחד עם עו"ד שי רודה, מסר בתגובה: "מבלי להתעלם מהמיוחס למרשנו, הרי שבימים אלה נבדקת כשרותו המשפטית של מרשנו לעמוד לדין, לאור נסיבות רפואיות ואישיות שעקב צנעת הפרט לא ניתן לפרטן. לא ניתן לייחס למרשנו את עבירת ניסיון הרצח שכן כלל לא הייתה לו כוונה לקטול את המתלוננת".
במקרה שאישה בסביבתכם נמצאת במערכת יחסים אלימה, הפנו אותה או התקשרו בעצמכם לקו החירום של משרד הרווחה בטלפון 118 או 077-9208560. המוקד מאויש במשך 24 שעות ביממה ומעניק שירות בעברית, ערבית, רוסית ואמהרית.