עימות חריף צפוי בישיבת קבינט הקורונה היום (ב'), שתחל ב-18:00, בשאלת פתיחת מערכת החינוך. שר החינוך יואב גלנט יתבע בדיון להחזיר באופן מיידי את כל התלמידים, מכל שכבות הגיל, ללימודים בבתי הספר. "אנחנו חייבים להציב את חינוך התלמידים בראש סדר העדיפויות הלאומי לפני כל נושא אחר. זאת חובתנו, זאת אחריותנו", אמר גלנט בדיון פנימי במשרדו.
3 צפייה בגלריה
תלמידים עם מסכות בבית ספר ברחובות
תלמידים עם מסכות בבית ספר ברחובות
בבית ספר ברחובות. הקרב על הכיתות מגיע לקבינט
(צילום: רויטרס)
להחזיר את מערכת החינוך במלואה? סיקור באולפן ynet
(צילום: אורי דוידוביץ)

על פי הצעת משרד החינוך, יש לפתוח את כל בתי הספר בארץ בשבוע הבא, למעט באזורים מוגבלים ובערים אדומות. כמו כן מציע גלנט לפתוח את כיתות ז'-י' בחצאי כיתות - לפחות יומיים-שלושה בשבוע בבית הספר, והיתר בלמידה מרחוק.
אלא שמשרד הבריאות מתנגד להחזרה מיידית של כל התלמידים. הוא מסכים לחזרתם לבית הספר החל מיום שלישי השבוע של שכבות ה'-ו', וכן לחזרת י"א-י"ב בשבוע הבא. לגבי תלמידי ז'-י' משרד הבריאות מתנה את חזרתם בבדיקות קורונה לכל התלמידים וצוותי ההוראה, וכן בהקפאה של פתיחת הקניונים ובתי המלון.
ראש הממשלה בנימין נתניהו אינו שולל את פתיחת בתי הספר בערים ירוקות. בישיבת הממשלה היום הבהיר נתניהו כי "כיתות ה'-ו' וכיתות י"א-י"ב יפתחו כמתוכנן. זה לא עומד להשתנות". הדיון בקבינט הקורונה ייערך על רקע העלייה החדה שנרשמה ביומיים האחרונים בשיעור בדיקות הקורונה החיוביות. לאחר חמישה ימים רצופים שבהם שיעור החיוביים היה נמוך מ-2%, אתמול כבר הוא עלה ל-2.7%.
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ויואב גלנט בבית ספר נטעים שבמבוא חורון
בנימין נתניהו ויואב גלנט בבית ספר נטעים שבמבוא חורון
לא שולל פתיחה בערים הירוקות. נתניהו בחזרה הקודמת ללימודים ב-1 בספטמבר
(צילום: קובי גדעון, לע"מ)
שר האוצר ישראל כץ ידרוש בקבינט להתחיל מיידית בפתיחה של עשרה קניונים במסגרת פיילוט, לקראת פתיחת כלל הקניונים ביום ראשון הקרוב. זאת, על רקע "מרד הקניונים" - פתיחתם לעסקים של כמה מהם, בניגוד להנחיות. משרד הבריאות מעוניין להתחיל בפיילוט הקניונים רק בשבוע הבא.
השרים זאב אלקין ויזהר שי ימליצו בדיון להחליף את איכוני השב"כ, אחרי אנשים שבאו במגע עם חולי קורונה מאומתים, בשיפור אפליקציית "מגן 2" ובצעדי חקיקה שיהפכו את הורדת האפליקציה לאטרקטיבית לאזרחים, לבעלי עסקים ולמקומות מסחר ועבודה.
הכוונה היא לא להתמקד באכיפה - אלא בתמריצים חיוביים. עם זאת, מתנהלת בדיקה משפטית אם ניתן לאפשר למקומות עבודה שמעניקים טלפון נייד לעובדים שלהם לחייב את העובדים להורדת האפליקציה והפעלתה, כיוון שהדבר "מגן על מקום העבודה".
3 צפייה בגלריה
שוטרים אוכפים את ההנחיות בקניון הגדול בפתח תקווה
שוטרים אוכפים את ההנחיות בקניון הגדול בפתח תקווה
הקניון הגדול בפתח תקווה. פיילוט עכשיו, או בעוד שבוע?
(צילום: שאול גולן)
לגבי קניונים ומרכזי מסחר, הצוות של אלקין ושי ממליץ לאפשר לקניונים להתנות כניסת לקוחות בסריקת קוד QR עם הטלפון הנייד, כדי שניתן יהיה לדעת באיזה חנויות ביקרו ועל מנת שהמידע לא יישאר אצל הקניון אלא אצל האדם שהוריד את הקוד. מבדיקה שעשו השרים עולה כי יש מדינות בעולם שאפשרו לקניונים לחייב לקוחות לסרוק את הקוד.
אחת האפשרויות היא להעניק תמריצים לחנויות שיחייבו לקוחות להוריד את האפליקציה. כך, למשל, חנות שכיום לפי ההנחיות יכולה להכניס 10 לקוחות - תקבל אישור להכניס 15 לקוחות אם כולם יסרקו את הקוד. נעשית עדיין בדיקה לגבי השלכות המהלך ואם משרד הבריאות מוכן ליישום שלו. השרים גם ממליצים לחייב עובדי מדינה - ובכלל זה שוטרים וחיילים - להוריד את האפליקציה.
פורסם לראשונה: 23:22, 22.11.20