2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו, מנסור עבאס ויאיר לפיד
בנימין נתניהו, מנסור עבאס ויאיר לפיד
נתניהו, עבאס ולפיד
(צילום: רויטרס, עידו ארז, AP)
אחרי הפרידה מהרשימה המשותפת וההצלחה בבחירות לכנסת ה-24, שהציבה אותו כלשון מאזניים אפשרי להקמת הממשלה הבאה, ח"כ מנסור עבאס מעורר עניין גם ברחבי העולם ובייחוד בזירה המוסלמית. בריאיון היום (ד') לסוכנות הידיעות הטורקית אנאדולו, שזכה לכותרת "ממליך המלכים הערבי הראשון בהיסטוריה הישראלית", סיפר יו"ר רע"מ מה יוכל לקדם אותו להרכב כזה או אחר של תמיכה בקואליציה חדשה.
עבאס הדגיש בריאיון כי מפלגתו פתוחה לשיתוף פעולה עם כל המרכיבים הפוליטיים לצורך הקמת ממשלה. "האפשרויות שלנו פתוחות, אנחנו מנהלים משא ומתן גם עם הימין וגם עם השמאל".
2 צפייה בגלריה
מתוך אתר אנאדולו
מתוך אתר אנאדולו
כותרת הריאיון עם עבאס בסוכנות הידיעות הטורקית אנאדולו
(מתוך אתר אנאדולו)
עבאס הוסיף כי הוא מוכן לתמוך במועמד לראשות הממשלה "בתמורה לשיפור תנאי האזרחים הערבים, וסיום האי-צדק, דחיקתם לשוליים וההדרה נגדם". בשונה מהצעדים של הרשימה המשותפת, עבאס ציין כי הוא מוכן לנהל משא ומתן עם המפלגות הגדולות על מנת לפתור בעיות שעמן מתמודדים בחברה הערבית.
"הקווים האדומים שלנו הם הזכויות שלנו, בין אם זכויות לאומיות או אזרחיות. אנחנו לא מנהלים משא ומתן או מתפשרים על הזכויות האלה. אולי לא נצליח להשיג את כולן, אבל לא נפקיר אותן". על ארבעת המנדטים שמפלגתו הצליחה להשיג, למרות הסקרים שלא ניבאו לרע"מ מעבר לאחוז החסימה, אמר עבאס: "לא הופתענו מהתוצאות".
עבאס יום אחרי הבחירות
(צילום: אביהו שפירא)

בשורה התחתונה, עבאס הזכיר לשני הצדדים שאולי יצטרכו את תמיכתו או הימנעותו כי הוא טרם החליט למי לסייע בהקמת ממשלה. "אנחנו עומדים באותו מרחק משני המחנות, ואנחנו המחנה השלישי".
לסיכום דבריו ציין יו"ר רע"מ כי מפלגתו "לא תאפשר חזרה של האוכלוסייה הערבית לשוליים". כחלק מדרישותיו, עבאס שם בראש סדר הדברים את קץ האלימות בחברה הערבית, הריסות הבתים ובעיית הכפרים הלא מוכרים בחברה הבדואית בנגב.