2 צפייה בגלריה
עדן עמיאל
עדן עמיאל
מספר החולים הקשים - הנמוך מסוף דצמבר
(צילום: חגי דקל)
מספר חולי הקורונה שמצבם קשה ממשיך לרדת ומספרם הערב (יום ג') עומד על 705 - הנתון הנמוך ביותר מאז 30 בדצמבר. גם במספר המונשמים חלה ירידה ובבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 213 חולים המחוברים למכונות הנשמה. כך לפי נתוני משרד הבריאות.
מהנתונים עולה כי 54.2% מהמונשמים הם בני יותר מ-60, שיעור נמוך בהרבה מאז החל מבצע החיסונים. 20.6% הם בשנות ה-50 לחייהם – כלומר אחד מכל חמישה. 13% מהמונשמים – אחד מתוך שמונה בערך – הם בשנות ה-40 לחייהם ו-8.2% בשנות ה-30. בנוסף מחוברים למכונות הנשמה ארבעה צעירים ושתי צעירות בשנות ה-20, וכן שתי נערות. אין אף מונשם מתחת לגיל 10.
מאז פרוץ המגפה נפטרו בישראל 5,786 חולי קורונה, שמונה מהם היום ו-19 אתמול.
בינתיים, מדי יום מאובחנים אלפי מאומתים חדשים לנגיף בישראל. עד השעה 18:20 בערב, לפי משרד הבריאות, אובחנו 2,808 נדבקים. בסך הכול בוצעו כ-54 אלף בדיקות קורונה ושיעור החיוביים עומד בינתיים על 5.2%, הנתון הנמוך ביותר מאז 27 בדצמבר – אם כי מדובר בנתון שאינו סופי.
בתוך כך, קבינט הקורונה הכריע על צמצום משמעותי של פעילות ועדת החריגים - והגבלתה ליוצאים מישראל שאינם מחוסנים בשתי מנות בלבד. לפי ההחלטה, עד 3,000 ישראלים יוכלנו להיכנס לארץ מדי יום. חוזרים מחו"ל שאינם מחוסנים או מחלימים יחויבו בבידוד ביתי או בכניסה למלונית. בכל מקרה, כל מי שיחזור לישראל או ייצא ממנה - כולל מחוסנים ומחלימים - יידרש לעבור בדיקה קורונה.
על פי המתווה שאושר, מחוסנים או מחלימים יוכלו לטוס לחו"ל במגבלת היקף הטיסות. לצד זאת, מיום ראשון יופעל לצד הצמיד האלקטרוני "הסכמון" – העברת המיקום ב-SMS למשטרה. בנוסף הוחלט כי יתווספו עד 660 פקחים לאכיפת חובת הבידוד.