בניהו בשיחה עם ynet, הבוקר
(צילום: אבי חי)

אבי בניהו, לשעבר דובר צה"ל ששמו עלה לכותרות השבוע בשל ייעוץ שנתן למפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי על רקע האסון בהר מירון, הדגיש הבוקר (יום ה') בריאיון לאולפן ynet: "אני לא מייעץ למפכ"ל, הוא שוחח איתי. אני מכיר אותו אבל הוא לא חבר שלי. הוא התקשר אליי ביום שישי, דיברנו קצת בסוף השבוע. אני לא מלווה אותו - אבל חובתו להיוועץ".
2 צפייה בגלריה
מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי
מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי
"חובתו להיוועץ". המפכ"ל יעקב שבתאי
(צילום: אלכס קולומויסקי)
המפכ"ל במחוז צפון: "כולנו מאוחדים, מלוכדים ותומכים אחד בשני"
(צילום: דוברות המשטרה )

לדעתו של בניהו, "למפכ"ל יש אינטרס עליון בהקמת ועדת חקירה ממלכתית שתבדוק את ההתנהלות סביב מירון". הוא ציין כי הוא לא מדבר מטעמו של שבתאי - "אלא מתוקף הניסיון במתח שבין הדרג המדיני למבצעי, גם במשטרה וגם בצבא סביב אירועים כאלה. לצערי הרב גם צברתי קילומטרז' לא מבוטל בדו"חות חקירה".
- האם השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה חסם את המפכ"ל בדרישה שלו? "אני לא יודע, ואני לא דובר מוסמך, אבל אני חושב ששמעתי את המפכ"ל אומר שהוא תומך בוועדת חקירה ממלכתית בלתי תלויה. גם הרמטכ"ל תמיד צריך להחליט על מה להיאבק מול שר הביטחון ועל מה הוא מוותר. כן מכתב, לא מכתב, זה פחות חשוב".
2 צפייה בגלריה
אמיר אוחנה וקובי שבתאי בהילולה בהר מירון
אמיר אוחנה וקובי שבתאי בהילולה בהר מירון
אוחנה ושבתאי בהילולה במירון. "לא יודע אם חסם אותו"
(צילום: דוברות המשטרה)
שאלת המחדלים באסון: החקירה של מח"ש והעמותות שפעלו ללא אישור
(צילום: אבי חי)

מפקד מחוז צפון לשעבר: "להסדיר ולהלאים את המתחם"
(צילום: אורי דוידוביץ, אבי חי)

בניהו התייחס גם למצב הפוליטי, יום לאחר שיו"ר יש עתיד קיבל את המנדט להרכבת הממשלה לאחר שרה"מ בנימין נתניהו נכשל בכך. "אני מאוד מקווה שתהיה לנו ממשלה", הוא אמר, "אני חושב שגוש השינוי חייב לנו את זה - במיוחד אחרי ארבע מערכות בחירות. נתניהו הוא ראש הממשלה עכשיו רק בגלל טוב ליבו של בני גנץ, ותמימותו הפוליטית".
הוא קרא לראשי מפלגות גוש השינוי "לא להותיר אבן על אבן ולהקים ממשלה - יש נושאי בריאות, כלכלה וביטחון חשובים, אנחנו מוקפים אויבים. זה דבר חשוב וחיוני, כל שאר הדברים יכולים לחכות.
- מה אתה צופה הלאה? איך יוצאים מהפלונטר הפוליטי? "אני חושב שבבחירות חמישיות לא יישאר זכר למפלגה של סער, ושבנט יחטוף מכה קשה. אני לא יודע מה יקרה עם ליברמן, אבל אני יודע שכחול לבן תגדל - גם לפיד וסמוטריץ'. זה מצב מורכב, כאוס פוליטי. הממשלה הקרובה תצטרך להיות 'ממשלת הסכמות', אני מניח שאת סוף השבוע הקרוב זאב אלקין מתקווה חדשה ינצל בניסיונות להעביר אנשים מהליכוד אל הגוש. אני מניח גם שח"כ משה גפני ואנשיו מנהלים איתו משא ומתן להצטרפות, שבועיים אחרי כינון הממשלה. יעדיפו אותו על אריה דרעי".
לדעתו של בניהו, "אפשר לצאת מהפלונטר הפוליטי באמצעות ממשלת מעבר מיוחדת, חריגה ואולי לא הכי בריאה - אבל עדיפה מבחירות חמישיות".