גינאה הודיעה היום (א') על התפרצות חדשה של נגיף האבולה, אחרי ששלושה מתו מהנגיף ועוד ארבעה חלו. מדובר בנדבקים הראשונים בנגיף האבולה בגינאה מאז 2016.
משרד הבריאות במדינה המערב-אפריקנית אמר ששבעת הנדבקים סבלו משלשולים, הקאות ודימום אחרי שהשתתפו בהלוויה של אישה בדרום מזרח המדינה. ארבעת החולים נמצאים בבידוד. לא ברור אם מי שהובאה למנוחות, ב-1 בפברואר, מתה מהנגיף. היא הייתה אחות בבית חולים וסיבת המוות שלה לא ברורה. "בהתחשב במצב ובהתאם לנהלי הבריאות הבינלאומיים, ממשלת גינאה מכריזה על מגפת אבולה", מסר משרד הבריאות בגינאה.
1 צפייה בגלריה
צוות רפואי עם גופה של אדם שמת מנגיף ה אבולה ליבריה 2014
צוות רפואי עם גופה של אדם שמת מנגיף ה אבולה ליבריה 2014
ליבריה, 2014: צוות רפואי מפנה גופה של אדם שמת מנגיף האבולה
(צילום: EPA)
נגיף האבולה התגלה לראשונה בזאיר (היום הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו) ב-1976. ב-2013 פרצה מגפת אבולה במערב אפריקה. היא התפרצה בעיר נזרקורה בגינאה ומשם התפשטה למדינות השכנות. לפחות 11,300 מתו במגפה. רוב הנדבקים היו בגינאה, ליבריה וסיירה לאון. מאבק מחודש באבולה יגביר משמעותית את העומס על מערכות הבריאות במערב אפריקה - שמתמודדות עם מגפת הקורונה. בגינאה, שבה 12 מיליון תושבים, אובחנו עד כה 14,895 נדבקים בקורונה ו-84 בני אדם מתו מהנגיף.
בעקבות ההתפרצות פנתה גינאה לארגון הבריאות העולמי וביקשה לקבל חיסונים לאבולה. החיסונים סייעו אשתקד לבלום התפרצות גדולה של אבולה ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו, אחרי קרוב לשנתיים ויותר מ-2,200 מתים. היום הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו דיווחה על ארבעה נדבקים חדשים במחוז צפון קיוו, שבו דווח לפני שבוע על חזרת הנגיף.