אסון בצפון הפסל קרס כרים בן ה-15 נהרג
(צילום: ירון ברנר)

"הבן שלי כרים חלם על שירות משמעותי ואיכותי בצה"ל. הוא רצה מאוד להגיע לצנחנים, זה היה החלום שלו. להגיע ליחידה מובחרת רק כדי לתרום למדינה, כי כאן הוא גדל והתחנך. עכשיו הכל נגדע, איזה אסון פקד אותנו", כך מירר אתמול (יום ג') בבכי קורע לב רביע ריאדה מהכפר חורפיש שבגליל. כרים בן ה-15 נמחץ שלשום למוות במהלך אימון כושר באגם מונפורט שבמעלות-תרשיחא, כשככל הנראה פסל גדול מאבן שעליו נתלה נפל עליו.
3 צפייה בגלריה
אבא של כרים הרוג ההרוג מעלות תרשיחא מת נפל נפילה פסל
אבא של כרים הרוג ההרוג מעלות תרשיחא מת נפל נפילה פסל
רביע ריאדה עם תמונת בנו כרים שנהרג
(צילום: גיל נחושתן)
3 צפייה בגלריה
אבא של כרים הרוג ההרוג מעלות תרשיחא מת נפל נפילה פסל
אבא של כרים הרוג ההרוג מעלות תרשיחא מת נפל נפילה פסל
הפסל שממנו נפל חלק והרג את כרים
(צילום: גיל נחושתן)
ליד האב, שמחזיק כל העת את תמונתו הגדולה של הבן, נמצאים כל העת קרובי משפחה, שכנים, וגם חבריו של הבן מחטיבת הביניים בחורפיש. "כרים היה מצטיין בלימודים, אהב מאוד מתמטיקה ועזר תמיד למי שהתקשה בלימודים. הוא רצה כל כך להיות קרבי ולא יוכל להגשים את החלום הגדול שלו", מספר רביע.
"כרים רצה להגיע כבר לשלבים של הגיוס, ואמר לי שהוא חייב להגיע עם כושר קרבי מצוין ולכן היה עושה הרבה ספורט וחיזוק הגוף", המשיך האב ותיאר את הערב הנורא.
"זה היה עוד ערב שבו הבן הבכור שלי הולך לאימון כושר עם חבריו", אומר האב. "לא הייתי מוטרד לרגע, ואז הגיע אלינו הביתה צוות מבית הספר, הסבירו לי שהיה אימון באגם מונפורט שבמעלות, ושם, מסיבה לא ברורה, הוא קיבל מכה חזקה בראשו. הם ביקשו שאצא במהירות לבית החולים לגליל בנהריה. סיפרו לי שנפגע בראש מהתמוטטות של פסל באגם שבו עשה אימון עם נערים אחרים. הגענו במהירות לבית החולים, אבל המצב שלו היה אנוש, והרופאים הסבירו לי שאין סיכוי גדול".
3 צפייה בגלריה
צעיר נפצע מחפץ כבד שנפל, ככל הנראה במהלך פעילות גופנית במעלות תרשיחא
צעיר נפצע מחפץ כבד שנפל, ככל הנראה במהלך פעילות גופנית במעלות תרשיחא
הפסל שחלק ממנו נפל על כרים ריאדה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
רביע נשוי לנבילה, וכרים היה הבן הגדול שלהם, אח לרובין בן ה-10 ולדיאנה בת ה-8. רביע הוא איש צד"ל לשעבר. "רק שלשום ציינו את יום השנה לנסיגה ללבנון כמדי שנה, אני נוהג לספר לבני המשפחה על העובדה שהשארתי את כל המשפחה שלי - הורים, אחים ואחיות - בכפר חצבייא בדרום לבנון והגעתי לישראל עם הנסיגה בשנת 2000. כאן הכרתי את נבילה, הקמנו בית לתפארת וכל המשפחה שלי נשארה בלבנון. היום הזה נחרט עכשיו כאסון".
לדברי האב, הוא אינו יודע עדיין מה קרה בדיוק: "המשטרה חוקרת. זו טרגדיה, איך קורת האבן שהייתה מחוברת לפסל קרסה ופגעה בו, זה לא נתפס".
צוות מד"א בזירה במעלות-תרשיחא
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

חבריו של כרים לקבוצת הספורט תיארו את שאירע: "נסענו מהכפר באוטובוס לאגם מונפורט ועשינו פעילות גופנית. הבנו שכרים עשה ככל הנראה סוג של תרגיל מתח באזור הטיילת שם היו הפסלים. היו הרבה צעקות וחברים ניסו לסייע לו בהחייאה. מד"א הגיעו מהר מאוד, אבל המצב שלו היה קשה ממש".
מעדויות הנערים עולה כי לקראת סוף האימון, כשהם כבר סיימו, כרים רצה לעלות לקורה ולעשות תרגיל מתח. במקום יש שתי קורות אחת ליד השנייה, חצי מזו שנפלה לא הייתה מקובעת, ככל הנראה. כשהוא עלה לקורה, היא נפלה עליו וכך קיפח את חייו.
בשעות הצהריים הגיעו גם חוקרים של המשטרה לזירה שבה אירע האסון. הם המשיכו בבדיקת הפסל ואספו עדויות. גם בעיריית מעלות-תרשיחא ממתינים לתוצאות החקירה המשטרתית כדי להבין מה אירע שלשום באגם.
אתמול לפנות ערב הובא כרים למנוחות בבית העלמין בחורפיש. ראש המועצה, מופיד מרעי: "זה כאב גדול למשפחה וכולנו מחבקים אותה. יש בכפר עוד חמש משפחות צד"ל. הנער היה גאווה למשפחתו ולכפר, תלמיד מצטיין שרצה להתגייס ולתרום למדינה".