מנדלבליט: "שני אנשים מבוגרים שרוצים את טובת ישראל"

היועץ המשפטי לממשלה נשאל על היחסים האישיים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והודה כי קיימים "מתח וחוסר נעימות", בעקבות כתב האישום שהגיש נגדו על שוחד, מרמה והפרת אמונים. באירוע של אגודת הידידים של אוניברסיטת בר אילן אמר הערב (ראשון) היועץ אביחי מנדלבליט כי בין השניים "מתנהל שיח, אנחנו שני אנשים מבוגרים שרוצים את טובת מדינת ישראל. אני מקווה שגם הוא חושב ככה עליי".
2 צפייה בגלריה
אביחי מנדלבליט
אביחי מנדלבליט
מנדלבליט, הערב
לדברי מנדלבליט, "כשיש סוגיות שחשובות לעם ישראל יש פגישות, יש דיונים. מודה שפחות ממה שהיה בעבר. יש מתח וחוסר נעימות באוויר, אבל לא חושב שזה משפיע. הוא איש חכם, איש מקצוע מהמעלה הראשונה".
הוא הדגיש כי "ישראל איננה מדינה מושחתת" ואמר: "זה נורא ואיום שראש ממשלה צריך להיחקר, זה מצער, אבל כשיש חשד ויש עננה ויש חששות לא מוותרים ובודקים. איך בודקים? צריך להיות מאוד זהירים וקפדנים. אני ספגתי קיתונות ביקורת והפגנות גם על העניין הזה. לכן עושים את זה בצורה מאד מדודה וזהירה, ומי שמוביל את זה היועמ"ש באופן אישי".
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
מנדלבליט על נתניהו: "הוא חכם, איש מקצוע מהמעלה הראשונה"
(צילום: AFP)
מנדלבליט נשאל בנוסף אם יאפשר מינויים בממשלת מעבר במקרה של בחירות רביעיות בתוך שנתיים, וענה: "במקום שבו הסתיימה ועדת איתור ופרק זמן מאוד ניכר בעל התפקיד הרלוונטי לא ממונה והוא מרכזי - אז כן אפשר. הכול שאלה של איזונים. כשיש מצב ששנתיים לא היה מפכ"ל בתקופת ממשלת מעבר התרתי גם לארדן. בוודאי עכשיו אפשר. כנ"ל לגבי פרקליט המדינה. ועדת האיתור הסתיימה והמליצה. גם אם תהיה ממשלת מעבר אני חושב שתפקידים שלא אוישו זמן ארוך והם קריטיים לציבור - נכון לאפשר אותם".
היועמ"ש גם התייחס לדיון שייערך השבוע בבג"ץ בעניין חוק הלאום ונשאל אם בית המשפט מוסמך לפסול חוק יסוד. "צריך להיות מאד זהירים, קל וחומר חוק יסוד שמאתגר עקרונות יסוד. אני חושב שזה מאד לא פשוט. אני חושב שהמקרה הזה לא באמת מאתגר", השיב.