ג'ו ביידן ממשיך להוביל על דונלד טראמפ בסקרים, פחות מחודשיים לפני הבחירות לנשיאות. אך למרות הפיגור בסקרים, המהמרים שמים את כספם על הנשיא.
3 צפייה בגלריה
ארה"ב בחירות 2020 ג'ו ביידן דונלד טראמפ
ארה"ב בחירות 2020 ג'ו ביידן דונלד טראמפ
טראמפ וביידן. אחד מוביל בהימורים, השני בסקרים
(צילום: AFP, רויטרס)
עבור חלק מאתרי ההימורים הבריטיים והאוסטרליים טראמפ הוא המועמד המועדף ב-3 בנובמבר. בארה"ב אסור להמר על בחירות מקומיות או ארציות, וכל ה"אקשן" מתרחש באתרי הימורים זרים – שלעיתים לאמריקנים יש גישה אליהם.
הימור של 100 דולר על ניצחון של טראמפ יכול להביא למהמר 190 דולר אם הנשיא המכהן ינצח ב-3 בנובמבר. "אין ספק שהמומנטום חזר לצד של הנשיא טראמפ", אמר רופרט אדאמס, דובר אתר ההימורים הבריטי "וויליאם היל". עד כה הושקעו באתר הימורים בסך 1.3 מיליון דולר על הבחירות בארה"ב.
לי פרייס, דובר חברת ההימורים האירית "פאדי פאוור", מספר שאחרי דעיכה בהימורים כתוצאה ממשבר הקורונה, בשבועות האחרונים העניין בבחירות בארה"ב צובר תאוצה. פרייס משוכנע שהעובדה שטראמפ משתתף גם הפעם במירוץ שומרת על העניין של המהמרים.
3 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ ב הבית הלבן נאום הוועידה הרפובליקנית ארה"ב
דונלד טראמפ ב הבית הלבן נאום הוועידה הרפובליקנית ארה"ב
ינצח גם הפעם? המהמרים מאמינים שכן
(צילום: AFP)
רבים מהמהמרים ששמים את כספם על טראמפ מקווים לשחזור של הניצחון המדהים שלו מ-2016 – כשהמועמד הרפובליקני התאושש מהפיגור בסקרים וניצח את הילרי קלינטון. אתר ההימורים הבריטי "בטפייר" קיבל הימורים בסך 10 מיליון פאונד (13.3 מיליון דולר) על המירוץ לבית הלבן מאז 23 באוגוסט – יום לפני תחילת הוועידה הרפובליקנית הלאומית. עד כה נאספו באתר הימורים בסך 72 מיליון פאונד על הבחירות בארה"ב – בהשוואה ל-33 מיליון פאונד בתקופה המקבילה אשתקד. "בטפייר" מקווה לשבור את שיא הבחירות ב-2016 – 199 מיליון פאונד. דובר האתר, דארן יוז, אמר שמחצית הסכום בבחירות 2016 הגיע אחרי סגירת הקלפיות.
חוץ מזהות המנצח, "פאדי פאוור" מציע להמר גם על שאלות היפותטיות ומשונות: האם טראמפ יצבע את הבית הלבן בזהב (יחס של 1 ל-500)? האם מקסיקו תקרא לשדה תעופה במדינה על שמו של נשיא ארה"ב (יחס של 1 ל-66)? פרייס אומר שהעניין בשאלות ההיפותטיות דעך מעט. "טראמפ פחות משוגע, משונה ומצחיק", אומר פרייס. הוא מוסיף שלקראת סוף הקדנציה שלו נשיא ארה"ב "פשוט מפחיד".
3 צפייה בגלריה
ארה"ב בחירות 2020 ג'ו ביידן נואם ב דלאוור
ארה"ב בחירות 2020 ג'ו ביידן נואם ב דלאוור
ביידן. בארה"ב ובאתרי ההימורים ממתינים לעימותים
(צילום: רויטרס)
מתיו קולינס, יועץ מכירות אוסטרלי בן 29, הימר 21 פעמים לפני הוועידה הרפובליקנית. כמעט כל ההימורים שלו היו על טראמפ: קולינס הימר שטראמפ יזכה בכהונה נוספת בנובמבר, וגם שטראמפ יזכה במדינות ספציפיות בארה"ב. בסך הכול השקיע קולינס סכום של 20,000 דולר אוסטרלי (14,570 דולר אמריקני). את הכסף שהשקיע על טראמפ הוא קיבל מהימור שכבר הצליח: קולינס הימר שביידן יבחר בקמלה האריס לסגנית המיועדת שלו.
קולינס, שמגדיר את עצמו כאיש שמאל, חושב שטראמפ צבר מומנטום מאז הוועידה הרפובליקנית בסוף אוגוסט, שנפתחה מעט אחרי שהוועידה הדמוקרטית הסתיימה. "נראה שהרפובליקנים אוהבים את אמריקה. הם לא שונאים את המדינה שלהם. זה לא היה הרושם שקיבלתי מהוועידה הדמוקרטית, ולכן אני חושב שעל פניו המסר שלהם אינו משכנע", הוא אומר.

ניק פרילינג, מנכ"ל של חברת מחקר שוק, הימר שטראמפ ינצח בנובמבר במינסוטה – מדינה שבאופן מסורתי נחשבת לדמוקרטית. הוא השקיע בהימור 300 דולר. פרילינג מסביר את ההחלטה ואומר שהפער בין המועמדים נוטה להצטמצם בישורת האחרונה של הקמפיין. פרילינג טוען שגם היחס למשבר הקורונה עוזר לטראמפ. הנשיא אמנם התמודד עם ביקורת קשה על הטיפול שלו במגפה, אך לפי פרילינג הנושא נעלם בהדרגה מתודעת הקהל. "באופן כללי אנשים פחות כועסים על דברים", הוא מסביר.
בשל שיטת האלקטורים הסקרים הארציים בארה"ב מבטאים בעיקר את הלך הרוח בעם. כך או כך קולינס אומר שהוא לא מאמין שהסקרים "מייצגים את המציאות", ומוסיף שטווח הטעות הסטטיסטית "חייב להיות גבוה מאוד". פרילינג אומר שהסקרים שכוללים את מי שמעידים שבכוונתם לצאת להצביע, ה-Likely voters, אמנם מצביעים על ניצחון לביידן - אך שואל: "אבל מה עם ההתלהבות של הבוחרים בנוגע למועמד שלהם (שתואמת את שיעור ההצבעה)? טראמפ מנצח בקרב הזה בפער עצום".
טראמפ בנאום קבלת המועמדות
(צילום: רויטרס)
"תסתכלו לאן הכסף הולך", אומר קולינס על ההימורים שמושקעים בנשיא, ומעריך שטראמפ ינצח את ביידן גם בשלושת העימותים ביניהם לקראת הבחירות בנובמבר. "זה מה שמאוד חשוב לאנשים", הוא אומר על העימותים בין המועמדים. קולינס מוסיף שהנשאלים יכולים לשקר לסוקרים, וכך מתקבל מצג שווא.
המהמרים הוותיקים לוקחים בחשבון שמספר גדול של אמריקנים יצביע מרחוק, באמצעות הדואר, בגלל נגיף הקורונה. העובדה הזאת עשויה לשנות את כל התמונה. קולינס כבר מצפה ל"בלאגן גדול" בבחירות בארה"ב.