עם רכיבים המיועדים לכיפת ברזל של צבא ארצות הברית: כפי שפורסם לראשונה ב-ynet, מטוס התובלה האסטרטגי הכבד ביותר שנבנה אי פעם, האנטונוב An-225, נחת אחר הצהריים (יום ב') בנמל התעופה בן גוריון. המטוס הענקי המריא אתמול מארה"ב כשהוא נושא בבטנו משאיות של צבא ארה"ב, שעל גביהן יורכבו בישראל מערכות כיפת ברזל שישמשו לבסוף את האמריקנים. זה הביקור השני של המטוס בישראל, שנחת כאן לראשונה ב-2008. צפו בתיעוד הנחיתה שבפתח הכתבה.
בדרכו לארץ, עצר המטוס לתדלוק בסקוטלנד ובצרפת. הוא יעזוב את נתב"ג לקראת השעה 21:00. מאות חובבי תעופה הגיעו לנמל התעופה בן גוריון ולשטחים החקלאיים הסובבים אותו כדי לתעד את המטוס הנדיר, היחיד מסוגו בעולם. הוא מכונה באוקראינית "מריאה" (חלום, או השראה), ונבנה בסוף שנות ה-80 כדי לסייע בהובלה אווירית של מעבורת החלל "בוראן" של ברית המועצות.
בחודשים האחרונים המטוס העביר ציוד רפואי וציוד מיגון להתמודדות עם נגיף הקורונה, בעיקר מסין למדינות שונות ברחבי הגלובוס. הפעם, כאמור, הוא מביא עמו משאיות של צבא ארה"ב, המכונות "אושקוש", שישמשו את מערכות כיפת ברזל שרכש צבא היבשה של ארה"ב.
באוגוסט 2019 נחתם בין משרד הביטחון למשרד ההגנה האמריקני הסכם למכירת שתי סוללות כיפת ברזל, לטובת הגנה על כוחות פרוסים של צבא ארה"ב מפני איומים בליסטיים ואוויריים. המשאיות הובאו במטוס הענק בהזמנת יחידת השינוע הבינלאומי במנהל הרכש של משרד הביטחון.
המטוס הענק של יצרנית המטוסים האוקראינית אנטונוב מבוסס על מטוס התובלה אנטונוב 124, המכונה "רוסלן". הוא נחשב כיום למטוס התובלה הצבאי הגדול ביותר בעולם. שני המטוסים תוכננו על ידי המהנדס הרוסי ויקטור טולמצ'ב.
האנטונוב An-225 מופעל על ידי שישה מנועי טורבו-פאן D-18T (שלושה בכל צד) ושני כני נסע אחוריים, הכוללים 14 גלגלים כל אחד בנוסף ל-4 גלגליים קדמיים. בסך הכול מותקנים במטוס 32 גלגלים.
הוא גם נחשב למטוס הארוך בעולם, עם אורך של 84 מטרים. מוטת הכנפיים שלו היא 88.4 מטרים וגובהו 18.1 מטר. משקלו כשהוא ריק עומד על 285 טונות.
המטוס יכול לטוס במשקל מרבי של 300 טונות מרחק של 4,000 קילומטרים. כלומר, האנטונוב An-225 יכול להמריא עם משקל של 640 טונות הכוללים את משקל המטוס (285 טונות) ועוד מטען, שתלוי במשקל הדלק, שיכול להגיע ל-300 טונות במקסימום. עם תאי דלק מלאים (ללא מטען) יכול מטוס הענק לטוס למרחק של 14 אלף קילומטרים. מהירות המטוס באוויר יכולה להגיע ל-850 קמ"ש ומהירות השיוט שלו עומדת על 750 קמ"ש.