1 צפייה בגלריה
יעקב אדרי ראש עיריית אור עקיבא בבית המשפט
יעקב אדרי ראש עיריית אור עקיבא בבית המשפט
יעקב אדרי בבית המשפט
(צילום: שאול גולן)
אחרי שראש העיר אור עקיבא, יעקב אדרי, נעצר לפני כשבועיים בחשד לעבירות שוחד, היום (ד') הותר לפרסום כי אדרי חשוד גם באונס ובעבירות אלימות. הפרשה עצמה נחשפה לראשונה ב-ynet.
במהלך המעצר חלה התפתחות דרמטית בחקירה כשלמשטרה הגיעו עדויות על חשד לעבירות מין ואלימות מצדו של אדרי. ראש העיר הכחיש את החשדות המיוחסים לו, אך קשר את עצמו לחלק מהמקרים. לכן הוחלט במשטרה להאריך פעם אחר פעם את מעצרו, עד לשחרורו היום למעצר בית.
גורמים המעורים בחקירה אמרו: "יש לנו ראיות חזקות בתיק, אנשים יהיו מופתעים כשייחשפו הראיות".
אדרי נעצר יחד עם עוד שלושה חשודים, בהם היועצת האסטרטגית אורלי יחזקאל המקורבת אליו. לפי החשד, יחזקאל קידמה את עניינם של קבלנים ובעלי עסקים אצל אדרי - ששילמו בתמורה כספי שוחד. במשטרה חושדים כי השוחד הועבר בין היתר דרך תלושים שנועדו לרכישת מזון לנזקקים.
גורמים המעורים בחקירה הביעו לאחר חשיפתה תדהמה לשמע החשדות - ואמרו במרירות: "לא ברור מה חמור יותר - לקבל מעטפות של מזומנים או לסחור בשוברים שנועדו למשפחות נזקקות".

ריאיון עם פרקליטו של יעקב אדרי
(צילום: ירון ברנר)

שלשום הוארך בפעם הרביעית מעצרו של אדרי, ובאותו יום נעצרו חמישה בעלי עסקים ושניים נוספים עוכבו לחקירה באזהרה במסגרת הפרשה. גורמים המעורים בחקירה אמרו אז כי הראיות סביב אדרי חזקות, ונראה שהתיק נגדו גדוש ב"עבירות שיפתיעו רבים", כך לדברי אותם גורמים.
לאחר הארכת המעצר הראשונה הפעילו חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה, בראשותו של תת ניצב יואב תלם, לחץ כבד על יחזקאל כדי שתהפוך לעדת מדינה נגד אדרי. בעקבות הלחצים והאפשרות שתשתף איתם פעולה, סנגורה משה יוחאי התפטר מייצוגה.
במהלך הדיון בשבוע שעבר התברר כי החקירה הסמויה נגד ראש העיר מתנהלת כבר שנה. השופט גיא אבנון קבע בהארכת המעצר כי אדרי עמד לכאורה "בראש היררכיה עבריינית לאורך תקופה ממושכת".

יעקב אדרי בבית המשפט
(צילום: שמיר אלבז, שמוליק דודפור)

אבנון דחה את בקשתו של פרקליט ראש העיר לשחררו למעצר בית, ואמר כי הוא חשוד בריבוי עבירות של שוחד וקשירת קשר לביצוע פשע. "אומר כבר עתה כי הממצאים שנתפסו, בשילוב דבריו של החשוד בחקירותיו, מחזקים למצער חלק מהחשדות המיוחסים לו", אמר אז השופט.
אדרי (69) החל את פעילותו הפוליטית לפני 31 שנים, עת נבחר בבחירות המוניציפליות של 1989 לראשות המועצה המקומית אור עקיבא - שבראשה עמד במשך 14 שנה.
לאחר מכן, בבחירות לכנסת ה-16 באוקטובר 2003, הגיע אדרי למקום ה-24 ברשימת הליכוד. לאחר הרכבת הממשלה הוא מונה לסגן השר לביטחון פנים וכיהן בתפקיד זה יותר משנה וחצי.
בנובמבר 2005 היה אדרי בין 14 חברי סיעת הליכוד שפרשו ממנה והקימו יחד עם ראש הממשלה דאז, אריאל שרון, את קדימה. לאחר מערכת הבחירות של 2006 נבחר אדרי להחזיק בשני תיקים: הבריאות ופיתוח הנגב והגליל. בהמשך כיהן אדרי בתפקידים נוספים כגון השר לענייני ירושלים, השר המקשר בין הממשלה לכנסת ושר העלייה והקליטה.