5 צפייה בגלריה
התפרעויות בירושלים, ארכיון
התפרעויות בירושלים, ארכיון
התפרעויות בירושלים, ארכיון
( צילום: EPA)
לצד הרגיעה במהומות שפרצו בשבועות האחרונים בערים מעורבות ברחבי הארץ, גורמי אכיפת החוק ממשיכים לפעול לאיתור חשודים בהתפרעויות, וכתבי אישום מוגשים נגד מעורבים.
רומן לויטן, בן 34 מחדרה, הואשם בתקיפה של אדם ערבי באור עקיבא לפני כשבועיים. כתב האישום נגדו, שהוגש היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי בחיפה, מייחס לו עבירה של מעשה טרור.
5 צפייה בגלריה
חזרה ללימודים בלוד
חזרה ללימודים בלוד
התפרעויות בלוד: מאבטחים בתי ספר
(צילום: AFP)
בכתב האישום מתואר כי "לויטן ואחרים היו חלק מקבוצה שהתקהלה במקום. בין היתר הם צעקו 'מוות לערבים', חלקם אחזו בדגלי ישראל וחלקם במקלות, אלות ואבנים. הם השליכו את החפצים הללו לעבר מכוניות חולפות לאחר שסברו כי מי שנמצא בהן הוא ממוצא ערבי – וזאת במטרה לפגוע בהם ממניע לאומני-אידיאולוגי".
עוד צוין באישום כי חלק מהמשתתפים בהתקהלות הציתו צמיגים ויידו אבנים לעבר שוטרים שפעלו במקום להרגעת הרוחות. "והכל תוך הפרת השלום והסדר הציבורי, באופן שיש בו להטיל אימה על הציבור", נכתב.
5 צפייה בגלריה
מעצר בשער שכם
מעצר בשער שכם
מעצרים בירושלים
(צילום: AFP )
באותו אירוע, גבר ערבי כבן 30 הוכה ונדקר על ידי המתפרעים, ונזקק לאשפוז בבית החולים. "כמה אנשים שהבחינו בתקיפה נחלצו לעזרתו של המתלונן והגנו עליו מפני התוקפים", תואר בכתב האישום, "ובחלוף זמן קצר הגיעו למקום שוטרים ופעלו לפיזור התוקפים ולהרחקתם מהמתלונן תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות. תוך כדי כך, הנאשם תקף את המתלונן בכך שהכה אותו בראשו באמצעות מוט שאחז בידו".
הנאשם נעצר על ידי המשטרה בעת האירוע. בחקירתו הוא הכחיש את המיוחס לו, אך בהמשך קשר את עצמו למעשים. הוא טען: "אם פגעתי באותו בחורצ'יק זה לא היה מכוון אליו. זה היה בתוך בלגן, לא בגלל שהוא ערבי או משהו כזה".

כתבי אישום נגד בני 18-17 מירושלים שתקפו חרדי

שלושה נערים ערבים בני 17 וצעיר בן 18, תושבי הבירה, מואשמים בגין "מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה והפרעה לשוטר במילוי תפקידו". כך לפי כתב האישום שהגישה נגדם פרקליטות מחוז ירושלים לבית המשפט המחוזי בעיר.
5 צפייה בגלריה
יהודי הותקף על ידי ערבים באזור שער שכם ונפצע בראשו
יהודי הותקף על ידי ערבים באזור שער שכם ונפצע בראשו
נתן זאבי, הותקף בירושלים
לפי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד אייל לידני, ב-13 במאי הותקף נתן זאבי, נכדו של רחבעם זאבי, כשהלך סמוך לשער שכם בעיר. באותה העת שהו במקום הנאשמים, ואדם נוסף, והחלו לעקוב אחריו. בשלב מסוים הם היכו אותו בעורפו ובעטו בגבו, והוא הוטח ארצה. פחית שתייה הושלכה עליו, לצד בעיטות נוספות שספג גם בפניו.
לאחר שדווח על כך, שוטרים הגיעו לאזור ופתחו במרדף אחר התוקפים – שנמלטו לאזור התחנה המרכזית בדרך שכם, עד שנעצרו לאחר מספר דקות.
הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להורות על מעצר ביניים של הנאשמים הקטינים, ועל מעצרו של הנאשם הבגיר עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

יהודים וערבים נעצרו בחשד לאירועי תקיפה בירושלים

המשטרה הודיעה בצהריים שעצרה חבורה של צעירים, כבני 20 מירושלים, החשודים שהיו מעורבים בתקיפת חייל באזור שער שכם בעיר באחד מלילות הפרעות. נמסר כי נעצרה לחקירה גם חשודה נוספת, תושבת רהט בת 19, שביצעה תנועה מגונה כלפי שוטר בשטח הר הבית, וסירבה לעיכוב שהתבקש ממנה.
5 צפייה בגלריה
מעצרים בשער שכם, ירושלים
מעצרים בשער שכם, ירושלים
מעצרים בשער שכם, לפני כשבועיים
(צילום: שלו שלום, TPS)
במקביל, נמסר כי המשטרה ושב"כ סיימו את חקירת דקירתו של גבר ערבי במקום עבודתו בשוק בירושלים בידי יהודים, גם כן במהלך המהומות בשבועות האחרונים. מהחקירה עלה כי החשודים דקרו אותו באמצעות כלי חד וריססו לעברו גז פלפל. פרקליטות מחוז ירושלים הגישה נגד ארבעת החשודים הצהרות תובע לקראת הגשת כתבי אישום, ומעצרם הוארך.