הלוויתו של סמ"ר עומר טביב ז"ל שנהרג מפגיעת טיל נ"ט
(צילום: אביהו שפירא)

בית העלמין במושב אליקים היה היום (ה') צר מלהכיל את המוני המלווים שהגיעו לחלוק כבוד אחרון לסמ"ר עומר טביב, בן המושב שנהרג אתמול מפגיעת טיל קורנט על גבול רצועת עזה, במהלך מבצע "שומר החומות". יותר מאלף בני אדם - בני משפחה וחברים, לוחמים מחטיבת הנח"ל, חברים מהמועצה האזורית מגידו ושכנים מהמושב - ליוו אותו למנוחות בדמעות ובגרון חנוק.
האם טלי ספדה לו: "הקב"ה נתן לי אותך לפני 21 שנים. שש שנים חיכינו לך והסבלנות השתלמה. קיבלנו ילד יפה, טהור וחיוך נצחי על פניו. מסרבת להאמין שבמקום ברכה לשחרור מהצבא אני מחפשת מילים לסכם את תקופת חייך. בחלומות השחורים שלי לא חשבתי שאגיע לעת הזו. כולי תקווה שלא הכאבתי לך, שלא ציערתי אותך, ואם טעיתי - אני מצטערת ומבקשת סליחה".
7 צפייה בגלריה
הלוויה של עומר טביב
הלוויה של עומר טביב
קרוביו של עומר טביב נפרדו ממנו
(צילום: gettyimages )
גם בני הדודים של טביב - רביד, ניצן, טליה ואורן – ספדו לו. אחת מהם אמרה: "הייתי נותנת הכול בשביל רק עוד פעם אחת שתיכנס לבית של סבתא עם החיוך שלך שמאיר את החדר ותשאל לשלומי. העולם שלי מתחלק לשניים - איתך ובלעדיך". בן דוד אחר הוסיף: "אני עוד לא יודע איך אנחנו צריכים לחיות בעולם שבו אתה לא איתנו".
הלוויה של סמ"ר עומר טביב:
לאחר הלוויה סיפרה האם טלי ל-ynet על אירועע אתמול בבוקר: "היה לי קצת חששות. הרגשתי משהו. כשהסתמסתי איתו בבוקר הוא אמר לי 'הכל טוב מאמו' ושהוא יוצא מהחפ"ק. שאלתי אותו אם אני יכולה לדבר איתו שנייה לפני שהוא יוצא והוא אמר לי שלא. אמרתי לו, 'טוב, תתקשר כשתתפנה'. כשהוא לא ענה לי אחר כך הבנתי שמשהו קרה. הטלפון שלו היה פשוט מכובה אז הבנתי שקרה משהו
- פחדת כשהמבצע התחיל? "שלוש שנים אני פוחדת".
מתחקיר ראשוני של תקרית הנ"ט הקטלנית עלה כי חוליית נ"ט של חמאס, שארבה בצד העזתי של הגבול, זיהתה את ג'יפ הלוחמים מסוג "דוד" נוסע בצד הדרומי של הגבעה שעליה נמצא מושב נתיב העשרה, אזור שחשוף לרצועת עזה. הטיל פגע ברכב וגרם לתבערה בו. לוחם אחר מגדוד 931 נפצע קשה והקצין שכנראה פיקד על הכוח נפצע בינוני.
כוחות חילוץ, בהם אזרחים שהגיעו למקום, טיפלו בנפגעים. הם הצליחו לפנות אותם לבית החולים ברזילי באשקלון תחת שיגור מאסיבי של פצצות מרגמה מצד חמאס לעבר המקום. כתוצאה מכך נפצע באורח קל אחד המחלצים.
בצה"ל אסרו על כלי רכב אזרחיים וצבאיים לנסוע ולפעול באזורים סמוכים לגבול, שחשופים לקו הנ"ט מהרצועה, בשל התרעות ממוקדות לירי שכזה. בצבא הדגישו כי הכוח ביצע משימת הגנה ליישוב כמתחייב לאור המתיחות בגזרה, וכעת נבדק אם הג'יפ היה במקום שהוגדר מראש כאסור לשהייה בשל חשיפתו לצד העזתי. בצה"ל ציינו עוד כי על מנת למנוע מצבים דומים, הוגדר מראש ללוחמים להגן בתוך היישובים שחשופים לירי נ"ט באופן רגלי ולא רכוב.