2 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
ארכיון
(צילום: רויטרס)
ניסיון פיגוע בבנימין: מחבל האיץ בצהריים (יום א') לעבר כמה לוחמי צה"ל סמוך למעיין "עין מבוע" שבשמורת הטבע נחל פרת והתנגש בכמה כלי רכב ישראליים. דובר צה"ל מסר כי לא היו נפגעים באירוע.
המחבל נעצר, ומהצבא נמסר כי מתחקיר ראשוני שלו ושל האירוע כולו עולה כי מדובר בניסיון פיגוע. המחבל שנעצר הועבר להמשך תחקור של כוחות הביטחון.
2 צפייה בגלריה
עין מבוע. ארכיון
עין מבוע. ארכיון
עין מבוע. ארכיון
(צילום: שחר כהן)
בתחילת החודש נרשמו שלושה פיגועים או ניסיונות פיגועים באותו היום. במסגרת אחד האירועים ירה כוח של צה"ל בשני מחבלים שהשליכו בקבוקי תבערה לעבר כביש 60, סמוך לצומת אל-חאדר שבגוש עציון. הכביש משמש לנסיעת כלי רכב ישראליים ופלסטיניים רבים לא היו נפגעים נוספים מלבד המחבלים.
באותו יום השתלטו אנשי ביטחון ללא ירי על פלסטינית שחדרה לחוות שדה אפרים שבבנימין וניסתה לפי החשד לדקור בסכין מטבח אישה ששהתה במקום. לפי עדויות, החשודה נכנסה לקרוואן בו מתגוררת משפחה, לקחה סכין וניסתה לדקור את בעלת הבית - שיצאה החוצה וקראה לעזרה. לא היו נפגעים באירוע.
שעות לפני כן סיכלו לוחמי צה"ל ניסיון דקירה בפעילות מעצר בצפון מזרח השומרון באזור העיר טובאס. דובר צה"ל מסר כי המחבל ניסה לדקור את אחד הלוחמים, שהדף אותו בכוח. מפקד ששהה במקום ירה לעבר המחבל ונטרל אותו. הלוחם נפצע באורח קל בידו וטופל בזירת האירוע.