ניו סאות' וויילס, מדינת המחוז המאוכלסת ביותר באוסטרליה, מתמודדת גם היום עם מזג אוויר סוער והצפות קשות. כ-18,000 תושבים פונו מבתיהם, ו-700 תושבים בעיירות שהוצפו נזקקו לחילוץ. שירותי החירום חוששים שמספר התושבים שייאלצו לעזוב את בתיהם בחוף המזרחי יגיע ל-54,000. מזג האוויר הסוער צפוי להימשך עד יום רביעי.
מחלצים סוסים בשיטפונות באוסטרליה
(צילום: רויטרס)

14 צפייה בגלריה
הצפות באוסטרליה
הצפות באוסטרליה
ההצפות באוסטרליה
(צילום: רויטרס)
14 צפייה בגלריה
הצפות באוסטרליה
הצפות באוסטרליה
(צילום: רויטרס)
מדובר בהצפות הקשות באזור ב-60 השנים האחרונות. ראש הממשלה סקוט מוריסון אמר לפרלמנט ש-35 יישובים קטנים בצפון ניו סאות' וויילס "מבודדים" בעקבות השיטפונות. "אנחנו אסירי תודה על כך שכרגע אין הרוגים", אמר מוריסון, אך הדגיש שקיים חשש כבד לנפגעים לאור מצב הבתים, הכבישים והעצים באזורים שהוצפו – בנוסף לסכנות הנשקפות מעמודי חשמל שקרסו ומעלייה במפלס הנהרות באזור. "המצב מסוכן מאוד", אמר מוריסון.
14 צפייה בגלריה
הצפות באוסטרליה
הצפות באוסטרליה
(צילום: רויטרס)
לפני שנה אזורים נרחבים בניו סאות' וויילס התמודדו עם שריפות יער חסרות תקדים, אחרי שנים של בצורת קשה. חלק מאותם אזורים מתמודדים כעת עם שיטפונות שלא נראו עשרות שנים. ראש הממשלה של ניו סאות' וויילס, גלדיס ברג'יקיאן, אמרה כי 38 אזורים מוגדרים אזורי אסון. "אני לא יודעת מתי בתולדות המדינה שלנו היו לנו תנאי מזג אוויר קיצוניים ברצף מהיר כל כך, ובאמצע מגפה. אלה זמנים מאתגרים לניו סאות' וויילס".
אלפי תושבים נדרשו להתפנות ממערב סידני ומאזור מיד נורת' קואסט, שבצפון מזרח ניו סאות' וויילס. בתים באזור שקעו מתחת למים, וכמה יישובים נותקו מחשמל. במיד נורת' קואסט מתמודדים התושבים עם ההצפות הקשות מאז 1929. "ההרס די לא ייאמן", אמר מרטן קלארק, בעלים של בית קפה בעיירה פורט מקווארי, כשהוא מפלס את דרכו במים שהציפו את בית הקפה שלו, מחפש את הרהיטים ומכשירי החשמל שנסחפו בשיטפונות. ראש הממשלה של ניו סאות' וויילס אמרה שהנזק הכבד ביותר היה במיד נורת' קואסט, ושהאזור חווה אסון "של פעם ב-100 שנה".
אתמול היה היום הגשום ביותר בסידני מתחילת השנה, וכמעט 111 מ"מ של גשם ירדו בעיר. בכמה אזורים ירדו בששת הימים האחרונים קרוב ל-900 מ"מ גשם – פי 3 מהממוצע בחודש מרץ. הנהרות הוקסברי ונפיאן עלו על גדותיהם והציפו חלקים מצפון מערב סידני. המפלס בשני הנהרות היה הגבוה ביותר מאז 1961.
8 מיליון תושבים גרים בניו סאות' וויילס. לאור ההערכה שמזג האוויר הסוער יימשך, התושבים התבקשו לעבוד מהבית – ולהשתדל להימנע מנסיעות שאינן הכרחיות.