גל האלימות הגובר בבית הוליד יוזמה יצירתית המבקשת לסייע לנשים. בקרוב יצורף למשלוחי האוכל של וולט וגם לשקיות הקניות בדיזנגוף סנטר כרטיס קטן ועליו פרטי מרכזי הסיוע לנשים מוכות.
2 צפייה בגלריה
פרטי מוקדי החירום לנשים מוכות
פרטי מוקדי החירום לנשים מוכות
פרטי מוקדי הסיוע. כך ייראה הכרטיס שיצורף למשלוחים
2 צפייה בגלריה
הפגנה נגד אלימות כלפי נשים בכיכר הבימה בתל אביב
הפגנה נגד אלימות כלפי נשים בכיכר הבימה בתל אביב
מחאה נגד אלימות כלפי נשים בת"א
(צילום: מוטי קמחי)
את הפרויקט יזמו הפעילות החברתיות רותי קליין, סתיו ארנון ודרור שדות - המארגנות מדי שנה את "מצעד הנשים".
"אחת הבעיות הגדולות ביותר באלימות במשפחה היא העובדה שאין דרך להזעיק עזרה", מסבירה קליין, "הנשים שזקוקות לה נמצאות במעקב תמידי, לא יוצאות החוצה בלי אישור ומקבלות איומים קשים המלווים באלימות. ישנם מוקדי סיוע רבים בארץ, אך מעטות הנשים שיודעות כיצד להגיע אליהם. רובן מדווחות שהן אפילו מפחדות לכתוב חיפוש פשוט בגוגל למקרה שבן הזוג האלים יגלה".
מפגינים בגשר המיתרים: "הממשלה לא מונעת רצח נשים"
(צילום: עמית שאבי)

בין החברות שכבר התגייסו לפרויקט: חברת המשלוחים וולט שתציע למסעדות שעימן היא עובדת להוסיף את הכרטיס למשלוח. גם במרכז הקניות "דיזנגוף סנטר" יציעו לכל חנויות המתחם לחלק את הכרטיסים ברגע שיפתחו את שעריהם מחדש. מסעדות ורשתות נוספות הביעו התעניינות, והיוזמות מקוות שהפרויקט יצא לדרך כבר בשבוע הבא ובתפוצה רחבה.
"זה צעד חשוב, אבל האחריות נמצאת בראש ובראשונה אצל הממשלה", מוסיפה שדות, "הממשלה ממשיכה להתעלם ומפקירה נשים. אנחנו חייבות לדרוש את מה שמגיע לנו ובמקביל לדאוג אחת לשנייה ולהגיד: אתן לא לבד".