קיריל בורובסקי מספר על רגע איתור הילדה
(צילום: עיריית עפולה )

פרטים חדשים על הטרגדיה בעפולה: במשך לפחות יומיים נותרה ילדה בת שלוש לבדה בביתה, עד שנמצאה כשגופת אמה לידה. היום (ב') מספר מכר המשפחה, שהתושייה שלו הובילה בזמן לאיתור הילדה הקטנה, כי הוא שמח על כך שהבין בסופו של דבר את אשר התרחש, ושהגיע בזמן להציל את הילדה.
האם, קטרינה שנבסקי, בת 44 מעפולה, נפטרה ככל הנראה בין יום חמישי לשישי האחרון. בתה נותרה לצדה, בוכה, עד שנמצאה אתמול בצהריים על ידי אותו מכר של המשפחה, קיריל בורובסקי, שלקח אותה לביתו. גופת האישה נשלחה לנתיחה ובמשטרה אומרים כי נסיבות מותה נבדקות, אך לא מדובר באירוע פלילי.
4 צפייה בגלריה
קטרינה שנבסקי
קטרינה שנבסקי
קטרינה שנבסקי. בעלה מת אשתקד
(באדיבות קיריל בורקובסקי)
4 צפייה בגלריה
הזירה בעפולה
הזירה בעפולה
שוטרים ליד הדירה בעפולה
(צילום: גיל נחושתן)
בורובסקי הוא חבר של המשפחה כבר קרוב ל-20 שנה. הוא סיפר כי נסיבות החיים לא שפרו על חבריו. הבעל מיכאל היה עיוור כתוצאה מסוכרת. עד לפני שלוש שנים ניהלו בני הזוג חנות בגדים בעפולה אך הם פשטו את הרגל ונותרו עם חובות בשיעור של מאות אלפי שקלים. לפני עשרה חודשים הלך מיכאל לעולמו.
"המשכנו את הקשר בינינו", סיפר קיריל. "נשארנו החברים היחידים של האישה. ביום שישי רשמתי אותנו לטייל בשבת במעיין חרוד. התקשרתי אליה להגיד לה שרשמתי גם אותם, והיא לא ענתה. זה לא היה משהו חריג. בגלל שהייתה מטופלת בכדורים, היא ישנה הרבה, אז לא דאגתי.
"התקשרתי גם בערב וגם אז לא הייתה תשובה. בשבת בבוקר הרמתי כבר כמה טלפונים והיא לא ענתה. שלחתי לה בוואטסאפ את ההזמנה וכתבתי 'תבואו, אנחנו בעין חרוד'. כשחזרנו ראיתי שהיא אפילו לא ראתה את ההזמנה, לא הייתה בוואטסאפ מיום חמישי, וממשיכה לא לענות לטלפון. אז כבר נדלקה לי נורה אדומה, אבל חשבתי שיש לה בעיה עם הטלפון. היא אמרה לי באמצע השבוע שיש לה בעיה במגע במסך".
4 צפייה בגלריה
הזירה בעפולה
הזירה בעפולה
קיריל בורובסקי. "שמח שלפחות הילדה בסדר"
(צילום: גיל נחושתן)
בורובסקי סיפר כי אתמול בבוקר, כשסיים משמרת בתור נהג אוטובוס, התקשר לגננת של הילדה, ושמע ממנה כי הילדה לא נראתה בגן מאז יצאה ביום חמישי אחר הצהריים. "אז הבנתי שמתרחש משהו לא טוב. הלכתי עם אשתי לדירה, ראינו שהאוטו בחוץ ודפקנו בדלת. דרך הדלת שמענו את הבכי של הילדה. כבר היה לי פחות או יותר ברור מה מתרחש בפנים ואז הזמנתי משטרה".
הוא סיפר כי כאשר פתחו הכבאים ואנשי ההצלה את הדלת, לא הסתכל על המתרחש בדירה אלא מיהר לחדרה של הילדה. "לא הסתכלתי באמת הרבה לצדדים. נכנסתי ישר לחדר, לקחתי את הילדה ויצאתי ישר החוצה. כוחות ההצלה כבר טיפלו באימא".
הוא לקח את הילדה לביתו, שם לדבריו היא החלה להתאושש. "היא אצלנו בבית. היא כבר משחקת, יש לנו חתולים בבית. יש את שתי הילדות שלנו, אחת מהן בגיל של הילדה. למזלה ובגלל הגיל שלה היא לא הבינה בעצם מה קרה. היא פשוט משחקת וצוחקת. אשתי ואני עוד לא עיכלנו. אנחנו עושים כרגע את מה שצריך לעשות, באופן מכני. בכל זאת אני שמח שהצלחנו לעלות על זה בזמן. כשאשתי אמרה שהיא שמעה דרך הדלת בכי בפנים, שמחתי, ואמרתי - לפחות הילדה בסדר".
4 צפייה בגלריה
הזירה בעפולה
הזירה בעפולה
הכניסה לדירה שבה אותרה הגופה
(צילום: גיל נחושתן)
מאז פורסמה הידיעה אתמול, הוצפה עיריית עפולה בבקשות לסייע לפעוטה ואף לאמץ אותה. "זה היה מאוד מרגש", אמר בורובסקי. "כל כך הרבה אנשים עם כל הלב דואגים לילדה, רוצים לתרום צעצועים, בגדים, זה מאוד מרגש. זה הגיע לרמות עצומות של תשומת לב".
על פי הנוהל, העבירה המשטרה את הגופה למכון לרפואה משפטית באבו כביר, על מנת לקבוע את הנסיבות המדויקות של המוות. עם זאת הם קבעו כי על פניו לא מדובר באירוע פלילי.
ראש עיריית עפולה, אבי אלקבץ, אמר בצהריים כי מדובר באירוע טרגי שלא השאיר עין אחת יבשה: "תושבים רבים מבקשים להתגייס ולסייע, ומגיעה להם מילה טובה על כך. מילה טובה מגיעה גם לצוותי הרשות – הגננת, הקב"ט ואנשי הרווחה - שפעלו באופן מקצועי".