אסתר הורגן ז"ל רוקדת בחוף הים עם משפחתה
(באדיבות המשפחה)

בנימין הורגן, שאשתו אסתר נרצחה אמש (א') ביער סמוך לביתה שבשומרון, ספד לה: "היא הייתה כל כך מלאת חיים, אור ואהבה לכולם, וכל זה נגדע ברגע". הוא אמר כי כעת "צריכים לתת תשובה ציונית הולמת על ידי יותר אור, עשייה, בנייה ויצירה". הלווייתה של אסתר תתקיים מחר ב-10:00 ביישובה טל מנשה.
2 צפייה בגלריה
אסתר הורגן
אסתר הורגן
אסתר הורגן ז"ל. "הייתה כל כך מלאת חיים, אור ואהבה לכולם וזה נגדע ברגע"
"אסתר יצאה אתמול, כמו שהיא נהגה, לטייל בטבע שהיא כל כך אהבה פה בסביבות היישוב, לא מעשים הרפתקניים. שביל הליכה כמו שיש בכל מקום נורמלי בארץ, והיא לא חזרה", שחזר בעלה בנימין. "זה לא מתאים לה, היא כל כך מלאת חיים ואור ואהבה לכולם, וכל זה נגדע ברגע. אי אפשר לתאר בכלל במילים. מי יכול לעשות כזה מעשה?".
הוא הוסיף: "עוד לפני שידעתי מה קורה קיבלתי הודעות מכל מיני אנשים על כמה שהיא נגעה וכמה שהיא עשתה. אנחנו רואים את ההצלחה המרובה של המשפחה, ובכלל של היישוב, וזה הרבה בזכותה".
בנימין הורגן סופד לאשתו אסתר ז"ל

"אסתר גידלה משפחה לתפארת, אהבה את הנכדים, ועכשיו לא תהיה להם לא אמא ולא סבתא. היא תחסר לכולנו, למשפחה ובכלל לכל מי שהכיר אותה", ספד בנימין. "אנחנו צריכים להיות פה כולנו ביישוב, במועצה, כל עם ישראל, ולתת את התשובה הציונית ההולמת למעשים של הרס והרג - על ידי יותר אור, יותר חיים, יותר בנייה, יותר יצירה, יותר עשייה על הקרקע. למען ילדינו וכל עם ישראל".
חברתה של אסתר, הרבנית אורה עוזיאל, סיפרה: "הכרתי את אסתר, העבר המשותף שלנו קירב אותנו, אהבת הארץ חיברה בינינו, גם האומנות קירבה אותנו. אסתר הייתה התגלמות החיוׁת, אהבה את הילדים והבעל שלה. תמיד צחקה, לקחה את החיים בכיף, תמיד מהודרת".
2 צפייה בגלריה
אורה עוזאיל
אורה עוזאיל
עוזיאל. "אורה הייתה התגלמות החיות"
(צילום: רועי רובינשטיין)
"בשש וחצי בנימין בעלה שאל אותי אם ראיתי את אסתר", שחזרה עוזיאל. "היו הודעות של הרבש"צ ואז בעלה אמר לי שהיא יצאה משתיים בערך ולא ראו אותה".
עוזיאל הוסיפה: "הכתימו את פינת גן העדן שלנו, אבל לא יכניסו אותנו לפחד. אנחנו לא נשב מפוחדים כמו ארנבות בכלוב. אסתר לא נהגה כך, וגם אנחנו לא. נישאר יישוב מאוחד וחזק. נזכור את אסתר תמיד, לא נפחד. זאת רעידת אדמה למשפחה ולכולנו".
יו"ר המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, אמר: "כשאנחנו רואים שמולנו עומדים אנשים שבוחרים בחושך, מדינת ישראל צריכה לבחור באור. הממשלה צריכה להודיע היום על הכפלת היישוב טל מנשה, להקים יישובים חדשים, זאת תשובה ציונית הולמת וזה מה שיוריד את המוטיבציה של הטרור".