מתאם פעולות הממשלה בשטחים הודיע אמש (ראשון) כי בתום הערכת מצב ביטחונית הוחלט לאפשר החל מהבוקר ייצוא מצומצם של תוצרת חקלאית מרצועת עזה לשיווק בשטחי יהודה ושומרון ובחו"ל דרך מעבר כרם שלום. זאת לראשונה מאז סיום מבצע "שומר החומות".
2 צפייה בגלריה
מכליות סולר שמיועדות להפעלת תחנת החשמל ברצועת עזה
מכליות סולר שמיועדות להפעלת תחנת החשמל ברצועת עזה
מעבר כרם שלום. בשלב זה לא יתאפשר ייצוא תוצרת חקלאית מעזה לישראל
עוד נמסר כי הצעד האזרחי, שאושר על ידי הדרג המדיני, מותנה בהמשך השמירה על היציבות הביטחונית. עם זאת, בשלב זה לא יתאפשר ייצוא תוצרת חקלאית מעזה לישראל.
לבקשת סוחרים ישראלים אשר משתמשים במתפרות ברצועה, יתאפשר השבוע באופן חד פעמי ייצוא של טקסטיל מרצועת עזה לבתי עסק בישראל. זאת על מנת למנוע נזק של מיליונים לתעשייה הישראלית ולבקשת התאחדות התעשיינים. כל יתר התוצרת העזתית לא מאושרת לייצוא לישראל או לשטחי יהודה ושומרון וחו"ל דרך מעבר כרם שלום.
בנט במסר לחמאס: "הסבלנות שלנו אזלה"
(צילום: ניברן ברודקסט)

כמו כן, ראש הוועדה לעניינים אזרחים ברצועת עזה, סאלח א-זק, מסר כי ישראל הודיעה כי תאפשר העברה של דואר אל הרצועה ומחוצה לה - כולל דרכונים, שהעברתם לא התאפשרה יותר מחודש וחצי. כמו כן, הוא מסר כי ישראל תאפשר לתושבי הרצועה שנמצאים מחוצה לה לשוב אליה דרך מעבר ארז.
בתגובה, בכיר פתח, חוסיין א-שיח, בירך על כך ואמר כי הוא מקווה שזהו צעד מקדים להסרת המצור מעל הרצועה באופן מוחלט.
2 צפייה בגלריה
נפתלי בנט
נפתלי בנט
בנט. "לא נסבול אלימות, לא נסבול טפטופים"
(צילום: יונתן זינדל)
אתמול אחר הצהריים התייחס ראש הממשלה נפתלי בנט למתיחות מול חמאס ואמר כי "אין כוונה לפגוע במי שלא קם עלינו להורגנו, ואנחנו לא שונאים את אלה המוחזקים כבני ערובה בידי ארגון טרור אכזרי ואלים. ולפעמים אותם אנשים גם משמשים מגן אנושי מכוון סביב מכונות הריגה. אך באותה העת יכירו אויבנו את הכללים - לא נסבול אלימות, לא נסבול טפטופים, לא נבין עוד נכיל סוררים".
בטקס זיכרון לחללי מבצע צוק איתן הוסיף בנט כי "הסבלנות שלנו אזלה. תושבי עוטף עזה אינם אזרחים סוג ב'. מי שגר בשדרות, אשקלון, כפר עזה או עלומים זכאי לחיות בשקט ובביטחון כמו כל אזרחי מדינת ישראל".
פורסם לראשונה: 22:20, 20.06.21