1 צפייה בגלריה
הכביש המוביל לבת עין
הכביש המוביל לבת עין
הכביש המוביל לבת עין
כתב אישום הוגש הבוקר (שני) לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד זוהר אלימלך ברנדוין (29) מבת עין ויצחק רנלס (20) מירושלים, בגין תקיפה בנסיבות מחמירות ואיומים ממניע של גזענות עוינת, לאחר שהשניים איימו ותקפו שוטר סמוי ממוצא ערבי.
על פי כתב האישום, באוקטובר האחרון הגיע ליישוב בת עין שוטר סמוי ממוצא ערבי, כשהוא לבוש כעובד שיפוצים. השוטר נהג ברכב מסחרי עליו נכתב "בסאם סלאמה ובניו עבודות שיפוצים בע"מ". הוא פנה לחניית עפר, שם תושאל על ידי רכז הביטחון השוטף הצבאי של היישוב, אז השיב כי הוא מחכה למזמין העבודה.
כעבור עשרים דקות הבחין הנאשם ברנדוין בשוטר הסמוי ובמוצאו הערבי, וניסה לגרשו מהמקום. רבש"ץ היישוב ניסה להרגיע את ברנדוין ללא הצלחה והמשיך בניסיונותיו לסלק את השוטר בעוד הוא מאיים עליו וקורא: "תעוף מפה עכשיו. אתה רוצה שאני יהרוג אותך? אתה לא עובד כאן. אין פה ערבים, לא נכנסים לפה".
הנאשם רנלס שהיה בקרבת מקום הצטרף לאיומים בקריאות: "אתה רוצה שיהרגו אותך או לא? לא רוצים פה ערבים ביישוב". השוטר הסביר כי זו העבודה שלו וכי הוא "רק רוצה להתפרנס", בתגובה השיב לו ברנדוין: "אין פרנסה, לך לפלסטין. תלך או שידקרו אותך. אתה רוצה להיות שהיד? תהיה שהיד".
ניידות משטרה בבת עין בעקבות התפרעויות של צעירים
(צילום: צעירי בת עין)

לאחר שהשוטר סירב להתפנות, רנלס החל לדחוף אותו לכיוון הרכב, והתעלם מאזהרות הרבש"ץ. בהמשך דחפו שני הנאשמים יחד את השוטר אל מושב הנהג ברכב וניסו לסגור את דלתו בכוח תוך שהם צועקים לו "לעוף מהמקום".
לבסוף נכנע השוטר, החל ביציאה מהיישוב ולבקשת המאבטח בשער נעצר לבדיקה בת 40 דקות. מספר תושבים, ביניהם גם רנלס, הגיעו לרכבו של השוטר ואיימו עליו ברצח. לאחר מכן נסע השוטר מהמקום.