ביידן אחרי אישור האלקטורים: "הדמוקרטיה ניצחה"
(רויטרס )
ג'ו ביידן אמר היום (ב') שסוכנויות רבות לביטחון לאומי נחלשו משמעותית במהלך כהונתו של דונלד טראמפ. "לסוכנויות רבות שקריטיות לביטחון שלנו נגרם נזק עצום", אמר הנשיא הנבחר בנאום בדלאוור.
ביידן תקף את אנשי ממשל טראמפ, ואמר שצוות המעבר שלו לא מקבל את המידע הדרוש לקראת הכניסה לבית הלבן – בין השאר מהפנטגון וממשרד הניהול והתקציב. הנשיא הנבחר אמר ש"ההנהגה הפוליטית" באותם משרדים מערימה קשיים על מסירת המידע לצוות המעבר.
2 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ וג'ו ביידן
דונלד טראמפ וג'ו ביידן
ביידן נגד טראמפ: "לא פחות מחוסר אחריות"
(צילום: ABACAPRESS, AFP)
"כרגע אנחנו לא מקבלים את כל המידע שאנחנו צריכים לקבל מהממשל היוצא, בנושאים מרכזיים בביטחון הלאומי. לדעתי מדובר בלא פחות מחוסר אחריות", אמר ביידן. הוא הזהיר שהקצר בתקשורת בין גורמים בסוכנויות הביטחון לצוות המעבר שלו עלול לפגוע בביטחונה של אמריקה.
"הצוות שלי צריך לקבל תמונה ברורה של הצבת הכוחות שלנו ברחבי העולם, ושל המבצעים שלנו להרתעת האויב", אמר ביידן, אחרי שנפגש עם הצוות שלו לביטחון לאומי ומדיניות. "אנחנו צריכים לראות את תכנון התקציב במשרד ההגנה ובסוכנויות האחרות במלואו, כדי להימנע מתקופה של בלבול או השלמת פערים שהיריבות שלנו עלולות לנסות לנצל".
2 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן ה נשיא הנבחר של ארה"ב
ג'ו ביידן ה נשיא הנבחר של ארה"ב
ביידן בנאום הערב בדלאוור
(צילום: AFP)
בין ממשל טראמפ לצוות המעבר של ביידן קיימת מתיחות גדולה בעקבות מחלוקות בכמה נושאים. הנשיא היוצא אישר לממשל להיערך להעברת השלטון לביידן רק בסוף נובמבר, על רקע טענות (בלתי מבוססות) להונאה וזיופים בבחירות. בנוסף מתעמתים הצדדים על הטיפול במגפת הקורונה ובמתקפת הסייבר הגדולה נגד מערכות הממשל, שמיוחסת לרוסיה.
הבחירות לנשיאות נערכו ב-3 בנובמבר, וניצחונו של ביידן הוכרז כעבור ארבעה ימים. טראמפ סירב להודות בהפסד, ורק ב-23 בנובמבר אישר לממשל שלו לשתף פעולה עם אנשי ביידן ולפגוש אותם לקראת הכניסה לבית הלבן. החודש אמר צוות המעבר של ביידן שהוא נתקל בהתנגדות כשביקש לקבל מידע מכמה גורמים בפנטגון. במשרד ההגנה דחו את הטענות.