משרד ראש הממשלה החל להעסיק שתי עובדות ניקיון במעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים ב"חוזה מומחים", וזאת כדי לשדרג את שכרן ולהבטיח ניקיון איכותי יותר בבית. עד לפני כמה חודשים הועסקו בבלפור עובדות ניקיון באמצעות חברת הניקיון "מוריה" שקיבלו שכר גבוה ביחס לעובדי מדינה.
1 צפייה בגלריה
בנימין ושרה נתניהו
בנימין ושרה נתניהו
מעסיקים מנקות ב"חוזה מומחים". שכרן הוכפל
(צילום: EPA)
לאחר שחברת "מוריה" סולקה מבלפור בשל העובדה ששתי עובדות החברה הגישו תביעות נגד רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו על התעמרות, ועובדות אחרות במעון רה"מ נחקרו על מתן תצהירי שקר - החל משרד רה"מ להעסיק את עובדות הניקיון במשרות אמון. שכרן עמד על כ-30 שקל לשעה, נמוך משמעותית מהשכר שהרוויחו עובדות הניקיון שהועסקו באמצעות חברת "מוריה". התוצאה - במשרד ראש הממשלה לא הצליחו למצוא עובדות ניקיון למעון בבלפור בשל תנאי השכר.
במשרד פנו לממונה על השכר באוצר ולנציבות שירות המדינה וקיבלו היתר מיוחד להעסיק את העובדות ב"חוזה מומחים", שמאפשר לשלם להן שכר גבוה יותר ותנאים משודרגים. גורמים שמעורים בנושא טוענים כי שכרן של עובדות הניקיון הוכפל בפועל משכר של כ-7,000-6,000 שקל בחודש ל-12-13 אלף שקל ומעלה. הגורמים טוענים כי הממונה על השכר באוצר הבין את הבעיה והתיר להעסיקן ב"חוזה מומחים".
מלשכת רה"מ נמסר בתגובה: "לראש הממשלה ורעייתו אין שום קשר לשכרם של העובדים ומי שקובע את שכר עובדי משק הבית הם נציבות שירות המדינה והממונה על השכר באוצר בלבד. מדובר בהתאמה בלבד לשכר המקובל במשק לעובדים בתפקידים דומים".