3 צפייה בגלריה
דובאי
דובאי
דובאי
(צילום: shutterstock)
על רקע החיסול של ראש תוכנית הגרעין של איראן, מוחסן פחריזאדה, בישראל חוששים שאיראן תנסה לפגוע באזרחים ישראלים שמגיעים לאיחוד האמירויות ולבחריין כנקמה על החיסול. האזהרה פורסמה כבר לפני כמה שבועות, אך לאור החיסול קיבלה משנה תוקף.
בשבועות הקרובים צופים במטה שאלפי ישראלים יבקרו במפרץ למטרות תיירות ועסקים, ובמל"ל ציינו כי "לאור נוכחות ופעילות התארגנויות טרור, מתקיימים סיכונים ממשיים לביטחונם של אזרחי ישראל המבקרים/שוהים באיחוד האמירויות הערביות".
המטה ללוחמה בטרור המליץ גם להימנע מביקור בבחריין ומגדיר את רמת האיום כ"איום קונקרטי בסיסי" - איום ברמה נמוכה יחסית. "לאור נוכחות תשתיות טרור מתקיים סיכון ממשי לביטחונם של ישראלים המבקרים/שוהים במדינה זו", כתבו. "המלצת המטה ללוחמה בטרור להימנע מביקור ולצאת את המדינה בהקדם האפשרי".
3 צפייה בגלריה
דובאי
דובאי
(צילום: shutterstock)
אלפי ישראלים נמצאים בימים אלו בדובאי ובאבו דאבי. רובם הגיעו לשם בטיסות המסחריות הראשונות של חברת "פליי דובאי", שהשיקה ביום חמישי האחרון קו סדיר הכולל שתי טיסות ביום. בחברה יעלו כבר בשבוע הבא את מספר הטיסות לשלוש ביום.
ביום שלישי הקרוב, אמורה "ישראייר" לפתוח את קו הטיסות שלה לדובאי, עם שתי טיסות סדירות מדי יום בנוסף לטיסות צ'רטר עבור סוכני נסיעות. ביום רביעי תצטרף אליה חברת ארקיע עם שתי טיסות יומיות סדירות, ומתוכנן להוסיף טיסות צ'רטר לקבוצות.
ביום רביעי הבא, 9 בדצמבר, אמורה גם "אל על" להצטרף ללוח הטיסות לדובאי עם הפעלת שלוש טיסות סדירות פעמיים בשבוע בנוסף לשתי טיסות בשאר בימים.
ב-30 בדצמבר תשיק חברת ישראייר את טיסותיה הראשונות למנאמה, בירת בחריין. בחודש הראשון מתוכננות שתי טיסות שבועיות ובהמשך המספר צפוי לגדול. גם חברת התעופה של הנסיכות, "גולף אייר", מתכננת להוציא טיסות לנתב"ג, אולם בשלב זה טרם הוכרז מועד לפתיחת הקו.
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו בטקס קבלת הפנים לטיסה המסחרית הראשונה של "פליי דובאי"
בנימין נתניהו בטקס קבלת הפנים לטיסה המסחרית הראשונה של "פליי דובאי"
בנימין נתניהו בטקס קבלת הפנים לטיסה המסחרית הראשונה של "פליי דובאי"
(צילום: קובי גדעון, לע"מ)
מוקדם יותר הערב פרסמה סוכנות הידיעות האיראנית "פארס" מידע חדש על חיסול המדען. לפי הדיווח, פחריזאדה חוסל באמצעות מכונת ירייה שהופעלה בשלט רחוק. הזמן שארך החיסול, לפי הדיווח - הוא שלוש דקות.
לפי הדיווח, בבוקר יום שישי יצאו שלושה רכבי ביטחון לכיוון העיר אבסארד שממזרח לטהרן. רכב האבטחה המוביל התנתק בשלב מסוים מיתר השיירה - מרחק כמה קילומטרים מזירת החיסול - כדי לסרוק אחר פעולות חשודות. זמן קצר לאחר מכן נשמעו יריות.
היריות נועדו כדי למשוך את תשומת לבו של המדען. פחריזאדה יצא מהרכב - אז נפתחה לעברו אש כבדה ממכונת ירייה שנשלטה מרחוק והוצבה על-גבי רכב מסחרי קטן מדגם "ניסאן", שעמד במרחק של כ-150 מטרים מרכבו של פרחיזאדה. מדען הגרעין נפצע במותן ובגב ולאחר מכן נקבע מותו. גם שומר הראש שלו נפגע מהירי. לאחר מכן פוצץ רכב ה"ניסאן" בהפעלה מרחוק.