4 צפייה בגלריה
שריפה ביער בארי
שריפה ביער בארי
השריפה שפרצה ביער בארי
(צילום: ציוותי מתנדבים כבאות אשכול)
לאחר שבוע של פיגועים ביהודה ושומרון ובזמן המתיחות בירושלים, גם טרור הבלונים בדרום הארץ מתחדש: שבע שריפות פרצו אחר הצהריים (חמישי) ביערות בעוטף עזה. השריפות התלקחו ביער כיסופים וביער בארי שבמועצה האזורית אשכול. כבאים, עובדי קק"ל ורבש"צים מהאזור כיבו את האש. חוקר שריפות קבע כי הן נגרמו מבלוני תבערה שהפריחו הפלסטינים מרצועת עזה.
ביום שני אותרו שני בלונים שאליהם היו קשורים חפצים חשודים בשטח חקלאי של קיבוץ כפר עזה, וחבלן הוזעק לנטרל אותם. זאת אחרי כחצי שנה שבה לא הופרחו בלוני תבערה מהרצועה.
4 צפייה בגלריה
שריפה ביער בארי
שריפה ביער בארי
אחת השריפות באזור חבל אשכול
4 צפייה בגלריה
נמרוד אלוני ואילן איזיקסון
נמרוד אלוני ואילן איזיקסון
תא"ל נמרוד אלוני וקב"ט מועצת אשכול אילן איזיקסון בפעולות הכיבוי
מפקד אוגדת עזה תת-אלוף נמרוד אלוני נכח ליד אחת השריפות באשכול היום והצטרף למאמצי הכיבוי של אנשי הביטחון של המועצה. אביגדור כלפה, בעליהם של שדות שעלו באש, אמר: "לצערנו חזרנו לצרות של ההצתות. המדינה מעודדת אותנו לקצור מוקדם, ואנחנו עושים זאת בהפסד, רק כדי להימנע מהתלקחות והסכנות שבכך. זה גומר לנו את הדור הבא. היום הוצתו לנו שטחים רבים, בהם שדה של זרעים של אפונה שמיועדים לשנה הבאה ועכשיו נקטע הרצף. הנזק של הבלונים אדיר וזה לא פחות מירי טילים. אנחנו לא מגדלים באופן חופשי, אלא לפי אילוצים. כואב הלב לראות את כל הגידולים נשרפים זה שריפה בלב".
בתוך כך שליח האו"ם למזרח התיכון תור וונסלנד פרסם אחר הצהריים הודעה שבה כתב כי הוא "מודאג מאוד מהמתח הגובר והאלימות בגדה המערבית הכבושה, כולל מזרח ירושלים, מאז תחילת חודש רמדאן". הוא הוסיף כי "על כוחות הביטחון הישראליים לנקוט איפוק מרבי ולרסן את השימוש בכוח קטלני למקרים הכרחיים".
הלוויית יהודה גואטה שנרצח בפיגוע בצומת תפוח
(צילום: גיל יוחנן, משה מזרחי)

שליח האו"ם התייחס לעימותים בשכונת שייח ג'ראח בירושלים ואמר כי פינוי המשפחות הפלסטיניות "מדאיג מאוד". הוא קרא לישראל "לחדול מהפינויים והריסות המבנים" וכן פנה בקריאה "למנהיגים פוליטיים, דתיים וקהילתיים מכל הצדדים להתייצב בנחישות נגד הטרור וההסתה" והזהיר כי המצב "עלול לצאת משליטה" אם לא יטופל.
אמש מת מפצעיו יהודה גואטה (19) שנפצע באורח אנוש בתחילת השבוע בפיגוע הירי בצומת תפוח. בפיגוע גם נפצע באורח קשה חברו של גואטה לישיבה בניה פרץ. חבר נוסף נפצע באורח קל. זמן קצר לאחר ההודעה על מותו של גואטה איתרו כוחות הביטחון את המחבל מונתסר שלבי במבנה שבו הסתתר בכפר סילוואד.
4 צפייה בגלריה
תור וונסלנד
תור וונסלנד
שליח האו"ם תור וונסלנד. "על כוחות הביטחון הישראליים לנקוט איפוק"
בשעה שכוחות הביטחון חיפשו את המחבל, נהרג אתמול בערב נער פלסטיני בן 16 מאש צה"ל בהפרות סדר ליד שכם. על פי משרד הבריאות הפלסטיני והסהר האדום, ההרוג הוא סעיד עוואדה מהכפר אודלה. לפי הדיווחים, לפחות עוד שני פלסטינים נפצעו כתוצאה מירי צה"ל.
שלשום הזהיר ראש הזרוע הצבאית של חמאס מוחמד דף את ישראל בהודעה נדירה כי ארגונו לא יעמוד שלוב ידיים "אם לא תיעצר התוקפנות נגד הפלסטינים בשכונת שייח ג'ראח", וכי "ישראל תשלם על כך מחיר יקר". הוא הדגיש: "מדובר באזהרה ברורה ואחרונה".
לפני פחות משבועיים נורו לעבר ישראל 36 רקטות בליל שבת. בצה"ל העריכו כי הסיבה לירי מעזה הייתה המהומות בין יהודים לערבים בירושלים שהובילו ל"ירי נקמה והזדהות" מהרצועה. הירי נמשך לסירוגין בלילות שלאחר מכן, ובשלישי שעבר היו שני שיגורים כושלים לעבר ישראל, שנפלו בשטח הרצועה.