2 צפייה בגלריה
אמיר אוחנה
אמיר אוחנה
איומים על חייו ועל חיי ילדיו. אמיר אוחנה
(צילום: הדר יואביאן)
בן 43 משכונת התקווה בתל אביב נעצר אתמול (ראשון) בחשד שאיים באינסטגרם על חייו של השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, ועל חיי ילדיו. בדיון הארכת המעצר בבית המשפט השלום בתל אביב אמר נציג המשטרה כי "מדובר בתיק חמור ובמסוכנות גבוהה מצד החשוד". מעצרו הוארך בשלושה ימים.
נציג המשטרה, רס"ר יבגני קפלביץ', אמר כי המשטרה מחזיקה בהודעות שכתב החשוד, שמכילות איומים ברף הגבוה על חייהם של אוחנה וילדיו. מחקירת המשטרה עלה כי האיומים נשלחו לחשבונו הפרטי של השר באינסטגרם ב-8 בינואר, ואתמול נציג מלשכת השר הגיש תלונה רשמית במשטרה.
לדברי נציג המשטרה, "האיומים לא ישנים, הם לאורך תקופה של ימים - ולאורך כל הזמן היו ברף גבוה לגבי חייו של השר וחייהם של ילדיו. משהתקבלה התלונה משטרת ישראל פעלה, והחשוד נלקח לתחנה. חקרנו אותו, ולאחר שקצין בדק את תיק החקירה הוא החליט שיש להביאו בפני בית משפט".
2 צפייה בגלריה
עו"ד בן מעוז
עו"ד בן מעוז
"דמו של השר לא כחול משל מישהו אחר". עו"ד בן מעוז
(שי אוחיון)
גורם הבקיא בחקירה אמר כי "החשוד רצה שאוחנה יטפל בסכסוך משפטי-משפחתי שלו, וכשנאמר לו שזה בטיפול המשטרה וצריך להגיש תלונה - הוא שלח הודעות מאיימות".
סנגורו של החשוד, עו"ד בן מעוז, אמר כי בעבירת האיומים אין מסוכנות סטטוטורית שמצדיקה את מעצרו וכי מרשו מטופל בחודשים האחרונים בקנאביס רפואי. "המסוכנות, אם בכלל היא קיימת, היא ברף הנמוך ביותר - הן לאור העובדה שמדובר בחשוד ללא עבר פלילי, והן לאור העובדה שהמתלונן לא הגיש תלונה בעצמו. הסיכוי של החשוד להוציא דברים כאלה לפועל הוא אפסי".
לטענת עורך הדין, "גם אם הסיכון קיים, לחשוד יש משפחה נורמטיבית - אשתו, אמו ואחיו - שיכולים לאיין כל מסוכנות בעבירה, שעם כל הכבוד ומבלי לזלזל היא לא מהחמורות בתיק העונשין. ניתן להסכים שאם לא היה מדובר בכבוד השר, שדמו לא כחול מדם של מישהו אחר, החשוד לא היה נמצא כאן היום".
השופטת ענת יהב האריכה את מעצרו של החשוד בשלושה ימים וקבעה כי "מדובר במתלונן מטעמו של השר, שציין כי השר מקבל לאינסטגרם שלו כבר תקופה ארוכה הודעות מהחשוד. מכאן שדי בהודעה זו על מנת לספק את החשד הסביר לשלב הזה. בדרך כלל עבירת האיומים איננה מקימה באופן אוטומטי עילת מעצר של מסוכנות, אולם כל תיק ונסיבותיו. איומים על בת זוג כמובן שיכולים בנסיבות מסוימות להקים עילה שכזו, וכך גם כאשר מדובר במספר רב של איומים נגד פונקציה מסוימת ונגד ילדיו, שמכילים פירוט מדוקדק מה ייעשה לאותו אדם. לא מדובר במי שנפל בלשונו פעם אחת אלא כמה פעמים. עילת המסוכנות מתבססת ויש לבחון אותה עד תום".