2 צפייה בגלריה
אזיק אלקטרוני במקום בידוד במלונית
אזיק אלקטרוני במקום בידוד במלונית
פיילוט הצמיד האלקטרוני יצא לדרך. אתמול בנתב"ג
(צילום: רויטרס)
עשרות נוסעים בנתב"ג קיבלו אתמול את הצמיד האלקטרוני במסגרת פיילוט כחלופה לבידוד במלונית - אך אחת מהן גזרה אותו, ככל הנראה בחשד שניסתה לחמוק מבידוד. כך נודע היום (ג') ל-ynet. מדובר באישה המתגוררת בצפון הארץ, שבהמשך טענה כי הסירה את הצמיד בטעות.
לאחר שהדבר התגלה נשקלה האפשרות להעבירה לבידוד במלונית. אולם בעקבות טענתה כי עשתה זאת בשוגג - היא נקנסה, קיבלה צמיד חדש ולפי שעה לא הועברה לבידוד במלונית.
פיילוט הצמיד האלקטרוני בנתב"ג: ריאיון עם תמר מאי
(צילום: שחר גולדשטיין)

2 צפייה בגלריה
אזיק אלקטרוני במקום בידוד במלונית
אזיק אלקטרוני במקום בידוד במלונית
בין הנוסעים הראשונים שקיבלו את הצמיד
(צילום: רויטרס)
הפיילוט הראשוני מיועד למאה נוסעים בלבד - שיוכלו כאמור לוותר באמצעותו על בידוד במלונית ולשהות בבידוד ביתי. אתמול חולקו 43 צמידים לנוסעי טיסת ארקיע מפרנקפורט שנחתה בישראל ב-16:35. הצמידים שנותרו, 57 במספר, יחולקו לנוסעים שינחתו הערב בישראל ב-20:10 גם כן מפרנקפורט.
תמר מאי, סטודנטית למחול שחזרה לישראל וקיבלה את הצמיד, סיפרה באולפן ynet כי לא עלו בה שאלות או ספקות לגבי ענידת הצמיד כחלופה לבידוד במלונית. עם זאת, היא ציינה שהיא מבינה את חששות הנוסעים מפניו.
"ברור שיש פה חדירה מסוימת, אבל אני חושבת שבסופו של דבר כשאתה נמצא בבידוד אמורים לדעת איפה אתה", אמרה מאי, "אתה צריך להיות במקום סגור כדי לא להדביק אנשים אחרים. אני חושבת שנכון לאכוף את זה בצורה יותר נרחבת, כי זה מה שיגרום להורדת התחלואה. ייתכן שזאת הדרך הנכונה, ייתכן שלא, אבל אני מסכימה שיש צורך באכיפת הבידוד".
על התחושה של נשיאת הצמיד על הגוף היא אמרה: "זה כמו שעון רגיל, עמיד למים. אני לא יכולה להגיד שאני בכלל לא מרגישה אותו, כי בכל זאת יש עליי משהו, אבל אני חושבת שזה הרבה יותר טוב מלהתפנות למלונית.
"בסוף הבידוד אני צריכה לגזור את הרצועה ואת החלק של הצמיד עצמו", היא המשיכה, "את שאר הציוד שקיבלתי מגיע לאסוף מהבית שליח. בינתיים אני צריכה להטעין אותו, לחבר כבל USB קטן. קיבלתי גם מכשיר שטלפון שצריך להישמר בטעינה וככה יוצרים איתי קשר. בבוקר התקשרו אליי מטעם מהחברה שמספקת את הצמיד כדי לראות שהכול בסדר. הם אמרו 'בוקר טוב', היו מאוד נחמדים ואדיבים, וזהו".
השתתפו בהכנת הכתבה: איתי בלומנטל, אטילה שומפלבי ואיתמר אייכנר