בית המשפט הרשיע היום (ב') את יאיר בנימינוב, בן 53, ברצח איש העסקים בוריס בוטרשווילי, בן 59, בהצתת רכבו ובקבורת גופתו ביער לצורך טשטוש ראיות לפני כשנתיים וחצי. כמו כן, הורשע בנימינוב בשוד בנסיבות מחמירות. כל זה על רקע הרצון לשדוד אותו לברוח עם הכספים מחוץ לארץ.
קרוביו של המנוח שנכחו באולם בית המשפט המחוזי בלוד, פרצו בבכי בעת שהוקראה הכרעת הדין שעליה פסק פה אחד הרכב השופטים בראשות מנחם פינקלשטיין. ראש הרכב השופטים אמר כי העונש הצפוי להיגזר על בנימינוב הוא מאסר עולם, משום שמדובר בהרשעה לפי החוק הישן של עבירות המתה ברצח בכוונה תחילה.
4 צפייה בגלריה
נרצח ביריות. בוטרשווילי
נרצח ביריות. בוטרשווילי
נרצח ביריות. בוטרשווילי
(באדיבות המשפחה)
מכתב האישום עלה כי בנימינוב ובוטרשווילי הכירו זה את זה על רקע עיסוקם בתכשיטנות. בנימינוב נקלע למשבר כלכלי והיה חייב כסף לבוטרשווילי, אך התקשה להחזיר את החוב.
ב-30 במאי 2018, הגיע בנימינוב לביתו של בוטרשווילי בלוד, מצויד באקדח, שם פגש את בוטרשווילי עם תיק ובו כסף, תכשיטים ויהלומים. בנימינוב ביקש שבוטרשווילי יסיע אותו חזרה לביתו במודיעין, ובוטרשווילי הסכים.
כשהגיעו השניים למודיעין, נכנסו לחניון תת קרקעי סמוך לדירתו של בנימינוב. שם, ביקש בנימינוב מבוטרשווילי לאפשר לו לצאת כדי לחנות את הרכב. בנימינוב יצא מהרכב, שלף את האקדח וירה בבוטרשווילי כמה כדורים, ארבעה מתוכם פגעו בחזהו.
4 צפייה בגלריה
 יאיר בנימינוב בבית המשפט
 יאיר בנימינוב בבית המשפט
רצח כי התקשה להחזיר את החוב. בנימינוב בבית המשפט
(צילום: יריב כץ)
לאחר מכן, בנימינוב לקח את התיק עם התכשיטים והכסף, הסתיר אותו בחניון, שטף את הזירה והחליף בגדים בדירתו. משם המשיך ליער מודיעין, גרר את גופתו של בוטרשווילי לשוחה וכיסה אותה באבנים. בהמשך שב ללוד, הצית את רכבו של בוטרשווילי במבנה נטוש וחזר לביתו באוטובוס.
אחרי הקראת הכרעת הדין אמרו בני משפחתו של בוטרשווילי כי חלפו "שנתיים וחצי מהיום הארור שבו בן העוולה הנתעב שלח יד בנפשו הזכה של אבינו היקר ושפך את דמו. הוא לקח לנו את היקר מכול, הלב הפועם שלנו. ההכרעה לא מביאה לליבנו מזור או נחמה. אבא לא חוזר היום וגם לא יחזור ביום הולדתו שחל בשבת".
4 צפייה בגלריה
 משפחתו של בוריס בוטרשווילי בבית המשפט
 משפחתו של בוריס בוטרשווילי בבית המשפט
משפחתו של בוריס בוטרשווילי בבית המשפט
(צילום: יריב כץ)
4 צפייה בגלריה
 משפחתו של בוריס בוטרשווילי בבית המשפט
 משפחתו של בוריס בוטרשווילי בבית המשפט
(צילום: יריב כץ)
לדבריהם, "הגענו היום ליום גורלי שבו בית המשפט אמר את דברו – חייו של אבא נגדעו ברצח בנסיבות מחמירות. בית המשפט אמר את האמת שזעקה מכל עבר – כל מטרתו הייתה בצע כסף. הוא תכנן את הרצח, שדד וקבר את אבא באכזריות אין קץ ועשה את כל מה שעלה בנפשו השטנית ובשכלו הזדוני כדי להסתיר את פשעיו".
הם הוסיפו כי "אין ולא יהיה שני לאבא. איש חיל שראה בבית הכנסת שבו שירת בהתנדבות במשך שני עשורים שליחות ציבורית, בית כנסת שלימים נקרא על שמו. ליבו היה רצוף סיפוק מהמתן בסתר שבו עסק לשם שמיים והיה לאות ומופת לערכי אהבת החינם, המוסר, הכבוד, החוכמה והטוב".
עו"ד גל רוזנצוויג, התובע מפרקליטות מחוז מרכז, הוסיף כי "במהלך ההליך ניסה הנאשם לטפול האשמות שווא על המנוח, בעוד שמכלל הראיות עלה כי המנוח היה אוהב אדם ויקיר הקהילה. לצערנו, קרובי משפחת המנוח נאלצו לספוג טענות אלו לאורך ההליך, מבלי יכולת להשיב. עתה ביהמ"ש דחה את הטענות הללו מכל וכל, והעמיד את הדברים על דיוקם."
עו"ד בן אוצרי, שייצג את המשפחה, מסר: "כל הגרסות שנמסרו על ידי הרוצח הסתברו כשקריות ולא אמינות. הרוצח בחר להעיד בפני בית המשפט רק בסוף פרשת ההגנה, תוך שהוא משנה גרסאות שוב ושוב לאחר הצגת חומרי החקירה, ולא דבק באופן עקבי באף אחת מגרסאותיו כדי להימלט מאימת הדין תוך ניסיון להשחיר את פניו של המנוח".