הבחינות הפרונטליות חוזרות לאקדמיה בכפוף לאישור הממשלה, ובצה"ל יפטרו יחידות הכשרה ויחידות לוחמות ממסכות בשטחים פתוחים: ברקע הירידה המתמשכת בשיעורי התחלואה, במשרד הבריאות גיבשו בימים האחרונים שורת הקלות למערכת ההשכלה הגבוהה ובהתאם לבקשת צה"ל.
3 צפייה בגלריה
ארכיון. הבחינות חוזרות לאולמות ולכיתות
ארכיון. הבחינות חוזרות לאולמות ולכיתות
ארכיון. הבחינות חוזרות לאולמות ולכיתות
(צילום: עידו ארז)
ל-ynet נודע כי בראש רשימת ההקלות להשכלה הגבוהה עומד ביטול מגבלת הקיום של עד 10% מכלל הבחינות בכלל הפקולטות בכיתות בקמפוסים. על-פי ההנחיה החדשה שמגבש המשרד ודרושה את אישור הממשלה, יתאפשר לקיים בחינות במערכת ההשכלה הגבוהה תחת תו סגול שיאפשר תפוסה של 75% מתפוסת הכיתה בשגרה, וללא מגבלה של מספר בחינות.
בנוסף, יתאפשר להפעיל את הקפיטריות בקמפוסים לפי מתווה המסעדות ותותר גם פעילות תאים סטודנטיאליים לפי מתווה התו הירוק. טקסים ואירועים בקמפוסים יתאפשרו גם כן במסגרת התו הירוק של מתווה התרבות, או בהתאם למגבלות התקהלות.
3 צפייה בגלריה
אוניברסיטת תל אביב
אוניברסיטת תל אביב
יתאפשרו גם אירועים בקמפוס בתנאי התו הירוק או מגבלות התקהלות
(צילום: shutterstock)
על פי ההנחיות המעודכנות מתחילת החודש שעבר, אוניברסיטאות ומכללות יוכלו להכניס סטודנטים בעלי "תו ירוק" לשיעורים פרונטליים, אך הדבר לא היה תקף עד כה לבחינות. בנוסף, סטודנטים שאין ברשותם "תו ירוק" ימשיכו ללמוד מרחוק.
מספר הסטודנטים בכיתה לא יעלה על 75% מהתפוסה המקסימלית בכיתה ועד 300 סטודנטים, ומספר המשתתפים המותר במסגרת הכשרה מעשית עלה לעד 20 בכיתה, בהתאם לכללי התו הסגול. על פי ההנחיות שפורסמו אז, ההכשרות המעשיות והקורסים המעשיים יתאפשרו לכל הסטודנטים בתנאי התו הסגול.
3 צפייה בגלריה
מתקן אימון לחימה "שורק" של מכללת תעש אלביט
מתקן אימון לחימה "שורק" של מכללת תעש אלביט
מתאמנים בצה"ל. פיילוט להסרת מסכות ביחידות מחוסנות
(צילום: יואב זיתון)
במקביל נמסר ממשרד הבריאות ומצה"ל כי בהתאם לבקשת הצבא ובמסגרת פיילוט בן שלושה חודשים, תבוטל ממחר חובת עטיית מסכות באימונים ובפעילויות בשטח פתוח של יחידות הכשרה ויחידות לוחמות. ההקלה, כך נמסר, מותנית בכך שלפחות 90% מהחיילים המשתתפים בפעילות חוסנו נגד קורונה או החלימו.
"יודגש כי כלל הפעילויות יתקיימו תוך שמירה על כללי ההתקהלות והריחוק החברתי הקיימים וכן כי הפעילות בחללים סגורים תמשיך להתבצע תוך עטיית מסכות ושמירה על כללי הריחוק החברתי", אמרו עוד בצה"ל.