4 צפייה בגלריה
מרב מיכאלי באולפן ynet
מרב מיכאלי באולפן ynet
ממתינה לתוצאות הפריימריז. מרב מיכאלי
(צילום: הדר יואביאן)
לקראת שבוע החיבורים הגדול והגשת הרשימות לוועדת הבחירות, במפלגת העבודה נערכים להצגת רשימה חדשה לקראת הבחירות הקרובות. ב-24 השעות האחרונות התפקדו 1,500 חברים חדשים למפלגה, שהצטרפו לכמה אלפים נוספים מהימים האחרונים.
כל מה שצריך לדעת על בחירות 2021 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet
בין חברי המפלגה שכבר הספיקו להודיע שיתמודדו בפריימריז נמצאים עמר בר לב ונחמן שי שהחליטו לחזור לזירה הפוליטית, אולם למרות לחץ הפעילים ואנשי המפלגה, חברת הכנסת לשעבר רויטל סויד הודיע שתוותר על ההתמודדות אחרי ששקלה זאת.
"בימים האחרונים קיבלתי הרבה פניות מרגשות מהחברות והחברים, וגם מיו"ר המפלגה מרב מיכאלי לשוב לקדמת הבמה", כתבה סויד. "המפלגה הוכיחה חיות וחיוניות כשבחרה הנהגה חדשה וחזקה, שלא התכופפה ולא התקרנפה. ‏תודה מקרב לב לכל מי שפנה והאמין בי". במהלך כהונתה סויד הייתה מזוהה בעיקר עם המאבק על שלטון החוק, וסומנה כמי שדעותיה ממוקמות במרכז המפה הפוליטית.
4 צפייה בגלריה
עמר בר לב נחמן שי
עמר בר לב נחמן שי
ינסו להתברג לרשימה. נחמן שי ועמר בר לב
(צילום: אוהד צויגנברג, מוטי קמחי)
4 צפייה בגלריה
רויטל סויד באולפן
רויטל סויד באולפן
החליטה לוותר על הפריימריז. רויטל סויד
(צילום: טל שחר)
עד כה המתינה היו"ר החדשה מיכאלי עם החיבורים כדי להציג את הרשימה הנבחרת בפריימריז, ואולי אף לבחון את האפשרות שתתמודד עצמאית, ללא מפלגות נוספות. עם פרסום תוצאות הפריימריז במפלגה יתברר אם מיכאלי תשתף פעולה עם מפלגת הישראלים של רון חולדאי - ומי יעמוד, במקרה שכזה, בראש הסיעה.
עם זאת, אם החיבור יקרה כמהלך של הרגע האחרון בהיעדר ברירה, עדיין ירחפו סימני שאלה רבים מעל מפלגות נוספות שממתינות על המדף, בהן תנופה של עפר שלח, תל"ם של משה בוגי יעלון, מפלגת הגמלאים החדשה של דני יתום והמפלגה הכלכלית של ירון זליכה. מעל כל אלה גם נמצאת מפלגת כחול לבן של בני גנץ, שעומדת בסקרים האחרונים על 4 מנדטים, ועולה השאלה אם גנץ יחליט להישאר במרוץ ולהתמודד עד הסוף, למרות שהבהיר כי בכוונתו לרוץ.
גם בימין נרשמה בסוף השבוע התקדמות מסוימת בחיבורים, אך התמונה עדיין לא סופית. ביום שישי חודשו המגעים בין מפלגת הציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ' לבית היהודי של חגית משה, ואף נרשמה התקדמות בשיחות. לפי ההערכות, בתחילת השבוע יושגו הבנות לריצה משותפת, אולם לפי שעה ללא עוצמה יהודית של איתמר בן גביר.
4 צפייה בגלריה
ח"כ אורלי לוי אבקסיס
ח"כ אורלי לוי אבקסיס
צפויה להתמודד דרך הליכוד
(צילום: אבי מועלם)
בליכוד, לעומת זאת, לא צפויים שינויים או שריונים דרמטיים. ההערכה היא שראש הממשלה בנימין נתניהו ישריין את אורלי לוי אבקסיס, שהתחילה את דרכה בישראל ביתנו, הקימה סיעה עצמאית וחברה למפלגת העבודה, את המקום ה-26 במפלגתו. ייתכן שנתניהו ישקול שריון אחד נוסף לקראת הבחירות, אם כי הבהיר לחברי מפלגתו שלא ישתמש בשריונים שנתנו לו אם לא יהיה בכך ערך אלקטורלי.