בנט קורא לבני הנוער להתחסן: "תוקף החיסונים יפוג ב-9 ביולי"
(צילום: עומר מירון, לע"מ)

מתקרב המועד שבו יפוג תוקפם של החיסונים נגד נגיף הקורונה, ולאחר שהעסקה המתוכננת עם הרשות הפלסטינית נפלה - פתחה ישראל במגעים עם בריטניה ופייזר לעסקת חיסונים סיבובית.
מפרטי העסקה, שעדיין לא סוכמה סופית, עולה כי ישראל תעביר לבריטים קרוב למיליון חיסונים עודפים של פייזר שתוקפם יפוג בעוד חודש ושבהם לא צפוי שימוש. בתמורה לאותם חיסונים, תקבל ישראל את מנות החיסון שפייזר אמורה להעניק לבריטניה בספטמבר.
1 צפייה בגלריה
פראמדיק מגן דוד אדום מד"א מחסן חיסון חיסונים פייזר בית שמש
פראמדיק מגן דוד אדום מד"א מחסן חיסון חיסונים פייזר בית שמש
החיסונים העודפים יועברו לבריטניה?
(צילום: AFP)
עסקה שכזו חייבת לקבל את הסכמתה של חברת פייזר. אם אכן העסקה תושלם, החיסונים שיימסרו לישראל בספטמבר עשויים להיות משופרים, כאלו שיעילים יותר גם נגד וריאנטים כזן דלתא ההודי.
הצורך בעסקה נבע מכך ש-9 ביולי הוא המועד האחרון שבו ניתן יהיה להתחסן בחיסון הראשון. זאת, עקב העובדה שתוקף החיסונים שבידי ישראל אמור לפוג בעוד חודש בדיוק, בסוף יולי.
בשבוע שעבר קרא ראש הממשלה נפתלי בנט לבני הנוער בישראל לצאת ולהתחסן: "כרגע יש מספיק חיסונים כרגע לכולם. אבל יש קאץ' - התוקף שלהם עומד לפוג בקרוב ואז כבר לא יהיו לנו מספיק חיסונים זמינים לכולם. אנחנו במרוץ נגד הזמן. התאריך האחרון בו יהיה אפשר להתחסן בחיסון הראשון הוא 9 ביולי, ושלושה שבועות אחר כך תקבלו את החיסון השני ואז יפוג תוקפם של החיסונים שיש לנו במלאי".