5 צפייה בגלריה
בתום מרדף משטרתי אחרי נערים שידו אבנים על מכוניות פלסטיניות נער נהרג ו חבריו נפצעו ב
בתום מרדף משטרתי אחרי נערים שידו אבנים על מכוניות פלסטיניות נער נהרג ו חבריו נפצעו ב
אהוביה סנדק ותיעוד מהתאונה
(צילום: דוברות איחוד הצלה, באדיבות המשפחה)
על רקע הטענות של סגן ראש מח"ש משה סעדה נגד הממונה עליו, ראש מח"ש קרן בר מנחם, בגין שורה של כשלים שאירעו לכאורה בחקירת השוטרים המעורבים במרדף המשטרתי בבנימין שבו נהרג לפני שבועיים אהוביה סנדק, עו"ד מנשה יאדו המייצג את הנערים פנה בטענות דומות למשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים מומי למברגר. הוא טען כי "בר מנחם טרפדה, סיכלה ופגעה אנושות בחקירה".
למברגר מצדו השיב לסנגור ודחה את כל הטענות. "החלטותיה של בר מנחם ענייניות ומקצועיות, יש לי אמון מלא בה ובכל אנשי מח"ש", הוא כתב.

5 צפייה בגלריה
שלמה למברגר
שלמה למברגר
מומי למברגר. "אמון בלתי מסויג בראש מח"ש"
(צילום: יריב כץ)
למברגר כתב בתשובתו כי "החלטותיה של עו"ד בר מנחם הן החלטות מקצועיות וענייניות. הן התקבלו לאחר שקילת כל הנתונים והשיקולים הנדרשים לעניין, ויש לי אמון מלא ובלתי מסויג בה ובכל אנשי מח"ש העושים את עבודתם במקצועיות ובמסירות".
הוא הוסיף כי "חקירת האירוע המנוהלת על ידי צוות חקירה מיוחד המשותף למשטרה ולמח"ש, נעשית בליווי צמוד של פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) ופרקליטי המחלקה לחקירות שוטרים, ודיווחים ועדכונים על אודותיה נמסרים לי באופן שוטף. החקירה מתנהלת בדרך מקצועית ואיכותית, ללא פשרות, ללא משוא פנים, כאשר כלל כיווני החקירה נבדקים".
"התנגשו בנו, פעמיים". תיעוד אחד מחבריו של סנדק
(צילום: משה מזרחי)

5 צפייה בגלריה
הרכב המעורב בתאונה
הרכב המעורב בתאונה
הרכב המעורב בתאונה בבנימין
(צילום: אליעזר ריגר)
המשנה לפרקליט המדינה הוסיף כי "ההחלטה על הקמת צוות החקירה המשותף למשטרה ולמח"ש התקבלה על ידי, לאור צורכי החקירה והרצון להגיע לחקר האמת באירוע טרגי ומורכב זה, ועל מנת לאפשר קיום חקירה איכותית ומקצועית שתבחן את מכלול היבטי האירוע, והכול תוך שמירה על זכויות החשודים כולם, ומתוך הבנה כי קיים הכרח לראות את התמונה בכללותה, מתחילתו של האירוע ועד סופו".
עוד הוא הדגיש "כי הגם שהוקם צוות חקירה מיוחד, הרי שחקירת השוטרים המעורבים מתבצעת אך ורק על ידי חוקרי מח"ש. בנוסף, השוטרים החוקרים את האירוע בנוגע לאזרחים שהיו מעורבים בו אינם משתייכים לאותו מחוז שבו משרתים השוטרים המעורבים.
"אנחנו נמשיך לבצע את מלאכתנו ביושר ובנאמנות", הוסיף למברגר, "ואין בכוונתנו להיגרר לניהול החקירה באמצעי התקשורת. צר לי מאוד על כך שבמקום להתרכז בחקירה אנחנו נאלצים להשיב שוב ושוב לטענות סרק, אשר חלקן אף עולות לכדי הוצאת דיבה של ממש".
5 צפייה בגלריה
עו"ד משה סעדה ועו"ד קרן בר מנחם
עו"ד משה סעדה ועו"ד קרן בר מנחם
עו"ד משה סעדה והממונה עליו, עו"ד קרן בר מנחם
(צילום: אלעד גרשגורן)
5 צפייה בגלריה
מכתב ששלח סגן ראש מח"ש למשנה לפרקליט המדינה
מכתב ששלח סגן ראש מח"ש למשנה לפרקליט המדינה
מכתב ששלח סגן ראש מח"ש למשנה לפרקליט המדינה
אתמול סעדה שלח מכתב למשנה לפרקליט המדינה למברגר, וטען כי הפרקליטות וראש מח"ש מתעלמות מעדויות הנערים שעצורים בפרשה, שלדברי אחד מהם - "הכול שקרים. רצחו את חבר שלי ונתנו לנו מכות רצח בניגוד לחוק".
במכתב, שחשף אראל סג"ל, סעדה טען כי למברגר מתעלם מכך שבר מנחם שחררה את השוטרים חרף העובדה שהם חשודים בהריגה ובאלימות כלפי העצורים.
לדבריו, בר מנחם הנחתה לשחרר את השוטרים החשודים בטענה ש"בחקירת הנערים לא עלתה טענה שלפיה מות הנער נגרם כתוצאה ממשהו שביצעו השוטרים". עם זאת, בסרטון שמתפרסם לראשונה ב-ynet אומר אחד הנערים בעת שנלקח מבית החולים למעצר: "כן. התנגשו בנו. פעמיים".